- This topic has 4 replies, 4 voices, and was last updated 4 years, 5 months ago by .
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Alfa Forum › Type 105/115 – Giulia, Giulia GT og Spider › AC i gtv 1750 serie 1 – eller bare noget der køler
Hey,
Hvorledes er erfaringer, om nogen, med eftermontering af ac eller anden form for køling.
Jeg har en gtv 1750 serie 1 fra 69 og skal på sommertour med konen – som vil have en form for køling i bilen. Det vil i den grad gøre turen til en behagelig oplevelse. Jeg kan se at Alfaholics laver en € 3200, bare for enheden.
Hvem har brugbare forslag?
Du kunne prøve noget i stil med dette:
Kører på et USB kabel, så der skal blot en adapter til cigarstikket.
Med al respekt tror jeg det er noget skrammel. Af den simple grund, at der slet ikke er nok køleeffekt. Der er kun een vej, og det er et rigtigt kompressortrukket kølesystem og det koster altså. Men hvorfor ikke bare op med vinduerne som man gjorde dengang?
Carsten – fandt du en løsning? Jeg har nu flere somre savnet noget tilsvarende til min 1971 ikke-alfa :whistle: . Eneste mulighed jeg har fundet er et originalt AC, men det skrumlet, dyrt og besværligt at få installeret, så jeg har ledt efter et eller andet plug and play til cigarettænderen…desvære uden held :dry:
Hej Ole,
Desværre nej, eneste lead er; https://www.carid.com/vintage-air/vintage-air-generation-ii-mini-system-without-controls-2843833902.html
Jeg søger fortsat…