Sv: Kørelys kontra lys i baglygterne

Home Forums Alfa Forum Type 940 – Giulietta Kørelys kontra lys i baglygterne Sv: Kørelys kontra lys i baglygterne

Arvid Dannevang
Participant

Problemet findes jo ikke på vores italienske biler, hvor nærlyset slukker når man drejer nøglen. Det gør det jo fx ikke på en VW (som der jo er en del af) og når der så stadig er lys i instrumenterne så findes der folk (specielt i byerne) som ikke opdager at de kører rundt med kørelys og ikke nærlys og derfor ikke har lys i baglygterne.
Der er jo en ret enkel vej rundt om det, og det er at det skal være et krav at der ikke er lys i instrumenterne når man kun har kørelys på, derved kan man ikke undgå at opdage at der er noget galt når det begynder at blive mørkt udenfor.
Når det er sagt så synes jeg også en Auto funktion gerne koblet til vinduesvisker/regnsensor er den bedste løsning.
Det er mig en gåde hvorfor den svenske forhandler jeg købte min Giulietta af ikke havde bestilt pakken med Auto funk. på lys, regnsensor, dugsensor og elektrochromatisk bakspegl, som kostede max 1500 kr i SE, den savner jeg godt nok 😉