Sv: På fejebladet

Vernon Pedersen
Participant

Mit bud er også et “døt batterei” – hvis ikke det kan levere strøm (A) nok og spændningen (V) ligger lavt kan det se ud som om der er “strøm nok”
En “død” celle – Nyt batteri så køre du igen – husk at købe et der er stort nok og en lille lader til at holde det ved lige – din bil bruger meget strøm og hvis du køre korte ture når bat. ikke at lade det op du har brugt til start og opvarmning.

I starten af vinteren ville min bil ikke starte efter en uge i garagen – nyt batteri – det gamle var faldet sammen i en celle (=10,5-11,5v).
Forinden havde jeg målt bat. spændningen ved motor start den var helt nede på omkr. 9v – det er for lidt – samt “oil qty” indikeringen pludseligt faldt til det halve – jeg lod den lade i 8hr m/2Amp – det virkede øjeblikkeligt – bilen kørte klart bedre og ingen fejl indikering – men efter 7 dage (uden kørsel) var den død igen – som sagt nyt batteri og en lille lader – mine biler (inkl. Sud’en) er jeg begyndt på at give den en ladning en gang om ugen – det skulle forlænge “livet” på batterierne 🙂

@ Ole – lad os høre hvad der finde af fejl.

Mvh
ooo=v=ooo
Vernon P.