CS nede

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 72 total)
  • Author
    Ole Steen Rasmussen
    Participant

Har lige opdaget at CS er nede. Ringede til hostmasteren og fik at vide, at der er en af de tidligere aktive, der vil forsøge at få det op igen, men i en ny form og platform.

For mig er det rigtig træls at miste én af de tråde jeg havde startet – om TBI-tests. Der var ca. 11.000 hits på den, hvilket betød at det var en rigtig god henvisning til en masse at læse for en potentiel køber af min TBI´er.

Er det en af “os” der forsøger at få siden op igen?

Hvis det er, så vil jeg gerne høre et par kommentarer om planen, f.eks. om de mest læste tråde (dvs. dem der har bred interesse blandt både nuværende og kommende Alfister) bliver trukket med over i det nye…eller det bare bliver at starte helt forfra…hvilket nok vil præge tilgangen af nye Alfister i stor grad, da CS (og i mindre grad ARK) netop har været stedet hvor man som “måske-med-tiden-Alfist har kunnet søge den bredde afklaring og til tider hjælp.

Jeg har nu i øvrigt altid undret mig over at der ikke er lavet et tættere samarbejde (læs: fusion) mellem ARK og CS….det er måske tidspunktet for det nu?

Anonymous
    Inactive

var det mangel på tid, eller andet, der var grunden til lukningen???

Jan Christensen
    Participant

Jeg har kopieret dette fra vores FB side : https://www.facebook.com/groups/193365590681093/
    Har lige en melding fra Jørgen Klitholm. Dette er Jørgens ord:

“Jeg er raget uklar med udbyderen af CS og derfor har han lukket sitet ned. Min lyst til at drive det videre er ikke stor, så derfor er jeg åben overfor at overdrage det til den/dem der måtte være interesserede. Der er nogle tekniske udfordringer, så det vil måske være en go lejlighed at skifte til et mere up-to-date CMS med flere muligheder – og dermed være frit stillet til at starte fra grunden og bygge det op som man selv ønsker. Interesserede kan henvende sig her på FB. Hilsen Jørgen”

Bo Jørgensen
    Participant

Tja, når nu siden er gået hinsides, hvorfor så ikke bare bruge dette udmærkede site i stedet? B)

CS kunne vel ikke noget for os alfister, som man ikke lige så vel kan få opfyldt her på sitet. :blush:

Det ville jo kun være dejligt, hvis det ville gi´ lidt mere liv og aktivitet her :woohoo: …. i stedet for på en ny hjemmeside eller på fb…

Den enes død, den andens brød, – blot min mening. Så måske slet ikke så slemt endda 🙂

Vh, Bo

Morten Svendsen
    Participant

Hej.

En væsentlig forskel mellem dette sit og CS var muligheden for at nævne andre bilmærker end Alfa Romeo. Der var ingen risiko for at få løftede øjenbryn hvis man forsøgte at sælge feks en FIAT-fælg til en Alfa Romeo, hvilket takseres meget hårdt her…

Michael Riis
    Participant

Det er Torben Kjærbro der er ved og lave en ny CS. Den skulle være online inden for en uges tid, har han sagt.
    Og jeg tror det bliver fra nul af, da det er et nyt system det er kodet i.

Hvis i keder jer kan i jo gå herind og lege LINK indtil cs er online igen.

Jesper Jensen
    Participant
    quote Morten Svendsen” post=8580:

Hej.

En væsentlig forskel mellem dette sit og CS var muligheden for at nævne andre bilmærker end Alfa Romeo. Der var ingen risiko for at få løftede øjenbryn hvis man forsøgte at sælge feks en FIAT-fælg til en Alfa Romeo, hvilket takseres meget hårdt her…

Nemlig. CS var for italienske biler generelt, dette forum er af naturlige årsager for Alfa Romeo.

Dette site kan du vel heller ikke bruge til så meget igen, med mindre du er medlem af Alfa Romeo Klub Danmark. En force ved CS var jo netop, at man kunne stille spørgsmål om hvad som helst vedr. italienske biler uden decideret at være medlem af en mærkeklub.

Morten Svendsen
    Participant

Men vi ville nok få lidt flere ” med” hvis vi tillod snak om andre italienske biler. Også selvom det kun var for medlemmer. Men helt klart var fordelen ved CS, at alle kunne blande sig.

Ole Steen Rasmussen
    Participant

ARKD sitet er bestemt fint, men jeg er enig i, at en af de helt store (måske egentlig det største) trækplastre på CS er den mangfoldighed sitet er præget af. Det giver en helt anden dynamik end den vi får her på ARKD´s….men hvorfor i en fusion med CS som overordnet indgang og så de enkelte italienske mærker i underfaner – helt som det jo allerede er opbygget. Der skulle bare så “ARKD” i stedet for “Alfa”.

Jacob Bengtsson
    Participant

Det er sindssygt ærgerligt, at CS er nede… Jeg skrev selv til Jørgen omkring nytår, og fik derfor den nedslående besked!

Som flere skriver, så var CS’ styrke, at der pga. bredden var meget mere aktivitet… og liv skaber mere liv!

Det der gør allermest ondt, er dog, at alt den viden der var samlet i tråde på CS igennem årene, nu tilsyneladende er gået tabt!?

Jeg krydser fingre for, at siden bliver genetableret med alle de gamle tråde… en helt ny start, vil i mine øjne ikke sikre et nyt CS mulighed for overlevelse!

Anonymous
    Inactive

Enig i, at det største problem er al den viden der måske nu går tabt. Jeg har selv bidraget med en del løsningsforslag på div problemer. Iblandt kan man ikke huske sine egne løsninger, men med eet søgeord kunne man hurtigt finde sit svar (og andres), – nåe ja det var jo sådan det var. 🙂

Anonymous
    Inactive

Hej alle

Jeg kan ikke være mere enige med jer i, at det vil være lettest at starte et “nyt CS” med indholdet fra “det gamle CS”. Det er desværre ikke en mulighed, af forskellige årsager.

Om det vil være døden for CS, tja…det er jo op til jer som bidragsydere.
    😉

Jeg forventer, hvis alt flasker sig, at Nuovo Cuore Sportivo er oppe at køre om nogle få dage. Jeg håber ligeledes, at se nogle af jer “garvede, gamle” Alfister på siden igen. 🙂

/Torben

Om ARKD skal fusionere med CS og skabe en fælles hjemmeside for italienske biler, syntes ikke at være vejen frem. Så der vil stadig være behov for et “CS forum”. Selv om det jo nærmest må betegnes som “tordenskjolds soldater”, der holder den kørende. Jeg har da i tidens løb også haft et par indlæg på CS, men de faldt ikke altid i “god jord” i den “jyske muld”. :whistle:

Ole

Jacob Bengtsson
    Participant
    quote Torben Kjærbro” post=8591:

Hej alle

Jeg kan ikke være mere enige med jer i, at det vil være lettest at starte et “nyt CS” med indholdet fra “det gamle CS”. Det er desværre ikke en mulighed, af forskellige årsager.

Om det vil være døden for CS, tja…det er jo op til jer som bidragsydere.
    😉

Jeg forventer, hvis alt flasker sig, at Nuovo Cuore Sportivo er oppe at køre om nogle få dage. Jeg håber ligeledes, at se nogle af jer “garvede, gamle” Alfister på siden igen. 🙂

/Torben

Torben er det fuldstændig umuligt at få fat i alle de gamle guldkorn? (Det må da ligge tilgængeligt et sted ude på www stadigvæk… Det er vel ikke bare blevet slettet???)

Jeg tror slet ikke, at de fleste er klar over, hvor stor en mængde guld de tråde indeholdt!

Jeg vil selvfølgelig godt støtte op om Nuovo Cuore Sportivo, men uden de gamle tråde, og dermed en start med 0 indlæg, så tror jeg desværre, at trafikken/aktiviteten vil være meget stillestående…

Mvh. Jacob

Anonymous
    Inactive

Hej Alfister

Har lige taget springet og er blevet medlem af ARKD. Har overvejet det gennem flere år, men beslutningen blev noget nemmere nu, da CS desværre er lukket.

Jeg var medlem og bruger af CS, og jeg synes, det var sjovt og spændende at læse indlæg fra ejere af alle slags italienske biler og følge med i restaureringsprojekter på nogle af de dejlige gamle klassikere. Kommer til at savne CS, men glæder mig til at se, hvad der sker her i klubben! 🙂

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 72 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.