3 punkts sele i Spider ?

Home Forums Alfa Forum Type 105/115 – Giulia, Giulia GT og Spider 3 punkts sele i Spider ?

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Anonymous
    Inactive

Hej.

Min Spider fra 71 har kun hoftesele, findes der en mulighed for at sætte 3 punktsele i den?

Mvh. Carsten

Anonymous
    Inactive

Det skulle du kunne gøre uden problemer.
    Det er min opfattelse at der blev indført 3 punkts seler i alle serie 2 Spider. Men det er åbenbart forkert.
    Men omstilling kan gøres let på alle tidligere Spidere, også serie 1, da Alfa Romeo , havde forberedt muligheden for at montere 3 punkts seler. Der var ikke sele tvang dengang.
    Men der kan være et problem med at holde selen på skulderen, da der ikke er en holder på sædet til at styre selen .det kom først i 1978, men den bør også kunne efter monteres.

Anonymous
    Inactive

Bilen er forberedt på 3 punkts seler. Du bruger de samme forankringspunkter som de gamle seler. Du skal bruge en karabinhage til at holde selen fast til nakkestøtten (nødløsning) for at selen ikke glider af skulderen. En mere smart løsning er at købe denne: Hvordan F.. sætter man et foto ind her!! Nå, det hedder en seat belt guide og findes mange steder på nettet.

Anonymous
    Inactive

Tusind tak, hvor køber man selerne?

Anonymous
    Inactive

stelvio.dk
    classicalfa.com
    ebay.de

er nogle gode bud.

Anonymous
    Inactive

Du skal søge på nettet.
    Seler kan fås i forskellige farve. så der er mulighed for at sætte et personligt præg.
    Flere leverandør muligheder

Anonymous
    Inactive

Jeg har 3 punkt rulleseler in min S2 fra 1970. Jeg har ikke en holder ved nakkestøtten, det går fint med at holde selen over hhv. venstre og højre skulder.
    Hvis du monterer rulleseler, skal du bruge nogle beslag til at løfte selerullen op på hylden bag sæderne, eller tager rullerne ca. 10 cm af tilbage rykningen af sæderne (for mig er de sidste 10 cm af betydning).
    Erik

Anonymous
    Inactive

Hejsa.
    Jeg har lige sat “rigtige” seler på min Spider.
    Købte seler via Stelvio. Med lidt justering var de til at sætte fast og der var en lille justering på selerne så man kunne justere dem til at låse hurtigt og korrekt ved evt. uheld.
    Jeg borede desuden 2 huller i hjørnet af sæderne og monterede original seleguides fra en nyere Spider. (dem fandt jeg via Ebay til en rimelig pris.
    Det virker super godt og ser meget originalt ud (billede hugget far nettet, da jeg endnu ikke har et billede fra min egen)

Anonymous
    Inactive

og så er de røde- frækt valg .min kompliment

Morten Svendsen
    Participant

De røde på billedet er fede, men er dem fra Stelvio ikke sorte ?

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.