Årstræf

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 46 total)
  • Author
    Bo König
    Participant

Så er det dagen for årstræffet (for de få), synes desværre ikke at træffet i år er særlig godt arrangeret, lejligheden var der ellers nu i anledningen af de 100år med Alfa.

Ikke fordi at løbet i København ikke er godt for det er det helt sikkert, men jeg synes bestemt ikke at et årstræf skal holdes sammen med det.

Et årstræf skal være et sted hvor man kan hygge sig sammen med de ander Alfa fan’s hvor man kan have børn med, og ikke inde midt i byen uden overnatnings muligheder og parkering.

Så nu er der en oplagt mulighed for fynboerne at holde en ordentlig 101 års føsdelsdag næste år vi glæder os

Anonymous
    Inactive

Jeg kan godt følge Bo i, at et årstræf bør have en fælles base med hygge, udstilling og sparkedæk, så da jeg så programmet for dette årstræf, besluttede jeg også ikke at tage til København, selvom historisk race sikkert er interessant, men vi har jo netop i juni haft et tilsvarende i Århus.

Alligevel håber jeg på, at de deltagende har haft et fornøjelig og oplevelsesrig årstræf.

Troels Nielsen
    Participant

Nej, man skal da også passe på at prøve noget nyt…

Jeg synes hr. Kønigs indlæg er udtryk for snæversynethed..

Hvor fedt er det hvert år at iføre sig campinghabitten på en eller anden campingplads 🙁

Her var der både 8C, danmarkspremiere på Giuliettaén, men synd at søndagen regnede væk, men det var jo også sket på et campingplads i Holbæk eller Slagelse..

Anonymous
    Inactive

Troels, nu ved jeg ikke hvor du har det med campingplads og habit fra, for det har ingen omtalt. Synes det viker lidt som et surt opstød, men Bo og undertegnede prøver kun at komme med konstruktive forslag – godt nok forsent, men dette er jo et debatforum, ikk.

Selvfølgelig skal der nytænkning til, men det skal vel også tilgodese medlemsskarens interesser. Årstræffet er et national træf og derfor bør man jo også have andre landsdele i tankerne, når sådan et stort træf arrangeres. En base hvor man mødes og hygger sig og med en afstikker til f.eks. classic car show havde nok tiltalt mig mere. Dette skal bare ses som et forsent forslag til et arrangement, for jeg ved da godt, at der er gjort et utroligt stykke frivilligt arbejde fra de udførende og tak for det, selvom jeg ikke deltog.

Årstræffet har sikkert være en god oplevelse for dem der deltog og har interesse i classic car show. Men nu har vi forinden haft et tilsvarende i Århus, så jeg gad ikke bruge en formue for at deltage.

Men som sagt håber jeg, at dem der deltog har haft et godt træf og vi andre ser gerne, at der kommer nogle beretninger og billeder fra træffet. 😉

Thomas Hoffensetz
    Participant

Ja, det kan godt være svært at tilfredsstille alle. Vi har jo alle forskellig smag. Der har indtil flere gange været efterlyst et anderledes årstræf, gerne med noget race involveret. Det havde vi så muligheden for i år, hvor der også var mulighed for både parkering og sparke-dæk i løbet af dagene.

Anonymous
    Inactive

synes chgp var en fin ting at ha med til års træf , men for mit vedkommende ville jeg nu ikke kunne overtale fruen og 2 børn til at bruge xxxx antal kroner på hotel en weekend , og xxxx antal kroner på mad og drikke og så sige far ser lige på race og biler . synes det fint man prøver noget nyt og chgp havde sikkert været et fedt indslag , men da vi desværre ik alle er bank direktør synes jeg med dette års træf godt nok vi er kommet lidt fra det med at alle kan være med .

mvh steffan

Nu ved jeg ikke, om Bo deltog i arrangementet, da der heldigvis var mange alfister. Jeg ser dog indlægget som overvejende negativt, men det er da fint, at der er forskellige synspunkter. Men så er det jo godt, at der er så mange varierende arrangementer i klubben, så alle forhåbentlig føler, der er noget, de har lyst til at deltage i.

Hvis man er afsted i 2-3 dage med overnatning og spisning, kommer det til at koste noget og Kbh. er dyrere. Så må man jo prioritere, hvad man vil. Og nej, jeg er ikke bankdirektør 😉

Stort tak til arrangørerne for et veludført arrangement og det kæmpe arbejde de – frivilligt – har lagt i det 🙂

Anonymous
    Inactive

Jeg har været medlem af ARDK siden ruder konge var knægt, og har aldrig deltaget i et årstræf. Desværre var jeg forhindret i år, men ville helt sikkert have deltaget hvis det havde været muligt.

Har set det Race et par gange før. Det er da skide skægt at se de gamle kasser flyde rundt i svingene, så en kombination af det og en masse Alfaer i parken synes jeg da kun man kan rose arrangørerne for at have spottet.

UJ medlems nr 70 :blush:

Per H. Nørgaard
    Participant

Som tidligere “årstræfs arrangør” vil jeg først og fremmest sige mange tak for alle tilkendegivelserne, positive som negative – det er DET der giver mulighed for at lave om på tingene så de følger med tiden – og samtidig holde fast i de traditioner der skal holdes i hævd.

Man har af gode grunde altid en lidt bedre fornemmelse af hvorfor folk kommer til et arrangement end hvorfor dem der ikke dukker op bliver væk. Jeg håber der kommer flere inputs til de kommende årstræf.

Desværre kunne jeg ikke selv finde tiden til at deltage, Men CHGP er for mig bestemt en bonus, selvom der måske kan gå mere race en træf i det?,- Som medlem af de nærige jyders klub 😛 havde jeg blot ønsket mulighed for at campere i parken i stedet for hotel… men det ville nok ikke være faldet i god jord hos de lokale myndigheder.

Håber alle deltagere havde et dejligt træf

Venlige alfahilsner
    Per

Per Jørgensen
    Participant

Vi har været med til årstræffet i København – det var en fantastisk oplevelse – at se ræs i københavns gader -Vi havde et afgrænset område af pladsen med “kun alfister” som fast holdepunkt. samt classic car park (gratis)til at parkere på.

Lørdag aften var der middag på hotellet med noget fantastisk godt mad og rigtig god stemning.
    Det er bare synd at det hele regnede væk søndag.

Det er ikke hvert år der er mulighed for at se classic grandprix i københavn sammen med Træf. Så det var ok at ligge det sammen med Alfa træffet.

Vi boede forøvrigt på Absalon Camping hvor der også havde været mulighed for folk “med ikke campingvogn” at bo i hytter.

Vernon og de andre der har været med til at arrangerer dette har gjort et stort stykke arbejde for at få det her til at lykkes. og det gjorde de godt.TAK TIL JER

I skal alle sammen huske at når der peges fingre af andre peger der tre ind imod jer selv – kunne I have gjort det bedre !

Vernon Pedersen
    Participant

Jeg har kun hørt negativte kommentare fra medlemmer der ikke deltog
    – om selve arrangementet har jeg “kun” fået positiv tilbage meldning – fra deltagerne, det tæller trods alt mest i mit regnskab, ved evalueringen 😉
    – der var alt det “sparke dæk” som man kunne ønske sig.
    – Gode shopping muligheder!
    – Overnatningen på hotel: ingen tvivl om hotellet er bland de bedre – og middagen/buffeten med efterfølgende hygge manglede bestemt heller ikke noget.
    – det eneste nogle få deltager savnede var bedre/fælles camping overnatning – det er så ingen i den Sjællandske bestyrelses i stærke side – og hvorfor udsætte andre for noget vi helst selv vil ungå 🙂
    Omvent, var der flere så direkte sagde: “Vi havde ikke deltaget hvis ikke der var mulighed for hotel overnatning”

Der skal være noget for en hver smag.

Mvh
    oo=v=oo
    Vernon P.

Anonymous
    Inactive

Vernon Pedersen skrev:

quote :

Jeg har kun hørt negativte kommentare fra medlemmer der ikke deltog

Vernon, nu håber jeg ikke du læser mine indlæg som negative, for det er ikke mening. Jeg deltog ikke i arrangementet, da programmet ikke tiltalte mig og derfor ikke ville bruge hverken tid eller penge på at tage til København.

Det glæder mig nemlig meget, at årstræffet har været en succes for de deltagende, for jeg ved godt, at I har lagt mange timer heri.

Ole Middelhede
    Participant

Man kan da kun have roser til overs for så flot et arrangement! Rigtig flot gået Vernon, Klaus, Peter, Peter og alle der har deltaget i det kæmpe arbejde, der ligger bag. 🙂 Tak for fordi I gav os og alle de mange gæster omkring vores udstillingsområde en rigtig god oplevelse. Alfa Romeo mærket fik et tiltrængt boost. Og tak for en god fest om aftenen.

For mig var der tre gode grunde til succesen for træffet:

1. Med den fabelagtige udstilling af forskellige AR-modeller og med rigtig god information, fik vi vist publikum mærkets alsidighed og stærke sider. Det kunne betyde, at vi har have fået smittet flere med Alfist-feber. Vi skal vel ikke kun være en hemmelig loge, men også sørge for generationsskifte, eller….

2. På turen rundt med børnene fra Rigshospitalet fik vi sat nogle smil på læberne hos børn, der med deres forskellige sygdomme ikke har en sjov dagligdag. I sig selv var det hele turen værd at gøre så god en gerning. Og så trak det jo ikke ned, at vi selv fik lov at køre på banen ved samme lejlighed.

3. Der var stadig rig lejlighed til at snakke med andre klubmedlemmer. For mit vedkommende fik jeg snakket med både nogle jeg kendte og nogle jeg ikke kendte, herunder nogen, jeg rigtig gerne vil møde igen.
    Samlet set har jeg kun respekt over for, at arrangørerne har turdet tænke innovativt og fundet frem til spændende fornyelser – og i den grad lykkedes med det. Tusind tak, gutter! Jeg glæder mig allerede til næste gang.

Mange hilsner
    Ole Middelhede

Anonymous
    Inactive

Var der årstræf i alfa Klubben det bemærkede man nu ikke meget i Ryttergården For alfakørerne kunne da godt have trængt til lidt støtte med alle de problemer med smaderede Karrosserier haverede Motorer + gearkasser Hilsen fra en der var omme på pladsen søndag og som slap med en lille bule i skærmen og så selvfølgelig fik sat de andre Giuliaer på plads og det er efterhånden ved at være en vanesag ?

Ulrik Jensen
    Participant

Herluf: med den fart du har på behøver du vist ikke mere medvind :laugh:

At holde træf sammen med CHGP gav nogle udfordringer, begrænsninger og muligheder, det er mit indtryk at folk hyggede sig og der er også kommet nogle meget positive indlæg fra deltagere her, vi vil selvfølgelig gerne høre fra flere om det var godt eller skidt.

Tak til alle deltagerne, specielt jer der bidrog med tid og biler til at køre med børn fra Rigshospitalet 🙂

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 46 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.