Home › Forums › Alfa Forum › Type 936 – 166 › 166 2.5 V6 24V motor holdbarhed › Sv: 166 2.5 V6 24V motor holdbarhed
Så kom er der en 156 2.5 V6 i stalden i aftes. Fandt et fornuftigt eksemplarer der skal have lavet noget inden synet i sommer, men med et fuldt servicehæfte, Momo læder, og en motor der vendt min skepsis over bilen (pga. lidt rust i bund. Efter at have gennemgået bilen tog jeg en tur, og det endte mit samlede billede, samt at sælger tilmed accepterede et lavt bud set i forhold til de ting der skal laves. Kørte den så ikke selv hjem fra Fyn til Århus, men kørte efterfølgende 1½ time i aftes omkring Århus. Hver gang jeg var ved at være hjemme, måtte der liiige køres en tur til, indtil jeg nærmest var segnefærdig og tanken tom.. Fatter ikke at jeg har kunnet undvære den lyd i alle de år..!?! Havde en magen til 05-07, men dengang var afskrivningen dramatisk, og driften værre taget et stort kørselsbehov i betragtning.. Var lige et smut i Randers i dag, og dens overlegne fartoverskud, sammenholdt med lyden, læder, og bilen generelt, kan kun beskrives med et ord: Livskvalitet;)