ABS ECU

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Posts
  • #529
    Anonymous
    Inactive

    Hej alfister 🙂

    Jeg havde et klassisk ABS problem da jeg købte min GTV 916 2.0 V6 Turbo fra 1995. ABS lampen lyste slet ikke. Der kunne ikke fås kontakt med ECU’en med tester.

    Det blev løst med en ny (brugt) ABS ECU. Alt virkede, intet lyste og ABS virkede og regulerede fint ved katastrofeopbremsning.

    Det holdt dog kun et par dage. Så begyndte ABS bremsen at lyse. Ikke ved start, heller ikke når jeg bakker ud af indkørslen, men ligeså snart jeg triller fremad så tænder ABS lampen. Det er desværre ikke muligt at få kontakt med ECUen. Det er vist noget med den årgang er lidt svær at få kontakt med (BOSCH er vist et problem kan jeg forstå).

    Jeg tænkte at en sensor måtte være stået af, men nu har jeg målt på alle fire sensorer og de måler alle en svingende modstand (når hjulet drejer) på mellem 1000-2500 ohm. Det har jeg set på et forum skulle være ok.

    Så nu er spørgsmålet hvad jeg skal gøre? Er det en ny/brugt ECU? eller er der andre muligheder?

    Er der nogen som evt. har sådan en ABS ECU liggende?

    #543
    Anonymous
    Inactive

    Det kommer helt an på hvilken ABS blok / ECU du har. Da på nogle modeller kan der ikke tilsluttes tester, samt kommer det helt an på hvilken tester man bruger.
    Ellers hedder det igang med old school metoden og blinke koderne ud.

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • The forum ‘Type 916 – GTV og Spider’ is closed to new topics and replies.