Bremser og udstødning

Home Forums Alfa Forum Type 932 – 156 Bremser og udstødning

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 45 total)
  • Author
    Posts
  • #4522
    Karsten Madsen
    Participant

    Efter min første 156’er blev lidt kortere -snøft-
    og jeg har kørt nogle måneder i golf -bader-
    har jeg endelig fundet mig en anden 156’er -jubii-
    det er er en 2,0TS selespeed fra -99
    den er monteret med gevind undervogn fra KW

    men den trænger til nye bremser og udstødning

    jeg kunne godt tænke mig nogle overstørrelse for-bremser
    da jeg ikke syntes at den gamle bremsede super godt…

    så jeg har kigget lidt omkring og Tar-ox er de eneste jeg har fundet der er TÜV-godkendt
    er der nogen der har erfaringer med Tar-ox eller overstørrelse bremser ??

    På min den gamle havde jeg novitec udstødning den var fin med god pasform og holdbarhed, men jeg syntes at den larmede lidt rigeligt, Så jeg spurgte Alfastumper efter det mest stille rustfrie sæt, og peter svarret : CSC og Supersprint er dem der larmer mindst, Raggazzon absolut mest.
    Så spurgte jeg alfisti.net, her svarrede Volker :
    CSC will be a lot louder then Ragazzon.
    Also Novitec is really loud.

    So the Ragazzon will be the most silent one.

    Øh….nu er jeg mere i tvivl end da jeg startede !!

    er der nogen der kan komme med nogen erfaringer her ??

    Mvh Karsten Madsen

    #9377
    Lars R. Nissen
    Keymaster

    Tillykke med nyerhvervelsen. Det er jo altid en fornøjelse, at få ny “legetøj”. :cheer:

    Karsten Madsen skrev:

    quote :

    så jeg har kigget lidt omkring og Tar-ox er de eneste jeg har fundet der er TÜV-godkendt
    er der nogen der har erfaringer med Tar-ox eller overstørrelse bremser ??

    Det er nu ikke helt rigtigt. Brembo har også lavet et bremse-kit der er TÜV-godkendt, og kan derfor godkendes til syn. Se evt. mere om dem på http://www.brakepower.dk under GT1 kit.

    Når det så er sagt, har jeg nu i knap et års tid kørt med “det lille” Tar-ox kit (seks stempler og 305 mm skiver) og jeg kan kun anbefale det. Efter et kørekursus med efterfølgende Pilgrimstur på Nürburgring viste de overhovedet ingen svaghedstegn – til forskel fra de originale bremser, der var monteret året før … :whistle:

    #9378
    Lars Henrik Koch
    Participant

    Jeg har Tarox G88 i standard størrelse foran. Dette har givet en væsentlig forbedring af bremseevne og holdbarhed, selv efter en del Trackdays er skiverne som nye.

    VAE har dem til rimelige penge.;)

    #9379
    Anonymous
    Inactive
    #9380
    Lars R. Nissen
    Keymaster

    Alfastumper.dk skrev:

    quote :

    Det er desværre ikke korrekt.. Der findes ikke en TÜV til Alfa 156,GT eller 147.

    Hmmm. Gad vide, hvordan Vernon så fik sin GT godkendt med GT1 kittet? :huh:

    #9381
    Karsten Madsen
    Participant

    Hej Alle

    og tak for de fine bremse svar 🙂

    jeg har overvejet at nøjes med tar-ox i std størrelse
    bla pga prisen
    jeg regner med at bruge VAE.DK da det er lige ved siden af mit arbejde

    er der slet ikke nogen der ved noget om ud stødning ?

    #9382
    Vernon Pedersen
    Participant

    Lars R. Nissen skrev:

    quote :

    Alfastumper.dk skrev:

    quote :

    Det er desværre ikke korrekt.. Der findes ikke en TÜV til Alfa 156,GT eller 147.

    Hmmm. Gad vide, hvordan Vernon så fik sin GT godkendt med GT1 kittet? :huh:

    Jeg har en TÜV liggende til 156/147 og GT (og en til 916/GTV Spider) – den er godkendt og min GT blev synet og godkendt uden problemer.

    Brembo kittet kan jeg i øvrigt anbefale:)

    mvh
    oo=v=oo
    Vernon P.

    #9383
    Lars R. Nissen
    Keymaster

    Alfastumper.dk skrev:

    quote :

    Tarox siger at TüV gælder til de andre biler ud fra det princip at det er biler som vejer mindre og har mindre motoreffekt end Nissan 300 SX

    Om den holder vand er noget synsmanden skal tage stilling til, men jeg tror ikke på det holder her i Danmark.

    Der står netop også i den generelle TÜV til Nissan’en, at den gælder for de henvisende appendix – så i den forstand, har du fuldstændig ret i, at der ikke findes en specifik TÜV-godkendelse til en 156. 😉

    Sådan et appendix (med et fint TÜV-stempel på :)) har jeg til det (og nogle andre) kit, der er monteret på min 156, hvilket nok gjorde at den både er blevet synet og godkendt med de bremser …

    … om det så har været en skønssag fra synsmandens side, har jeg ingen ide om :blush:

    #9384
    Anonymous
    Inactive
    #9385
    Anonymous
    Inactive

    Hej alle,

    Har en 156 2.0 jts med monteret gt1 kit. Synshallen sendte den omtalte TÜV godkendelse ind til deres hovedkontor som brugte 14 dage på at give en tilbagemelding. Udfaldet blev at bilen blev synet og omregistreret. Argumentet er efter hvad jeg fik af vide, at den gennerelle godkendelse på bil i tüv og 156 er den samme. Han mente at der nok var mange synshaller som ville overse dette, hvorfor mange nok oplever at blive afvist. Om alting er kan man ihvertfald med sikkerhed tage til Herlev og få synet den med GT1 kit uden problemer for der kender de alat den den …. og mig ;-). Iøvrigt er gt1 kittet super og …selvfølgelig langt flottere ….. tarox er for meget blingbling efter min smag. Til alle som “tuner” kig på madenoracing.com og drop ham galtenmanden…. tuning foregår ikke i dk når det kommer til alfa.

    MVH

    #9386
    Vernon Pedersen
    Participant

    Alfastumper.dk skrev:

    quote :

    Brembo efter eget udsagn ikke nogen TÜV specifikt til 156/GT/147, så det ville være interessant at se den du har Vernon.. Lad os få syn for sagen.. upload tak.. 🙂
    ..

    Det kunne jeg da godt – men hvorfor?
    Jeg har sendt den tüv til så mange – og hvis jeg bliver sputgt pænt igen en dag – så sender jeg den naturligvis;)
    Men det skal også være en pæn forespørgsel 🙂
    Den tog lang tid at finde frem da jeg forlanget at få den men den kom, dernede fra!

    Ellers kan du se den hos CarCenter – det var der jeg fik den!
    – Som havde fået den af Brembo.

    Godkendelsen gjalt Alfa Romeo Tipo 932 (156) og 937 (147/GT) – Jeg oploadet det på Cuore Sportivo – så der kan du sikker finde det.
    Mvh
    oo=v=oo
    Vernon P.

    #9387
    Anonymous
    Inactive
    #9388
    Vernon Pedersen
    Participant

    Peter – jeg vil ikke dikteres hvad jeg skal gøre;)

    Idéen med at sætte den på CC var: der blev spurgt og ikke mindst – det var før dette forum startede!

    Men her er den så vedhæftet 🙂

    Mvh
    oo=v=oo
    Vernon P.


    Attachments:

    #9542
    Anonymous
    Inactive

    Mht. udstødning så kan jeg godt forstå din frustration. Kunne det tænkes, at det evt. har været forskellige modeller du har forespurgt på?
    Før jeg valgte min udstødning læste jeg lidt rundt på nettet, der står meget, men alfaowner er nok det nemmeste sted at kigge. Brugte også en del tid på youtube, selvom det selvfølgeligt ikke kan gøre det ud for den ægte vare.

    Jeg havde bestemt mig for CSC 2x60mm pga. udseenet – det er mit indtryk at denne dæmper ikke ændrer styrken så meget i lyden, men mere tonen. En klasisk sportsdæmper, som giver noget mere bas og lidt lyd. Til gengæld laver CSC jo også rustfri og andre modeller. Efter youtube at dømme ville jeg hellere have en Supersprint/Ragazzon/Novitec med en lidt mere ‘sprød’ lyd, men som førnævnt var jeg hooket på 2x60mm afgangen med skråtskårne rør. Den passer perfekt i standard udskæring, hvor 2×70 bliver lidt for meget synes jeg.

    Jeg var ved at købe CSC bagpotte og Ragazzon mellemrør uden dæmper og kat, men Peter hos alfastumper frarådede dette. Istedet ville han sælge mig et komplet CSC system. Det kom dog ikke så langt, da han blev fornærmet og jeg købte istedet en CSC bagpotte og Ragazzonrør uden dæmper hos alfisti. Derudover supplerede jeg med en de-cat (med lyddæmper) fra engelske cybox. Jeg har ikke helt kunnet blive klog på om de-kat delen af ragazzon mellemrøret kan monteres seperat. Alfastumper skrev, at den var todelt, hvorimod alfisti solgte mig den korte. Det smarte ved seperat de-cat er, at du kan afmontere og montere katalysator på 10 min (4 bolte og den er løs) 🙂
    Jeg monterede først CSC+Ragazzon pga. problemer med fragtfirmaet. Det gav en god lyd – der var en del bas. Efter montering af de-cat fik den noget mere volumen og lidt “snerren” – måske lidt mindre bas, men det kan også være det blot er mindre markant krydret med resten. Samlet set synes jeg det lyder rigtigt godt:) Man kan dog høre motoren en del tydeligere nu end med standard udstødning. Det er bare fedt med en V6, men til en 4-cyl, der kan være lidt mere påtrængende, ville det nok være bedre at beholde kat (ved heller ikke om det giver noget på 4-cyl. Det skulle det gøre på V6) og have en dæmper på mellemrøret.

    #9550
    Karsten Madsen
    Participant

    hej Nicolaj

    jeg har købt en CSC bagdæmper og mellem rør med dæmper
    hos alfastumper – helt uden at nogen parter blev fornærmet !! – så ifølge dem der skriver negativt om Alfsstumper må jeg være født diplomat 😛 :laugh:
    jeg har kun oplevet saglig vejledning fra alfastumper – kunne måske godt bruge en eller anden for for super kunde service – men det hænger vist ikke sammen med den pris han sælger delene for
    eksempel : pollen filter købt hos alfa slagelse 250 kr
    hos alfastumper 105 kr – muligvis uoriginalt, men stadig under halv pris !!!

    så fuld så kun ros her fra

    min er en 2,o og den hænger stadig på liften 🙁
    for jeg er sgu blevet tørret af en jyde !!
    troede at jeg købte en bil med 125000 på bagen
    men det var vist kun speedometret – resten er nok omkring de 300000km, så der er et kæmpe rep arbejde før den er klar igen

    KM

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 45 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.