- This topic has 2 replies, 2 voices, and was last updated 10 years, 5 months ago by .
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Alfa Forum › Type 930 – 145 og 146 › 145 bliver 20 år i 2014
I forbindelse med udstillingen blev der udgivet en bog.
Udgivet af Alfa Romeo design 1990-1995. Med titel på Italiens-Engelsk-Fransk-Dansk: La Bellezza Necessaria, The Essence of Beauty, La Beaute Necessarie og Essensen af Skønhed.
Nu bliver 145 jo 20 år i 2014.
I bogen var der denne skitse og tekst.
AR 145 var ved sin præsentation fuldstændig overraskende. Da der var ikke det store pr. publikationer forud. Men et selvstændigt design kan også bære i sig selv.
Set i dagen gadebillede, står den stadig for mig. Som et helt naturligt up to date design, der ikke falder igennem.
Til sammenligning med søsteren, den anden 2 dørs Coupe, hvor vi så de første skitser medio 80erne. 10 år før AR 145.
Flot udstilling, var der selv i 1996.
En legendarisk udstilling, som jeg desværre ikke nåede at besøge, har kun læst om og set billeder fra den, samt hørt førstehåndsberetninger. Den blev også startskuddet herhjemme til Alfas gyldne periode med 156/156 Sportwagon/166/147/GT/GTA.
Jeg har altid været vild med 145 designet (som også gav god plads til hovedet bagi), min første Alfa var en 145 i 1996 og den gjorde mig hurtig til alfist, kunne være sjovt at have en 1.7 Boxer som klassiker en gang.
PS. Har stadig også nogle af de flotte 1920’er/1930’er plakater hængende, som blev genoptrykt i forbindelse med udstillingen.