Home › Forums › Klubforum › Modelbil Register › 156 modeller
- This topic has 8 replies, 5 voices, and was last updated 9 years, 8 months ago by
Lars Kræmmer.
-
AuthorPosts
-
5. April 2015 at 19:57 #6631
Peter Fjerbæk
ParticipantJa, nu er jeg godt klar over, at det er husholdningsmodellen – men alligevel…
Her i påsken var det tid til familiebesøg, og min 3-årige (indrømmet: noget “bil-fremmelige”) nevø hev uden tøven en 8C frem af legetøjsbil-kassen, pegede på Alfa-logoet (der var under 1mm i diameter) og proklamerede “Onkels bil”. Meget smigrende, men desværre ikke helt sandt…
Men det satte gang i tankerne, og når der nu sidder folk med viden om modelbiler i klubben, kan man lige så godt spørge: hvad er der af relativt robuste 156 modelbiler på markedet? Skala 1:24 eller 1:18 tænker jeg umiddelbart.
Og hvis den kan ligne min, er det naturligvis fint: 1998 i sort på sort (Momo læder) på sort (17″ teledial).
På forhånd tak 🙂
6. April 2015 at 5:55 #23714Flemming Hansen
Participant🙂 Go’ dreng!
7. April 2015 at 4:22 #23727Dennis Effert Jonassen
ParticipantHejsa
Der findes 156`er i 3 størrelser:
1:43 som leveres fra Minichamps, som er super god kvalitet og ja også til at betale. Prøv at søge på Alfa 156 på http://www.minichamps.de
1:24 Kun fra Bburago og ikke meget med en modelbil at gøre, mere en legetøjsbil.
1:18 For nogle år tilbage kunne man få 156 GTA Berlina fra en producent der hedder Ricko, de fås i rød og mørkegrå. De er udsolgt fra de forskellige forhandler, men mon ikke ebay kan klare det :-)Se fx dette link: http://www.ebay.com/itm/1-18-Ricko-Alfa-Romeo-156-GTA-RED-diecast-car-model-NEW-/281655223446 pt er der ingen tilsalg på http://www.ebay.de men mon ikke det kommer.
Senere i år kommer der en GTA SW fra Ottomodels, i den flotte blå metallic.
Medmindre det er en SW du har, kan det nok knibe at finde en i korrekt farve.
7. April 2015 at 5:37 #23728Peter Fjerbæk
ParticipantHej Dennis – og tak for svaret.
Jeg har også set billeder af Ricko’en på nettet – den ser ret flot ud, så det kan være, at jeg skal give mig selv sådan en 🙂
Og til nevøen? Jeg tror, det bliver bburago’en først med den anden på lager. Som jeg skrev, er han utrolig skarp mht biler – men han er stadig kun 3 år, og i den alder har de nogenlunde lige så meget respekt for materiellet som instruktøren på Fast & Furious-filmene (og sådan skal det også være).
Atter en gang tak for svaret – jeg går på jagt på eBay 🙂
Peter
7. April 2015 at 17:48 #23732Anonymous
InactiveHej Peter
Ja, Dennis har vist ikke set, at den skulle kunne “bruges” af en 3-årig. Så duer Otto-modellerne i hvert fald ikke og ej heller Minichamps.
Du skal have fat i en 1:24 i Bburago. De fås også i den mindre 1:43 Bburago, og det er sådan en 20 kr.-model. Her kan i hvert fald ikke gå noget galt. Lidt senere kan det blive til en 1:18 Ricko. De virker ret solide.
Den sjællandske sektion har røde 1:18 Ricko til brug for julebanko, og de vil nok også sælge dig en af dem, hvis det kommer til at knibe. De er imidlertid på lagerhotel, så de er ikke lige at få fat i. Men vend tilbage lidt før jul, hvis det er interessant. Prisen er ca. 250 kr.
7. April 2015 at 18:14 #23734Peter Fjerbæk
ParticipantJep, en bburago til ham… Og nu klør det for alvor i fingrene for at finde en Ricko til mit eget skab 🙂
27. May 2015 at 18:25 #24269Lars Kræmmer
ParticipantHej Peter F.
Jeg faldt lige over tråden og kunne huske dit navn !
Håber du har modtaget 156 GTA modellen, og er godt tilfreds
Alfantastisk hilsen Lars Kræmmer28. May 2015 at 15:27 #24277Peter Fjerbæk
ParticipantJep, har netop pakket den ud og den er fiiin!
Jagter stadig flere forskellige 156-modeller, bl.a. Bburago 1:24 og Ricko’en så skriv endelig, hvis noget dukker op 🙂
Peter
28. May 2015 at 20:33 #24280Lars Kræmmer
ParticipantGodt at høre ! Jeg gir lyd hvis jeg finder noget 156 !
hilsen Lars -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.