Home › Forums › Klubforum › Alfa Romeo Klub Danmark, Debat og Spørgsmål › Årstræf
- This topic has 45 replies, 25 voices, and was last updated 14 years, 6 months ago by
Per Jørgensen.
-
AuthorPosts
-
11. August 2010 at 11:49 #11471
Klaus Hahn
ParticipantHvis det var plads vi manglede skulle I da bare have sagt det – vi har ca. 500.000 kvm. blot 5-7 minutters kørsel eller 3 minutters sejlads fra Kgs.Nytorv, hvor alle kunne have overnattet i iglo eller spidstelt.
Det med prioritering og økonomi spiller selvfølgelig en rolle. Jeg tror nu ikke dette års arrangement var dyrere end så mange andre. Den Sjællandske Sektion havde sparet sammen og gav generøse tilskud til billetter m.v. Sammenlignes f.eks. med et Classico-træf var årets træf billigere at deltage i.
Smag og behag er selvfølgelig forskellig, – og der er ingen mødepligt 😉 – så blandt alle de fine aktiviteter vi har i klubben skal der nok være noget der falder i ens smag, matcher pengepungen, tid og afstand, og kan godkendes i familierådet etc.
Håber det hele falder i hak og vi mødes igen derude til et andet godt arrangement.
11. August 2010 at 14:51 #11475Klaus Hahn
ParticipantTil Bo König vedr. “Så nu er der en oplagt mulighed for fynboerne at holde en ordentlig 101 års føsdelsdag næste år vi glæder os”.
Jeg vil også gerne glæde mig !!, men vil du venligst løfte sløret: til hvad ? – kan du ikke lige definere “ordentlig” i denne sammenhæng, og hvor skal det holdes, hvad er indholdet og aktiviteterne som er planlagt, hvad skal det koste, hvordan skal vi bo, kan vi parkere og campere, er der plads til børnene, hvormeget dækspark bliver der ?? – ja det er jo væsentlige spørgsmål at få afklaret før vi tager spendér bukserne på og kører den lange dyre vej helt til et eller andet sted på Fyn.
MVH Klaus.
11. August 2010 at 15:35 #11476Anonymous
InactiveSkal vi nu ikke stoppe denne debat/diskussion. 😉
11. August 2010 at 16:10 #11477Anonymous
InactiveJeg synes det er utrolig at folk ikke kan tage kritik som noget positiv og tilefter tanke, vi har et kanon Alstræf som König familien står for og det er altid et kanon for alle pengepunge men “uden jer der overfra Sjælland”. Vi giver bare vores besyv med hvorfor vi ikke er kommet til jeres træf!!
11. August 2010 at 17:03 #11479Klaus Hahn
ParticipantMan behøver da ikke forklare hvorfor man IKKE kommer … det giver ingen mening.
Det er da ikke jeres versus vores træf – det skulle da gerne være klubbens og medlemmernes træf.11. August 2010 at 17:14 #11480Allan Bøgh Christensen
ParticipantSøren Nørgaard skrev:
quote :Jeg synes det er utrolig at folk ikke kan tage kritik som noget positiv og tilefter tanke, vi har et kanon Alstræf som König familien står for og det er altid et kanon for alle pengepunge men “uden jer der overfra Sjælland”. Vi giver bare vores besyv med hvorfor vi ikke er kommet til jeres træf!!Så synes jeg umiddelbart at Bo skulle formulere sig pænere. Jeg kan ikke se noget konstruktivt i det, han har skrevet. Der er lagt utroligt meget og godt frivilligt arbejde i arrangementet og det bliver kritiseret uden at han har deltaget – hvordan kan man finde på det??!
Jeg har ikke haft noget med dette træf at gøre udover at deltage i det og det var en fornøjelse. Så jeg håber, at hele klubbens aktive personer vil fortsætte det imponerende arbejde til trods for at nogle folk ikke lader til at påskynde det!
11. August 2010 at 17:39 #11481Anonymous
InactiveJeg støtter bare fuldt op om Kønig, mem vi må nok hellere lade den ligge:)Vi ville joh også gerne have lidt feedback om vores træf og hvorfor i ikke kommer. Der skulle gerne være plads til at give sin mening tilkende.
11. August 2010 at 18:20 #11482Anonymous
InactiveKlaus og andre, tag nu kritikken konstruktiv og får afsluttet denne debat, inden det virkelig ender med mudderkastning.
Jeg vil gerne for mit eget vedkommende afslutte med at fremhæve et tidligere indlæg i tråden.
Per H. Nørgaard skrev:
quote :Som tidligere “årstræfs arrangør” vil jeg først og fremmest sige mange tak for alle tilkendegivelserne, positive som negative – det er DET der giver mulighed for at lave om på tingene så de følger med tiden – og samtidig holde fast i de traditioner der skal holdes i hævd.Man har af gode grunde altid en lidt bedre fornemmelse af hvorfor folk kommer til et arrangement end hvorfor dem der ikke dukker op bliver væk. Jeg håber der kommer flere inputs til de kommende årstræf.
11. August 2010 at 18:34 #11483Dennis Effert Jonassen
ParticipantAllan Bøgh Christensen skrev:
quote :Så synes jeg umiddelbart at Bo skulle formulere sig pænere. Jeg kan ikke se noget konstruktivt i det, han har skrevet. Der er lagt utroligt meget og godt frivilligt arbejde i arrangementet og det bliver kritiseret uden at han har deltaget – hvordan kan man finde på det??!Jeg har ikke haft noget med dette træf at gøre udover at deltage i det og det var en fornøjelse. Så jeg håber, at hele klubbens aktive personer vil fortsætte det imponerende arbejde til trods for at nogle folk ikke lader til at påskynde det!
Jeg kan ikke være mere enig Allan, syntes det er mærkeligt at starte sådan en debat, når man ikke engang har været med. Det er ok at komme med sin holdning på en ordenlig måde, men det er som om at uanset hvad der bliver arrangeret, skal der kastes mudder på dem der står for det! Hvorfor ikke bare vælge fra eller til, alt efter om det passer ind i ens smag, eller endnu bedre, give en hånd med, hvis man ønsker at have indflydelse…
Iøvrigt var det et kanon weekend, med masser af Alfasnak og at det så var sammem med CHGP ser jeg kun som et plus, det er virkeligt godt race. Så stor tak herfra, til dem der har gjort det muligt.
PS jeg har ikke været indblandet i at stable dette arrangement på benene.
11. August 2010 at 19:00 #11484Peter Roboz
ParticipantBo König skrev:
quote :Så er det dagen for årstræffet (for de få)….Der kom i alt 118 forskellige ARKD-medlemmer i løbet af weekenden, som havde tilknytning til træffet. Derudover mødte vi andre klubmedlemmer, som var til CHGP, men som stak hovedet forbi, og hvis de gjorde det søndag eftermiddag fik de endda et stykke lagkage B)
Derudover var der (som jeg af gode grunde ikke kender antallet på) stort set hele tiden uanset solskin eller regnvejr andre folk, der kom forbi og tog sig tid til at gå ned gennem udstillingen af biler og til den rigt udstyrede AlfaShop og dermed få et kendskab til Alfa Romeoer i alle aldre og klubben.
28 personer valgte af overnatte på hotel natten mellem lørdag og søndag, en del af disse havde også overnattet der fredag-lørdag.
42 personer kom fra Jylland og 7 fra Fyn, dette er jo næsten som fordelingen af ARKD-medlemmer i landet 🙂
Så jeg synes ikke en ikke-deltagende person kan tillade sig at kalde det for de få!
Der var som Ulrik skrev 75 til fest lørdag aften. Af de ca. 70 biler, hvor af halvdelen var på Alfa Car Park (hvor der var endnu flere Alfaer fra ikke-medlemmer parkeret, så der var nok at se på) og den anden halvdel på udstillingen, var 40 biler mere end 20 år gamle, det mindes jeg ikke at have set på det Internationale ARKD-træf i de 10 år jeg har været medlem.
11. August 2010 at 19:09 #11485Johnny Levy
ParticipantJeg synes også det træf var noget øv.
Især fordi jeg ikke kunne deltage.
11. August 2010 at 22:39 #11487Ulrik Jensen
ParticipantJohnny Levy skrev:
quote :Jeg synes også det træf var noget øv.Især fordi jeg ikke kunne deltage.
Jamen Johnny, det er da også for dårligt at vi ikke på forhånd havde hørt hvornår du kunne, så havde vi da lagt træffet der :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
12. August 2010 at 5:44 #11488Anonymous
InactiveNår man læser de mange indlæg, er der flere der er holdt
i samme negative og sure tone, som de negative indlæg før og efter arrangementet “Cent anni i Milano”…er det mon en tilfældighed?
Nu er det heldigvis en demokratisk klub, hvor medlemskabet er frivilligt og hvor man til den årlige generalforsamling kan lade sig vælge, til et stort ulønnet og ofte utaknemligt arbejde…så bare kom i gang!
Op med humøret alle I sure….det skal nødigt være sådan, at man kun kan se Jer smile når I står på hovedet..
🙁Endnu en gang, tak for et godt arrangement….selv om jeg kun havde mulighed for deltagelse lørdag!
12. August 2010 at 11:45 #11491Ole Middelhede
ParticipantBEHOV FOR NETIKETTE
Jeg har som andre undret mig dybt over denne debat, der flere gange har kørt af sporet. Normalt gider jeg egentlig ikke bruge min dyrbare fritid på “fnider” (det er da kun noget vores kvinder bruger, ik?! 😉Jeg kan se, at der ganske givet er brug for en såkaldt “Netikette” der står for Net og Etikette. En sådan kan lære os og minde os om, hvordan man får en konstruktiv debat på et netforum og hvordan den enkelte bedst mulig opnår, det han/hun ønsker. Se eksempel fra IT og Telestyrelsen.
http://www.itst.dk/sikkerhed/standarder/ds-484-og-iso-27002/kapitler-i-ds-484/medarbejdernes-ansvar/netikette/Hermed en opfordring til bestyrelsen om enten selv at udvikle en ARKD Netikette eller facilitere, at en sådan bliver udformet.
Og så en opfordring til alle også herfra til, at vi får denne debat landet og ro og brede Alfa-smil genoplivet. 🙂
12. August 2010 at 13:17 #11492Peter Roboz
ParticipantHej Ole
Helt enig med dig 🙂
Jeg vil så sige, at den er udviklet, allerede før hjemmesiden kom op at stå og du kan finde den her i toppen af Debatforums forside under Regler, eller HER 😉
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.