- This topic has 6 replies, 4 voices, and was last updated 4 years, 10 months ago by .
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Generelt forum › Alfa Romeo snak › Alfa 164 vs Bmw
Jeg har været heldig at have haft både 156 og 159 (2,4) som firmabil. Forrige bil var dog en Volvo V70 med deres 5 cylindrede motor. En bil jeg valgte grundet plads, teknik og design. Nuværende bil er en 330 D som jeg har kørt 115000 km i siden maj sidste år. En bil jeg modvilligt overtog da vi ikke kunne komme ud af leasingkontrakten uden et stort tab. Jeg var ikke begejstret de første 2-3 måneder, men man vænner sig alligevel til de fede sæder, de 540 NM og de 258 HK. Men helt glad for den blev jeg pudsig nok i December 2019, da vi købte en fin Alfa 164 som “konebil”. Det blev lige lidt mere acceptabel med en tysker i indkørslen.
Idag tog jeg den på job og efter min mening lyser den op i en plamage af kedeligt tysk design. Tænk at den blev designet i midt firserne, med et lygtedesign bagpå som var helt unikt. Idag kommer flere nye biler med præcis samme løsning. Det er min 5. Alfa 164 og det er en fornøjelse at tage den på job i det flotte vejr vi har for tiden.
I er også meget modige i farvevalget på sydtyskerne…
Den ser fin ud B)
Og ja, linjerne på 164 holder stadig!
Det er dejligt at se nogle af de gamle komme ud i virkeligheden 🙂 Jeg er egentlig ikke til gamle biler som sådan, men de gamle designs lyser op blandt de nyes jagt på lave cw-værdier B)
Ja, vi er meget dristige :pinch: Mine egen er også sort, men igår byttede vi en af de hvide ud med en metal blå. Så nu går vi helt amok :woohoo:
Ha ha
Hvor VILDT :woohoo: