Bremser og udstødning

Home Forums Alfa Forum Type 932 – 156 Bremser og udstødning

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 45 total)
  • Author
    Posts
  • #9574
    Arvid Dannevang
    Participant

    Jeg har selv kørt med Novitec, og har været med i biler med hhv supersprint csc og ragazzon.
    Den novitec jeg havde, var fra katten og ned med mellemdæmper samt bagpotte, hvilket gav en fed lidt hvæsene turboagtig lyd, uden at det nogensinde blev for højt i kabinen eller udenfor. Jeg har også set en novitec udstødning med kun bagpotten som dæmper, og det giver efter min mening for meget larm.
    supersrint giver en rigtig rigtig fed lyd, perfekt både inde og ude.
    csc synes jeg får den til at lyde lidt mere mettalisk, men ellers også godt og jeg synes den var den mest deæmpede af dem.
    Ragazzon… dem har har hørt af dem larmer af helvede til, dem jeg har hørt uden kat, var uudholdelige hvis jeg skulle køre i en bil med et sådan system forgik det med ørepropper i…
    Jeg tror for alle systemerne gælder det vel at hvis du ikke vil have en alt for påtrængene lyd skal du sørge for at det både har en mellemdæmper og en bagpotte, så får du den lidt mere dybe fede lyd uden at det bliver for belastene i længden.
    Mht bremser har jeg lige købt nogle slottede og borede skiver som jeg selv synes ser rigtigt fede ud og ved normalt brug tager de også rigtigt godt fat med det samme, bedre end både standard og borede brembo (i original størrelse)
    Jeg ved ikke helt med fading for har prøvet at lave en test hvor jeg maxbremsede fra 160-20 2 gange i træk, og der fadede de voldsomt… dog skal det siges at jeg kort tid efter fik udluftet mit bremsesystem i forb med skift af bremseforstærker og det var tydeligt at der var luft i systemet… og har ikke lige tjekket dem efter det … endnu B)
    Til den pris de har er de dog pt alle penegene værd, nu må vi bare se med slidet efterfølgene, har betalt ca 2.900 Dkr incl skiver og standard klodser hele vejen rundt samt moms og fragt så hele sættet har ca kostet som forbremser alene…
    Det er dem her det drejer sig om: http://www.ebspares.co.uk/PNF.cfm?id=/alfa_156/Front_vented_drilled_and_grooved_discs_16_18_20_25_19jtd_and_24jtd_(284mm)/info.cfm&CFID=362473&CFTOKEN=4b19a2fd6569a48d-61EA1DAF-FFBB-426B-84EE9C66EF173C7E&jsessionid=4430531b7107af5b40115d4a596f50251cd1

    mærket på dem er: http://car.it/


    Attachments:

    #9576
    Arvid Dannevang
    Participant

    Nå de ser sådan her ud ude af æsken både frem og bag:


    Attachments:

    #9590
    Anonymous
    Inactive

    Arvid, man skal være opmærksom på, at hvis bremserne aldrig har været kørt rigtigt varme, så fader de “for tidligt”. De skal nemlig først “gasse af” en gang. Derefter er de meget bedre og vil formentlig ikke fade.

    Vi ser det ved trackdays, hvor folk med nye bremser, eller bremser, der aldrig har været rigtigt varme før, kommer ind efter 3-4 omgange og siger “den kan allerede ikke bremse mere – kan det passe?” Så er svaret, at “Jo, det kan godt passe, men nu har bremserne været så varme, at de har “gasset af”, og når de så er blevet kolde igen, er de meget bedre, og på næste kørepas kan du sikkert køre mere end 10 omgange uden overhovedet at få nogle problemer.”

    mvh
    PeterD

    #9597
    Arvid Dannevang
    Participant

    Peter Dyrelund skrev:

    quote :

    Arvid, man skal være opmærksom på, at hvis bremserne aldrig har været kørt rigtigt varme, så fader de “for tidligt”. De skal nemlig først “gasse af” en gang. Derefter er de meget bedre og vil formentlig ikke fade.

    mvh
    PeterD

    Ja så lærte jeg også noget nyt B)
    Det var rigtigt nok første gang, de blev rigtigt varme, jeg havde ca kørt 700 km på dem der så mente de måtte være kørt ind.
    Jeg må vel bare ud og prøve dem af igen.. i morgen måske :blush:

    #9723
    Anonymous
    Inactive

    Jeg plejer altid kørt nye bremser til ved at give dem en ordenlig gang klø. Ved ikke om det er “korrekt” (husk at varme dem op først !) men det har virket for mig. Jeg købte for nyligt nogle Ferodo DS2500 bremseklodser. Instruktionen for indkøring her var at bremse x (30?) antal gange med 50% “race styrke” og derefter køre i pit og inspicere bremserne 😆 Så helt forkert kan det ikke være – men fralægger mig ethvert ansvar 😉

    Kan i øvrigt anbefale crnproducts.co.uk (findes også på ebay) til køb af bremser. De var hurtige til at svare og sende – og prisen var ret god synes jeg. 315£ for deres egne rillede skiver (forzinkede mod rust) og Ferodo DS2500 hele vejen rundt.

    Mht. alfastumper så må det være op til den enkelte. Fornærmet var måske ikke det rette ord at bruge. Jeg har tidligere fået gode råd af Peter og er godt tilfreds med de ting som jeg tidligere har købt. Jeg handler blot andetsteds nu efter den behandling jeg fik sidste gang.

    #9730
    Anonymous
    Inactive

    Hej alle,

    Den konkrete sag med Nikolaj Sanden vil jeg ikke kommentere da Nikolaj og jeg havde en klar aftale om vores kontravers ikke skulle bringes offentligt frem. Det løfte har Nikolaj så siden brudt, både her og på Cuore Sportivo ved flere lejligheder.

    Noget generel information der måske kan rette evt. misforståelser af hvad komceptet bag alfastumper.dk er:

    Alfastumper.dk er en webshop, og i en webshop forventes det i ret vid udstrækning, at kunden kan handle på egen hånd. Priserne er sat derefter, og konceptet fungerer da også aldeles fremragende i 99% af tilfældende, så det bygger vi videre på.

    Alfastumper.dk vil akdrig få en fysisk butik eller en teknisk hotline. Vi vil heller aldrig få kundeservice medarbejdere der kan svare på telefoniske spørgsmål lige når det passer ind i kundens kram. Der er der ganske enkelt ikke økonomiisk grundlag for med de avancer vi kan tillade og at tage for delene, og samtidigt være konkurrencedygtige.

    Hvis man læser vores “betingelser for brug” – så står der mange af de samme ting jeg skiver her.

    Alfastumper.dk har siden opstarten i marts 2007 betjent alfister med mere end 3.000 ordre, og er i dag en af de største “Alfa Romeo only” internetbutikker i verden. Vi sender dele til alle afkroge i verden, Brasilien, Sydafrika, Australien og endda Mellemøsten…

    Ca. 30% af alle handler vi får, er fra Danske Alfister, så det er faktisk ca. 900 gange en Dansker har handlet hos os. Det er ret flot taget i betragtning hvor få alfister vi er.

    Det var nok meget få der troede en Dansk baseret intenetbutik kunne stå distancen, især når man tænker på vi i DK er belemret med den højeste salgsmoms i EU. Men det går jo heldigvis forrygende, ikke mindst pga. den flotte support butikken har fået, og ikke mindst fordi vi holder os til konceptet: At levere alfastumper til lave priser, – via en webshop.

    Jeg vil gerne takke alle der har handlet hos mig. De enkelte røfler jeg får med på vejen i ny og næ tager jeg gerne på mine skuldre, nen det ville nu være rart med et “Helle sted” for den slags her på klubbens sider.

    Vi ses derude, og alfastumper.dk er mere klar end nogensinde til at betjene Alfister med gode tilbud på spændende stumper til din Alfa.

    venlig hilsen
    Peter Kolding

    #12463
    Anonymous
    Inactive

    Udstødning:
    Kører med Ragazzon rustfri mellem og bagpotte , mellempotten fra alfistinet http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-156/Abgasanlagen/Ragazzon-Edelstahl-Mittelschalldaempfer::2863.html kun til JTS og V6 ,var faktisk billigere end en original i indkøb,
    Bagpotte : http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-156/Abgasanlagen/Ragazzon-ESD-alfistinet-Edition-115×70::1515.html Ragazzon , CSC og Supersprint kan du lytte til på youtube.com !!!!!!!skriv i søgefeltet f.eks
    sound exhaust alfa romeo 156 ragazzon så kan aftenen nemt gå med at lytte!!!!
    Bremser : har selv sat Brembo Max standdardstørrelse (rillede) og EBC grenstuff på for og bag, det er rigtig godt!!
    Brembo sport skiver de er markant mere holdbare, de sidder på konebåden som før åd skiver til morgenmad.
    Har selv købt mine hos Alfistinet vælg tuning and styling.
    Hullede skiver :
    http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-156/Bremsen/Brembo-Sportbremsscheiben-GT-Sport-Vorderachse::3767.html
    Rillede : http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-156/Bremsen/Brembo-Bremsscheiben-Max-Vorderachse::3766.html
    Husk så lige at skifte håndbremsekablerne http://ricambi.alfisti.net/product_info.php?info=p7779_Handbremsseil-Alfa-156—156-SW—GT–rechte-Seite-.html, det er dem der ødelægger dine bagerste skiver fordi de dårlige gummibøsninger mørnes , flækker og vand = rust hygger sig omkring inderkablet der sidder mere og mere fast.
    Så lad være med at skifte skiver og klodser bag uden at have et sæt håndbremse kabler hjemme ( de holder maks 1,5 år!!!)
    Belægninger :http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-156/Bremsen/EBC-Greenstuff-Sportbremsbelaege-Vorderachse::3358.html

    William Lütken

    #12466

    Mon ikke han har fundet en løsning? Indlæget er 2 år gammelt 🙂

    #12467
    Jesper Jensen
    Participant

    Jeg tror ikke at vores gode ven William Lütken har det med at checke datoer på de indlæg han kommenterer. Nu har han foreløbig kommet med mere eller mindre relevante kommentarer i ca. 10 – 12 forskellige tråde, der alle er mellem 1 og 3 år gamle.

    #12484
    Anonymous
    Inactive

    Jo da, men så kunne det være, at man slap for at der bliver ved med at komme de samme spørgsmål igen og igen , hvis der er et rigtigt godt svar , der kan genbruges, derfor også hjemmesidehenvisningen i de andre emnegrupper.Der er også en del forkerte svar der genbruges!!
    Jeg har tidligere på Alfasmeden henvist til bremse test med Brembo sport skiver ( de hullede) Som Auto Motor und Sport testede til eftermontering på en VW Golf , det var interessant at se de helt ødelagte standdarde “golf” skiver og klodser være fuldstændig nedslidte ( nedbremsning X flere fra 180 km/timen) så kan man måske bedre forsvare at investere en hel del mere for de opgraderede skiver.
    Til visse af spørgsmålene (som også gentages i udenlandske fora) er svarene ikke altid lige gode, termostat problematikken bliver f.eks besvaret med, at føleren sidder udsat for fartvind osv , nu er der en “sti” der forklarer hvordan alle simpelt og effektivt kan se om den virker og derefter hvordan man skifter den.
    Mange af de firmaer der sælger reservedele har det med at underdrive visse gør det selv udskiftningers sværhed
    Endvidere er det et forsøg på at give hjælp til selvhjælp : hvor finder man noget om problemet på nettet.
    Endelig at fjerne lidt af begynderangsten mod at handle på nettet.
    PPS jeg er gammel!!!!
    PPPS Min udstødning lyder dejligt.
    William Lütken

    #12486
    Jesper Jensen
    Participant

    Hehe – Godt ord igen, William:)
    Jeg tror dog nu nok at årsagen til, at der kommer de samme spørgsmål igen og igen er, at der er for mange der blot ‘kaster’ spørgsmål ud på et forum UDEN først lige at søge efter svaret. Det er i langt de fleste tilfælde muligt at finde de rigtige svar – bare man lige gider at søge efter det.
    Endvidere læser jeg mange af dine indlæg som værende DINE egne erfaringer/Dét DU får ud af en eller anden test i et eller andet blad. Dét der er den endegyldige sandhed for dig er IKKE nødvendigvis den endegyldige sandhed for alle der kører i Alfa.
    PS: Jeg er også gammel – og begge mine udstødninger lyder vidunderligt:)

    #12488
    Arvid Dannevang
    Participant
    quote Jesper Jensen” post=5039:

    PS: Jeg er også gammel – og begge mine udstødninger lyder vidunderligt:)

    Hold da op jewer, både gammel OG mavesur, man skulle tro du havde spillet med i “gnavne gamle mænd” 🙂

    #12490
    Jesper Jensen
    Participant
    quote Arvid Dannevang” post=5041:

    quote Jesper Jensen” post=5039:

    PS: Jeg er også gammel – og begge mine udstødninger lyder vidunderligt:)

    Hold da op jewer, både gammel OG mavesur, man skulle tro du havde spillet med i “gnavne gamle mænd” 🙂

    Hehe, Arvid – gammel men ikke mavesur. Prøver blot med lidt forumpædagogik men det lader ikke til at det virker helt efter hensigten.:)

    #12519
    Anonymous
    Inactive

    Ja J.J. Det jeg mener mener jeg, det er subjektivt.Det gør du vel også.
    Hvis du mener der ikke forekommer andre subjektive indlæg i dette forum, men kun objektive indlæg baseret på tredjeparts uvildige undersøgelser så har jeg lidt svært ved at finde dem. Så enten accepterer brugerne, at svar er subjektive ( f.eks : “jeg kører på fede sutter, Continental Sports Contact 2 )ellers bliver det vist meget rigidt.
    Jeg aldrig læst i facitlisten,findes den.???Hvis du er åben for anderledes indtryk så prøv dem her :
    https://sites.google.com/site/alfaromeo156italien/
    https://sites.google.com/site/alfaromeo156italien/home/alfa156baerearm-nederste
    https://sites.google.com/site/alfaromeo156termostat/
    https://sites.google.com/site/alfaromeo156termostat/home/lygter

    Helt subjektivt set synes jeg de er skidegode!

    William Lütken

    #25548
    Marc Mess Tångberg
    Participant

    Hej.

    Jeg genopliver lige denne gamle tråd med et indlæg som passer ind. (måske)

    Af økonomiske årsager overvejer jeg at få et komplet udstødningssystem fra onlineautomotive.co.uk – jeg har læst på Trustpilot – og folks meninger er delte. Nogle synes det er i orden, andre ikke. typiske anklage punkter har været pasform og kvalitet.

    Men er der nogen her på sitet der har prøvet at handle her?

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 45 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.