155 1,8 8v

Home Forums Alfa Forum Type 167 – 155 155 1,8 8v

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Anonymous
    Inactive

Hey gutter håber lidt i kan hjælpe mig har denne fine alfa som jeg gerne vil have flere heste ud af
    Hvor kan jeg finde de ting og hvad ville være bedst ville gerne ha den novitec tunnet men der er bugetet ikke til lige nu men hvad kan jeg gøre og hvor finder jeg det?
    Mvh Sebastian

Anonymous
    Inactive

Motorstyringen (ECU) kan enten reprogammeres eller en tuningschip kan monteres, f.eks. Super Chip, Squada Chip eller den programerbare UniChip (TS Motor i Sverige, Helsingborg).
    Erik

Flemming Hansen
    Participant

Har en unichip brugt liggende. Har aldrig fået prøvet den. Rygtet siger at det giver 10-15 %.
    Det kommer til at koste indkøring på rullefelt.

Anonymous
    Inactive

Det skal nok passe, min 155 2,0 TS 16V fik øget HK tallet med 14% og momentet med 11%, men vigtigst 2000 og 3500 omd/m med mellem 14% og 18,5%. Det sidste var årsagen til UniChip tuningen, da 16V modellen ikke tog ved før over 3500 omd/m. Du kan se, hvor du kan få foretaget programmeringen og rulleprøve på http://www.tsmotor.com Jeg fik min ordnet hos TS Motor i Skåne.
    Squada chippen kræver 98 oktan og det mener jeg også Super chippen gør.
    Men motoren skal være i god stand, slidte ventiler, cylindere og stempler vil forhindre væsentlig forbedringer. Så begynd med en kompression prøve.
    Erik

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.