Home › Forums › Klubforum › Alfa Romeo Klub Danmark, Debat og Spørgsmål › Årstræf
- This topic has 45 replies, 25 voices, and was last updated 14 years, 6 months ago by
Per Jørgensen.
-
AuthorPosts
-
9. August 2010 at 14:42 #11444
Anonymous
InactiveTak for et godt arrangement – jeg var der desværre kun i regnvejr, men der var en dejlig stemning på pladsen trods det …
9. August 2010 at 14:51 #11445Vernon Pedersen
ParticipantFlot video Per B) – som selvvanligt.
Mvh
oo=v=oo
Vernon P.9. August 2010 at 16:50 #11446Kristian Boye Petersen
ParticipantFra min side skal der lyde en varm tak til alle der har været involveret i at arrangere den forgangne weekend. Jeg er ganske ny i klubregi og fik således lejlighed til at møde alle dem jeg kun har kendt ved navn hidtil. Jeg havde en herlig weekend fra fredag eftermiddag, hvor jeg afleverede udstillingsbiler og til søndag, hvor de blev kørt hjem. Venlige, hjælpsomme, oplysende mennesker som det var en fornøjelse at tale med og møde. I sol lørdag og i regn søndag. Kørslen med ungerne lørdag var fin, og det var sgu’ skægt at køre på banen, om end der næppe er en racerkører gemt i mig. Og både ungerne og deres forældre var sgu’ så glade og taknemmelige. Ud af Tagensvej i min Julle efter 8C’eren og Finns GTA – med vrælet fra dem begge. Så kommer man næppe tættere på gud i levende live. Og ræs – jo, den gamle Stingray som Jan Lammers vist kørte var urimeligt vidunderlig at høre og se på. Men stærkere står samtaler med Finn ved bagklappen på hans GTA, under paraplyen med Tonny og Erik og Peter og hans kone i shoppen. Og Peter D der hjalp med råd om bøsninger til stræbearme på Sprint’en. Weekenden her er et minde jeg vil kunne tage frem når vinteren blir kold og mørk og de sjove biler er gemt væk – og SMILE som en flækket træsko. Tak og alt godt fra mig, Kristian. Ps. fødselsdagskagen var fandme go’! Og jeg glæder mig til at se jer igen til andre ARKD-ting.
9. August 2010 at 17:27 #114489. August 2010 at 19:50 #11449Anonymous
Inactivevernon jeg er da meget ked af at ha givet min mening til kende , men skidt pyt den vil jo som det kan læses i dit indlæg jo alligevel ik blive brugt til noget … way too go formand ..
det vi skriver skal ik opfattes som brok men måske skulle man evt tænke på at ALLE DER KAN SKRIVE I DETTE FORUM HAR EN RET TIL AT GIVE SIN MENING , og derfor burde de jo nok også tages med ind i overvejelserne ved udformning af næste træf og ik bare smides til en side da de ik lige passer ind i arrangørenes kram . hvis det skulle være sådan at de egenrådigt skulle bestemme og ik tage medlemmerne’s mening med ( godt eller skidt ) skulle man ik kalde det en klub .
mvh steffan
9. August 2010 at 20:21 #11451Lars R. Nissen
KeymasterHu-hej, hvor misforståelserne flyver “over bordet” ! :ohmy:
Der er godt nok dykket dybt i lommerne efter nogle kraftige generaliseringer …
Der er ingen, hverken den sjællandske bestyrelse eller Steffan, der kan udtale sig om hvad alle de pt. 1666 medlemmer ønsker sig af et træf. Faktisk tror jeg, at der er 1666 meninger om den sag. 🙂
Derfor bliver de der planlægger et arrangement, nødsaget til at bruge deres personlige præferencer.
Det udmunder så i et arrangement, som det enkelte medlem kan vælge at deltage i – eller lade være – alt efter deres personlige præferencer. 🙂
En diskussion om det årlige træf skal afholdes efter en fast “skabelon” eller der skal være plads til alternativer, hilser jeg personligt velkommen – men hold lige generaliseringerne og fordommene på et minimum ikke? 😉
9. August 2010 at 20:42 #11452Ulrik Jensen
ParticipantUanset hvordan vi havde lavet et træf ville der være nogle der syntes det skulle have været anderledes, sådan er det og sådan vil det altid være når det handler om klub aktiviteter, med de begrænsninger der ligger i det.
Hvis vi skal sammenligne med det træf vi havde for 3 år siden i Skælskør, på vandrehjem, med campingplads få hundrede meter væk, vil jeg mene at dette træf var mere attraktivt, alene målt på antallet af deltagere, over 90 begge dage i parken og 75 til fest lørdag aften, vi nåede så vidt jeg husker kun omkring halvdelen da vi var i Skælskør.
Alle skal da være velkommen til at give deres mening til kende, vi har i flere år hørt medlemmer sige at de godt kunne tænke sig træf der var anderledes end hvad vi normalt har lavet, det har vi så haft muligheden for i år, vel vidende at andre så ville syntes det var forkert.
At nogle mener at træffet kun var for de få mener jeg deltagere antallet modbeviser og vi må bare konstatere at forskellige mennesker har forskellig økonomisk formåen og prioritet, nogle vil ligge i telt og andre vil bo på hotel, denne gang var det hotellet der løb af med sejreren, efter flere år med camping og vandrehjem.
10. August 2010 at 8:46 #11454Vernon Pedersen
Participant– jeg har modtaget kritrik og det vil jeg /vi bestemt tage alvorligt, det skal dog siges der var flere der roste hotel muligheden, end der var kritrik af manglfulde camping forhold
– Der var flere som sagede direkte – de havde ikke deltaget på en camping plads – så er det så om ikke der skal/bør være forskel på træffene i vores tre sektioner?
– kritrik er yderst velkommen fra alle – men når arrangementet er overstået kan jeg ikke rigtigt bruge “kritrik” fra ikke deltagere til noget, Beklager Steffan.
– transporten til og fra landsdelene løber op – det gør den uanset om man bor på dyrt hotel eller camping.
mvh
oo=v=oo
Vernon P.10. August 2010 at 9:10 #11455Bent Lishmann Nielsen
ParticipantRené Wilhelm skrev:
quote :Tak for for et godt arrangement ved CHGP 2010!🙂
Det er jo fars bil :cheer:
Den kører godt skal jeg hilse og sige… 😉Omkring prisen for weekenden synes jeg ikke at man egentligt kan sige at det var dyrt. Vi løftede hele arrangementet til et lidt mere eksotisk niveau end sædvanligt – alt andet ville være synd i år.
Dermed ryger udgifterne også opad, men jeg mener at vi fik forhandlet nogle gode priser igennem med hotel og CHGP, således at deltagerne har fået noget for pengene. Parkering i Fælledparken fik vi arrangeret gratis i “Alfa Car Park” tæt ved indgangen til CHGP.Der var fin hygge og sludren i klubbens lejr hvor medlemmer og andre nysgerrige fik set et flot udvalg af klubbens biler (synes jeg). Der var også underholdning for børn flere steder på området med karussel, hoppeborg/rutschebane, elastikspring/trampolin og meget mere.
10. August 2010 at 20:49 #11462Anonymous
InactiveVedrørende de sædvanlige “campingtræf” så gider jeg ikke længere campere – det har jeg gjort i rigt mål tidligere – ved træf og motorløb i Sverige m.v. Derfor har jeg ikke været til jysk eller fynsk træf siden 2005, hvor jeg boede i min “iglo”.
Ved jysk og fynsk træf har det adskillige gange været sådan, at de få hytter, der var til rådighed, allerede var taget af arrangørerne eller andre, der kendte til træffet, inden den officielle indbydelse kom ud.
Ved Årstræf på Sjælland har vi som regel sørget for, at der var tilstrækkeligt med andre muligheder. I 2004 var det på Borrevejle, hvor de fleste boede på værelserne dér, mens nogle få camperede på området. Tilsvarende i 2007, hvor det var på vandrehjem i Skælskør. Også her var der rigelig med hytter, og kun ganske få benyttede sig af campingmuligheden.
I år var der en hel unik mulighed for at lave kombinationen med CHGP, hvor Alfa Romeo var det mærke, der blev fejret på alle mulige måder. Så måtte vi til gengæld finde os i, at der ikke var direkte campingmulighed eller billige hytter.
Jeg føler lidt, at nogle af jer vil forsvare/forklare, hvorfor I ikke deltog, men det behøver I ikke føle jer forpligtet til at fortælle. Og jeg er sikker på, at vi ikke havde valgt anderledes for 2010, uanset 5, 10 eller 20 medlemmer havde fortalt i god tid forinden, at de ville blive hjemme, når de ikke kunne campere billigt direkte ved træf-begivenheden.
Vi skal prøve at være alsidige, og jysk/fynske “camping-freaks” havde f.eks. mulighed for at deltage i Als-Træf i starten af maj. Det håber jeg, at I så har deltaget i. Jeg ved ikke noget om, hvorvidt det var en succes, for der er ikke nogle, der har gidet sende et lille indlæg herom til klubbladet.
mvh
Peter D11. August 2010 at 7:50 #11464Stig Hartmann Brask
ParticipantBare en stort tak til alle der har brugt en masse tid
på at arrangere årets meget fine og vel gennemførte træf.Jeg tilslutter mig dem, som ikke synes det er nok til en
hel weekend, at sparkedæk på en campingplads med 50 Alfa’er.
Så tager jeg hellere til Nürburgring og ser Old Timer GP,
eller til det store Alfa træf i Holland med 1000 Alfa’er.Men igen – flot træf tak fo alt! 🙂
11. August 2010 at 8:48 #11465Klaus Hahn
ParticipantDet er i sagens natur ikke nemt at gøre dem tilfredse som ikke
deltager i arrangementet, og jeg vælger at tro at deres spidse
kommentarer bunder i ærgelse over at de alligevel ikke kom 🙂
Vi havde en fest i Parken, med glade Alfister, dækspark, hyggeligt
samvær, udveksling af gode røverhistorier og anekdoter. Alle var
utroligt positive og end ikke dagsregnen søndag kunne vaske det
gode humør væk. At nogle holder fast i at campere er helt fint,
men når det nu koster nogenlunde det samme vil jeg personligt
hellere have fast tag over hovedet.Som Herluf skriver kunne Alfa-racerne have behov for større opbakning,
desværre røg Christian Knudsen ud med defekt i bagtøjet, medens
det gik mere galt for Mads Gravlund som uden skyld ramte en
aquaplanende og omkringsnurrende Porsche 911 midt på langsiden.Mener ikke det er relevant at sammenligne klubbens træf med
Oldtimer Grand Prix rundt omkring – der kommer klubbens træf
vist aldrig til at foregå …Det var en fornøjelse at kunne gøre en forskel et par timer med
Rigets børn, de fik vist alle et smil på læben for en stund. Det
udtrykkes udemærket her:Mail fra Hanne, som styrede tropperne på Rigshospitalet:
Kære Klaus, Alfaklub og alle, som var med til at give børn, unge og deres
familier en dejlig, vidunderlig og uovertruffen dag lørdag d. 7/8 2010!Hermed en foreløbig tusind tusind tak til Jer alle. Smilene bliver bredere
og bredere for hver gang, vi taler om dette dejlige arrangement. Også de
rigtig gode billeder, taler deres eget sprog. I har givet alle en oplevelse
som varmer og glæder.Vi tales ved.
De allerbedste hilsner og tak tak tak …..Se iøvrigt Mikkel Lund’s fine stemningsbilleder hér:
http://picasaweb.google.dk/alfalund/2010_08_07CopenhagenHistoricGrandPrixCHGP#MVH Klaus
11. August 2010 at 8:58 #11467Per Jørgensen
ParticipantEr der ikke snart tæsket nok langhalm på hvordan og hvorfor der er nogen der ikke er kommet med og om vi skal bo på hotel eller i campingvogn – Det var en god oplevelse for os der var med.
Se forøvrigt ny tråd for et nyt arrangement i det jyske for dem der har lyst.
Søndagstur
http://www.alfaklub.dk/index.php?option=com_kunena&Itemid=49&func=view&catid=9&id=382011. August 2010 at 9:09 #11468Anonymous
InactiveJeg ved når Vernon, Peter D og co. arrangere træf gør de det med stor entusiasme og bruger meget tid herpå, som vi medlemmer har utrolig meget glæde af og igen mange tak til jer for det.:)
Hvis mine indlæg er læst/forstået som negativ kritik, er det en misforstålelse, da de mere skal ses som en forståelse af Bo’s indledende synspunkter. 😉
Nu ved jeg ikke, hvor I har alt det om campingplads – jeg har endnu en gang læst tråden igennem og har ikke fundet et ønske/krav om at holde træf på en campingplads, men måske Jeres svar skal ses i forlængelse af en lignende tråd på CS? :unsure:
11. August 2010 at 11:10 #11469Anonymous
InactiveHar fuldt tråden lidt på sidenlinen, var ikke med, da jeg valgte at være med i Milano.
Vi har det herhjemme også som Peter D., vi vil heller ikke sove på jorden, men ved at stikke fingeren i jorden, så ved jeg også at rigtig mange medlemmer ikke har råd og da man også gerne vil dele oplevelsen sammen med kone og børn, ja så har prisen for turen en mega betydlig.
Og her mener jeg, at klubben helst skal tænke almen. De gange jeg har været med hvor der var campingplads, der har jeg lejet en hytte (og ikke fordi jeg “kendte nogle”) eller vi har taget på hotel. 😉
At vi så skulle køre lidt væk fra de unge med børn, ja, det gør intet, børn kan larme :S og det “gider” vi heller ikke B) .Vi skal huske at der skal være plads, ikke??
Dan
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.