Home › Forums › Alfa Forum › Type 939 – 159, Brera og Spider › 2,4 diesel holdbarhed? › Sv: 2,4 diesel holdbarhed?

Hej Michael
Købte en alfa 159 ti 2,4 ( 210 hk ) my 09 for ca. 1 1/2 mdr. Siden og sikke en OPLEVELSE det er blevet at køre i alfa Romeo når motoren er blevet varm er det skønt bare at kunne træde på sømmet og høre de 5 cyl. Herlig lyd man behøver ikke at sætte kn filter på eller at eftermonteret sportsudstødning fra novitec, så kommer lyden bagfra ( lyder også godt ) men lyden fra en stor motor lyder pisse godt, bare de 400 nm. Ved ca. 1500 omdrejninger er dejlige , når man skal overhale, jeg kan ikke forstå at der nogle der syntes den er for tung, for så har de købt den med for lille motor efter min mening, man behøver heller ikke at chiptune som så mange gør , for så tror jeg bare at man for problemer med kobling og svinghjulet på lang sigt, fordi de ikke er bygget til de ekstra kræfter, har hørt om flere der gør det med de mindre maskiner og får problemer med for en tidlig udskiftning og havari:laugh: 😉 😉
Kørte for nylig på motorvejen med ca 155 bagefter en tysker, var nødtil at kippe med lyset op til flere gange for han modvilligt trak ind til siden efter et par km. Bare lyden og rykket uden om ham var fantastisk, jo så en 2,4 ( 210 hk ) er en dejlig maskine, det var min mening og jeg skal ikke gøre mig klog på hvad der bedst, for jeg ved godt at mange alfister aldrig kunne drømme om at købe diesel, har først selv fået behovet nu. :laugh: 😉