Home › Forums › Generelt forum › Alfa Romeo snak › Afløser for min Giulietta?
- This topic has 10 replies, 9 voices, and was last updated 5 years ago by
Roar Jensen.
-
AuthorPosts
-
20. January 2020 at 9:13 #8139
Roar Jensen
ParticipantMin dejlige Giulietta 1,4 MultiAir 170 er nu 7,5 år gammel og runder snart 140k (men er stadig frisk!! ;)), så jeg overvejer, om det er ved at være tid til en udskiftning, mens man stadig kan få lidt for den. Har jo gået og ventet på en efterfølger, men det ser ud til at de planer er skudt til hjørne på ubestemt tid af den nye FCA/PSA konstellation.
Har derfor prøvet Giulia 2,0, som er en flot, lækker og velkørende bil, men jeg synes, den er lige lidt for stor, tung og dyr i forhold til Giulietta’en. Så prøvede jeg også Mercedes A og BMW 1 :unsure: – også fine biler, men de mangler Alfa’ens charme. Om et par år skulle der komme en Tonale, som har Giulietta’ens størrelse, men det er en SUV, og det er ikke lige mig! Mine overvejelser går derfor på følgende:
1. Beholder den gode gamle, men stadig friske Giulietta.
2. Køber en ny Giulietta Veloce 2.0 JTD, med præstationer og udstyr som nuværende bil, MEN det er jo en diesel, og den daglige tur til arbejdet er kun på omkring 10 km hver vej – kører dog omkring 20k om året, da vi har familie i provinsen.
3. Leaser samme bil i 2-3 år, og ser, om der evt. alligevel skulle komme en afløser til Giulietta fra Alfa.
4. Leaser en Giulia 2.0 Grand Prix (benziner) i 2-3 år, og ser ….
Hvad siger I kloge mennesker her i klubben – hvad vil I råde mig til?
20. January 2020 at 14:38 #35195Lars Gotved Jacobsen
ParticipantGik selv i januar 2017 fra en 6,5 år gammel Giulietta 1750 QV til en Giulia 2.0, som jeg nu har rundet tre år og 100.000 km i.
Giulia’en er større både indvendig og udvendig, men synes ikke tungere – er faktisk mere rap med 200 HK, end Giulietta’en var med 235 HK.
Alt i alt er det ikke et skifte jeg har fortrudt.
21. January 2020 at 4:28 #35197Troels Nielsen
ParticipantJeg ville lease en Giulia GP, og se tiden an.
21. January 2020 at 9:01 #35198John Larsen
ParticipantKøb en Giulia 200 hk og kør glad de næste mange år 😉
21. January 2020 at 11:55 #35199Roar Jensen
ParticipantTak for jeres input. Jeg har mest bevæget mig i Golf-segmentet, fordi jeg synes, det er den perfekte bilstørrelse – ikke for lille og ikke for stor! ;), men kan fornemme, at I ikke ville binde an med en diesel med vores kørselsbehov?
21. January 2020 at 15:11 #35200Jeppe Vamberg
ParticipantHej Roar
Det er altid svært, når man vil have en fabriks ny Alfa, da der ikke er ret mange at vælge i mellem.
Mit bud vil være, ar du skal lease en ny Alfa Romeo på en 3 årig kontrakt.
Om 3 år ved du, om der kommer en ny Giulietta, samtidig har den nye Tonale også haft premiere. Du skal ikke være bange for Tonalen som en SUV, betragt den mere som en Giulietta med en dejlig nem indstigningshøjde B)
Om du skal lease en Giulietta eller en Giulia, er kun dig som kan afgøre via gode længere prøvekørsler svarende til dit daglige kørselsbehov, samt hvor mange penge du vil bruge på bil de næste 3 årHeld og lykke med jagten
Jeppe21. January 2020 at 15:49 #35201Henrik Petersen
ParticipantAlternativt så find en af de sidste Giulietta 1.4 Edizione 170hk med TCT gear, eller en 1750 TBi Veloce TCT. De sidste er fra 2018/2019.
Hvis det skal være fabriksny bil, så er der kun diesel tilbage i Giulietta. Men med det daglige kørselsbehov du har, ville jeg ikke vælge diesel.
Købte selv en af de sidste fabriksnye 1750 TBi Veloce TCT der kom til landet i 2018, og det har jeg absolut ikke fortrudt 🙂
23. January 2020 at 5:45 #35202Flemming Thomsen
ParticipantHar selv stået i samme situation og forstår dine overvejelser. Jeg må indrømme at jeg for tiden ikke har de store forventninger til at Alfa kommer med noget der følger op på Giuliettaen foreløbig. Skal man så vente og se tiden an?. Jeg har simpelthen opgivet at tro på nogen af deres meddelelser vedr. nye modeller og evt. tidspunkter for lancering. Det er en længerevarende farce og jeg er stærkt bekymret for fremtiden vedr. Alfa. Jeg har måttet bide i det sure æble og forladt mærket indtil der “måske” ad åre kommer noget realistisk fra dem. Jeg holder mig dog inden for FCA med en Fiat Panda og en Fiat Spider Europa og som udskiftning for Giuliettaen har jeg købt en lettere brugt Jeep Rennegade inden elektrificeringen helt sætter ind..Rennegaden kan selvfølgelig ikke sammenlignes med Giuliettaen type-og køremæssigt, men det var også for at prøve noget helt anderledes. Håber dog når den engang skal skiftes at jeg kan vende tilbage til mærket.
Flkemming23. January 2020 at 13:32 #35207Helle Justesen & Ole Jørgensen
ParticipantKonen har lige overtaget min Giulietta 2.0 JTDM m. TCT. Vi byttede hendes Giulietta 170 Multiair, til en brugt Gulia 200 Super. Det er ikke meget man får for en brugt Giulietta 170 Multiair og det bliver formentlig kun mindre jo ældre den bliver.
Så behold du din Giulietta og vent indtil det rigtige tilbud eller køretøj kommer.
Ole
23. January 2020 at 17:41 #35208Anonymous
InactiveØkonomisk er nummer 1 det eneste der hænger sammen. Diesel er træls, lugter, larmer og sviner – økonomisk skal du køre det dobbelte før at der er noget at hente. Leasing giver kun mening hvis du alligevel skifter ofte.
Giulia er en helt anden diskussion, en anden kategori. Det klare valg, hvis hjertet bestemmer.27. January 2020 at 8:48 #35233Roar Jensen
ParticipantTak for jeres input! 😉
Jeg dropper i hvert fald tanken om en Giulietta med dieselmotor og beholder indtil videre den gamle. Vil i stedet overveje at lease en Giulia 2.0 i et par år – eller måske skifte mærke (BMW 1?), selvom det vil være rigtig trist! :dry:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.