- This topic has 3 replies, 2 voices, and was last updated 15 years, 5 months ago by .
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Alfa Forum › Type 167 – 155 › CSC Katalysator erstatning
Hej!
Er der nogle som kan fortælle mig om man uden videre kan sætte en sådan på?? Kommer der ikke impulser fra katten til motorstyringen?? Hvordan omgåes man evt. dette??
Håber der nogle som kan svare mig.
Hilsen
Lars Eriksen
Katalysatoren er ikke nogen sensor, og kan ikke sende nogle signaler. Men Lambda-sonden derimod er ganske vigtig for motorstyringen og skal blive siddende på sin plads.
Jeg kender ikke den pågældende enhed, men er der tale om en erstatningskatalysator? Eller bare et tomt rør?
Du får ikke bilen synet uden katalysator – men den kører okay…
Hvis det er denne her: http://alfastumper.dk/oscommerce_st/catalog/product_info.php?cPath=43_98&products_id=856
Så er der en grund til at der står “Kun egnet til motorsport.”
Hej bent!
Tak for dit hurtige svar. Ja det er denne erstatningskat jeg tænkte på. Men det skulle ikke have nogen indflydelse på motorstyringen efter din menig. Det er ikke sådan at der kan komme mere luft igennem systemet siden der står det kan give 3-4% mere ydelse. Er godt klar over den ikke kan synes med en sådan, men org. katten kan man vel bare sætte på igen når den skal synes.
Hilsen
Lars Eriksen