Sv: Elektronisk tænding Spider 1600 – 1973

Home Forums Alfa Forum Type 105/115 – Giulia, Giulia GT og Spider Elektronisk tænding Spider 1600 – 1973 Sv: Elektronisk tænding Spider 1600 – 1973

Anonymous
Inactive

Er jeres priser inklusive tændspole.

Morten, det er korrekt , at hvis man skal til at renovere sin strømfordeler.

Kan det, MÅSKE, betale sig at købe en 123.

Men hvor mange strømfordelere, har behov for at blive renoveret.

Hvis der er behov for renovering, er der gode kontakter her på forum, der har en strømfordeler , der ikke slidt.

Jeg er af den opfattelse at 123 er for dyr, med mindre man ønsker at være eksklusiv og vælge en af de programmerbare, til optimering at tændings tidspunkt og kurve valg på rulle faldt. Men hvor mange af os, har reelt, brug for det.

Den fast indstillede, 123, giver ikke noget, sammenholdt med en, IKKE SLIDT, strømfordeler.

Jeg skal gene erkende, at jeg har været fascineret af 123, og gik langt i bestræbelsen, for at få en til type 102.

Men har ikke et øjeblik fortrudt, at jeg gik anden vej.

For mig at se , har i kun fokus på vedligeholdelsen. Jo, det er behageligt ikke at tænke på at tænding IKKE skal justeres.

Elektronikken, kontakt løs, giver inden ændring i ydelse eller performance, som Herluf siger.

Men når man skal i gang, hvorfor så ikke få en ny højspændings tændspole, ca 500DK.

Men en større gnist fra en højspændings tændspole, sikrer hurtigere flamme front, fordi at gabet på tændrøret kan være større, dermed større gnist.Dermed bedre forbrænding.

Dette betyder bedre ydelse, i hele omdrejnings området. Bedre brøndstof økonomi.

Og en vidunderlig følelse af at motoren er helt på toppen.

Derfor har en høj volts tændspole indflydelse på motorgangen og ydelsen.

Kontakt løse platiner har ingen indflydelse på ydelse og motorgang.
Kantakt løs, elektronisk, giver stabilt tændings tidspunkt, som ikke behøver ny indstilling, i meget lang tid. Måske aldrig.
Men ikke bedre motorgang.