Home › Forums › Alfa Forum › Type 932 – 156 › 18″ hjul
- This topic has 9 replies, 8 voices, and was last updated 14 years, 10 months ago by Anonymous.
-
AuthorPosts
-
17. November 2008 at 17:13 #4430AnonymousInactive
Hej igen – har lige et måske lidt “dumt” spørgsmål :blush:
Er der nogen måde hvormed man kan afgøre om der er plads til en 18″ fælg med dæk på en 156´er?
Jeg ved godt at man kan prøve sættet på bilen, men det er ikke rigtigt muligt uden at købe det……
Findes der en “facitliste” eller noget andet? nogle mål? bare et eller andet, please…Og en lille ekstra ting:
I det “gamle” forum var der en masse gode tips til hvordan man fik klaret alverdens ting og problemer som gør-det-selv mand. Kommer det ind i forummet igen eller er det noget der skal komme med tiden?Hilsen
Steen17. November 2008 at 17:24 #8872Arvid DannevangParticipantDet “gamle” forum, er det cuoresportivo du hentyder til eller er det alfasmeden? de findes jo stadig begge 2 så hvis du mangler noget er det jo bare at smutte derind også.
Jeg har ikke selv kørt med 18″ på min men der er da flere der har så det må jo passe, jeg kunne dog godt forestille mig at du skal have rullet specielt dine bagskærme lidt så de ikke går på.17. November 2008 at 20:19 #8874AnonymousInactiveJa. Du kan gå ind på Superdæk’s hjemmeside og derfra kan du se og finde ud af om “din” bil kan bruge de dæk som du nu kunne tænke dig.
Held og lykke.
Dan17. November 2008 at 21:06 #8880AnonymousInactiveHej igen
Først lige den om forum: Det var Alfasmeden jeg tænkte på, hvor er den at finde nu?
Har checket Superdæk siden, problemet er bare at den siger, at der “måske” er problemer 🙁 ikke nemt…
Har Alfa selv oplysninger om div. max. mål?
Hilsen
Steen17. November 2008 at 22:41 #8882Steffen Juul SimonsenParticipantSteen Günther skrev:
quote :Hej igenFørst lige den om forum: Det var Alfasmeden jeg tænkte på, hvor er den at finde nu?
Har checket Superdæk siden, problemet er bare at den siger, at der “måske” er problemer 🙁 ikke nemt…
Har Alfa selv oplysninger om div. max. mål?
Hilsen
SteenAlfasmeden er da at finde hvor den plejer at være 🙂 alfasmeden.dk
18. November 2008 at 8:56 #8883John LarsenParticipantJeg havde problemer med mine 8,5 x 18, så endte med 215/35/18, så var der rigelig plads.
18. November 2008 at 20:09 #8887Helle Justesen & Ole JørgensenParticipantHvis bilen er sænket og der er ekstra vægt på bagakslen, støder dæk på 8×17 fælge på inderskærmene. Jeg tror ikke problemet bliver mindre med eks. 8×18 eller 8,5×18. Jeg nøjes med 7,5×17, de kan lige være der.
18. November 2008 at 20:41 #8888AnonymousInactive8.5″ er for meget medmindre ET er usædvanlig høj. I langt de fleste tilfælde på 8.5″ får indersiden af fælgen kontakt til det laterale hjulophæng. Denne del er medstyrende og bevæger sig en del sideværs i bøsningen, så selv om der er plads når bilen holder stille ændrer det sig hurtigt når bilen er i bevægelse.
19. November 2008 at 17:13 #8903AnonymousInactiveHej igen
Mange tak for alle de gode svar, jeg tror vi holder ved 17″ det virker som om der muligvis kunne være for mange problemer med 18″ 😉
Angående Alfasmeden – så har jeg fundet den tror det var en stavefejl (pinligt)…Hilsen
Steen28. February 2010 at 21:55 #10913AnonymousInactiveDer er god plads til 8 x 18″ fælge.
Du skal blot sikre dig at de er med org. ET mål. altså indpresningen.
Køre selv med 18″ med 225/40 ZR 18.
Skærmkanter og ophæng går helt fri, selv med læs, fuld styreudslag, og MEGET aktiv kørsel. 😉
Bilen er sænket org. ca. 30 mm.
Ingen problem, acceleration og topfart er stadig i behold. :woohoo: -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.