- This topic has 3 replies, 3 voices, and was last updated 4 years, 4 months ago by .
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Alfa Forum › Type 105/115 – Giulia, Giulia GT og Spider › 105: højtplaceret stoplys
Hej alle
Jeg håber ikke dette medfører bortvisning i unåde.
Ved en kort samtale på en klubaften i Tølløse, blev det nævnt, at der kunne være et behov for en højtplaceret stoplygte, hvad der ikke fandtes omkring 1970 på Alfa Romeo. Hella havde dog på det tidspunkt startet med to lodrette skinner i bagrude og to lygtehuse på ca. 6 * 6 cm. Det er ikke ligefrem en elegant løsning.
I dag har vi fået lysdioder og andre belysningstekniker, som smalle lysbånd. Herved bliver det muligt med smalle lysbånd. Jeg har fundet et, jeg har kunnet indbygges i en 25 * 25 mm Porsa profil. Lygtebåndet er beregnet til at sætte bag på en campingvogn og er forsynet med en aftagelig lygteramme.
Se mine vedhæftede billeder med og uden lys. Det lille projekt er ikke færdigt, da tilslutningen til bremselyset og nogle plastpropper til Porsa profilen mangler. Jeg havde tænkt at fastholde min stoplygte med de bånd man bl.a. anvender på børnesko, så det hele kan fjernes uden skade på bilen, når denne til sin tid skal udstilles på museet i Arese.
Jeg vil meget gerne høre jeres mening om mit lille projekt, som jo ikke er som da bilen sidst forlod Arese.
Min holdning er, at en knust Bertone ikke giver mig ret megen glæde, hvis jeg overlever og at sikkerhedsudstyr som sikkerhedsseler mm. falder lidt udenfor krav om originalitet.
Med venlig hilsen
Peter Just
Min mening: det´ vel it så ring´ endda, som vi siger på jysk. Det ser da meget diskret ud – og hvis det tilmed kan fjernes uden at efterlade store huller i bagplade eller andre steder – tror jeg ikke, du vil blive korsfæstet for dette. Ikke engang hvis du parkerer på pladsen foran museet i Arese B)
Vh, Bo
Tak for din moralske opbakning.
Peter
Selvfølgelig kommer du ikke i unåde.
Det er en fin løsning.
Og du kommer bestemt heller ikke i unåde, hvis du skulle støde på Motorstyrelsens originalitets-politi.