|
||||||||
ALFA ROMEO GIULIA SPRINT GTC
Før den ny Spider "Duetto" blev præsenteret i 1966, blev der bygget knapt 1.000 stk. Giulia GT Cabriolet på basis af den lukkede Giulia Sprint GT, der var blevet præsenteret i 1963. GTC'en er således en af de meget sjældne Alfa'er. |
|
|||||||
|
||||||||
|
||||||||
Giulia GT gør sig også godt som cabriolet, GTC. Touring ombyggede den lukkede coupe-model til den elegante cabriolet med fuldt nedrullelige sideruder. De forreste sideruder var i forvejen rammeløse, hvilket gjorde det nemmere. |
|
|||||||
Den åbne udgave af Alfa Romeo Giulia 1600 Sprint GT, der blev præsenteret i 1963 på biludstillingen i Geneve, var resultatet af et samarbejde mellem Alfa Romeo og Milano-karetmageren, Touring. Alfa Romeo havde leveret en Giulua 1600 Sprint GT, og Touring havde ændret bilens overdel og forstærket karrosseriet for at kompensere for det manglende tag. Rent mekanisk var GTC' en identisk med GT'en, og Alfa Romeo hævdede, at også præstationerne var identiske med GT'ens. Tophastigheden kunne dog kun opnås med kalechen oppe. GTC' en var meget elegant (især med kalechen nede), og der var relativ god plads for bagsædepassagerer, da det manglende tag gjorde bagsædet langt mere anvendeligt. Med kaleche og sideruder nede, havde bilen et meget elegant udseende. |
|
|||||||
|
||||||||
SPECIFIKATIONER, Giulia Sprint GTC Opbygning Motor Transmission Hjulophæng Styretøj Bremser Hjul Mål og vægt Præstationer Produktionsår Produktionsantal |
|
|||||||
Tekst: Erik Schifter-Holm. Foto: Internettet. |
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|