200 Super – eftermontering af dobbetudstødning ?

Home Forums Alfa Forum Type 952 – Giulia 200 Super – eftermontering af dobbetudstødning ?

Viewing 11 posts - 16 through 26 (of 26 total)
  • Author

Jeg har hans valved system. Har kun et lille klip med en cold start samt valves åbne. Kan være at jeg kan få lavet en lille ny en hvis jeg en dag for taget mig sammen til at nogle af de her sparke dæk træf 😀

Jeg besøgte Fabio i Italien og fik den monteret på hans værksted under min ferie. Super flink gut 🙂

https://www. youtube.com/watch?v=wgZUInG2_sI

Ole Steen Rasmussen
    Participant

Den lyder godt B) og go´ide´at lade ham selv installere – så er der jo en undskyldning for at trille sydpå

Nu er der sat dobbelt udstødning på min 200T model Super. Det blev en Ulter Sport Premium med homologeringscertifikat. Udstødningen er fremstillet i rustfri og flot forarbejdet, indkøbt direkte fra fabrikken i Polen. Pris 4000 DKK incl transport. Jeg købte diffuseren originalt hos Alfa Romeo , der medfulgte de 2 rustfrie rørhaler. Pris 3000 DKK. Lyden er en behagelig dyb rumlen, der bliver mere markant, når omdrejningerne går op. Ved almindelig landevejs kørsel er udstødningen næsten lydløs, som original potten. Det er som at køre V6 igen 🙂

Ole

Ole Steen Rasmussen
    Participant

Dén vil jeg gerne se og høre, kan du ikke lige slå et smut forbi Kolding på vej til bageren?
    og indtil da; billeder, tak B)

quote Helle Justesen & Ole Jørgensen” post=32306:

Nu er der sat dobbelt udstødning på min 200T model Super. Det blev en Ulter Sport Premium med homologeringscertifikat. Udstødningen er fremstillet i rustfri og flot forarbejdet, indkøbt direkte fra fabrikken i Polen. Pris 4000 DKK incl transport. Jeg købte diffuseren originalt hos Alfa Romeo , der medfulgte de 2 rustfrie rørhaler. Pris 3000 DKK. Lyden er en behagelig dyb rumlen, der bliver mere markant, når omdrejningerne går op. Ved almindelig landevejs kørsel er udstødningen næsten lydløs, som original potten. Det er som at køre V6 igen 🙂

Ole

Jeg må se om jeg kan finde ud af, at uploade noget med billede og lyd i week-enden. Diffuseren med de to afgangsrør er den samme, som er standard monteret på : Evoluzione & Grand Prix samt diesel modellerne. Men lyden er sin helt egen.

Ole

Ole Steen Rasmussen
    Participant

Fedt – tak

Her er så et link til en fil, med billede og lyd. Rpm er ved stilstand max 3500. Klippet fra kabinen viser acceleration i auto.

youtube.com/watch?v=E57w4PIjE2g

Copy paste, forummet er ikke glad for Youtube links.

Ole

Linket virker hvis I kopiere det til jeres browsers adresse felt i toppen.

Anonymous
    Inactive

Fed lyd…..det lyder sku rigtig godt!

Ole Steen Rasmussen
    Participant

Tak Ole – den lyder B)

quote Helle Justesen & Ole Jørgensen” post=32328:

Linket virker hvis I kopiere det til jeres browsers adresse felt i toppen.

Jeg er også meget tilfreds med resultatet.

Ole

Viewing 11 posts - 16 through 26 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.