Benzintank til 75TS

Home Forums Alfa Forum Type 162 – 75 og 90 Benzintank til 75TS

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Jesper Rasmussen
    Participant

Ja, så skete det… Stod og tankede min 75 da den begyndte at dryppe benzin.
    Tanken er gennemtæret ved det bagerste venstre ophæng. for lidt over et års tid gjorde den det samme, hvor jeg tog tanken af rengjorde den og gav den en omgang rudelim.

Jeg tror ikke at det kan betale sig at reparere på den, så er der nogen der har en brugbar tank til at ligge?

Alternativt, er der nogen der ved om tanke fra andre modeller passer?

På forhånd tak

Anonymous
    Inactive

Du kan være heldig at finde en fra en V6 og komme i bagagerummet .
    At finde en uden rusthuller bliver nok ret svært, brugte selv flere time i svejselysets skær sidste år da jeg lavde en tank sidst.
    Brug af rudelim og andre opløselige ting får kun rusten til at arbejde under gode forhold så kan ikke anbefales .
    Mvh Martin

Jesper Rasmussen
    Participant

Grunden til rudelim var at jeg vurderede at den var for dårlig til at begynde at svejse i og det holdt så længe at jeg glemte alt om at få fat i en anden tank – før nu hvor problemet er tilbage.

Jeg har hørt om tricket med en tank fra en V6 før, men når jeg bruger bilen til hverdag har jeg ikke lyst til at miste 1/3 af bagagerummet.

Jeg har efterhånden indset at jeg kommer til at svejse i hvad jeg nu får fat i, men der er en vis forskel på en 2-3 huller og så det 30cm stykke der skal skiftes i den der sidder på bilen.

Anonymous
    Inactive

For en del år siden, havde jeg en utæt tank (AR33 S4), som jeg fik repareret hos et firma i Hillerød. Det var værkstedet jeg dengang brugte, som af- og påmonterede, som sendte tanke til rep., derfor ved jeg ikke hvad firmaet i Hillerød hedder/hed.
    Prøv evt. at søg efter autokøler reparation.

Anonymous
    Inactive

Har med held fået renoveret flere tanke ( Fiat / Alfa ) hos Nissan Autokøler i Rødovre. Tror at alle afdelinger af firmaet laver sådant arbejde. Pris sidst ca. i.500,-

Anonymous
    Inactive

Har lige fundet en kvitering fra 2007:
    1 Alfetta tank renset, rep. trykpr. Kr. 950,-

P.S. Rettelse Firmanavn er Nissens A/S

Anonymous
    Inactive

Fandt desværre ikke nogen firmaer sidstår så fandt en brugt som lignede en der var fri for rust men fy der kom meget frem da den fik en tur
    Med stølbørsten så svejste en ny kant i hjørnet mod baglygten inden
    inden den fik en gang tin og en gang offshore primer
    Mvh Martin

Jesper Rasmussen
    Participant

Jeg geonopliver lige den her tråd….

Efter at have været ude i en rask lille undvigemanøvre, så er den tank jeg fandt sidst jeg have problemet blevet aflivet godt og grundigt. Så nu er jeg endnu en gang på jagt efter en tank i brugbar stand…
    Hvis i har en eller kender en der har så skriv endelig.

På forhånd tak
    Jesper Rasmussen
    28454608

Lars Jacobsen
    Participant

Har du forsøgt hos Peder Skodborggaard via http://www.psmotors.dk/forside/kontakt ?

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.