- This topic has 9 replies, 6 voices, and was last updated 13 years, 8 months ago by .
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Alfa Forum › Type 105/115 – Giulia, Giulia GT og Spider › Dæktryk på min Bertone
Hej
Hvilket dæktryk skal jeg køre med på min 2000’er. ? Jeg kører med 15″ fælge. Dækstørrelse 195/60-15.
/jan
Hej Jan!
Har samme dækstørrelse på min Julle. Jeg plejer at køre med ca. 2,0 i dæktryk hele vejen rundt. Aner ikke om det er korrekt men det fungerer fint:>)
Vi ses i week-end’en:>)
Tak, jeg prøver med ca. 2,0.
Ja, vi ses.
/jan
du kan godt prøve med højre tryk – det giver en lidt hurtigere respons, specielt med de brede dæk.
Jeg kører 2,6 bar på Pirelli P7 15×205/55
Man kunne jo også holde sig til instruktions bogen, min siger:
1,7 hhv 1,9 for/bag ved alm kørsel let last, og 1,8/2,2 med last eller høj speed.
Uffe Jensen
Tjoohhh…men så kræver det vel også at man kører med standardmonteringen? Så vidt jeg ved er den dækstørrelse, Jan benytter ikke standard – og så kan han vel nødvendigvis ikke regne med, hvad der står i instruktionsbogen;)
Ja det gælder for 15 tommer hjulstørrelse – er det brede dæk lægger man lidt til, som jeg husker det.
Jeg vil ikke gøre mig klog på, om trykket skal være højere med bredere dæk, men de skal vel stadig have lidt højere tryk i baghjulene, som instruktionsbogen angiver.
Jeg kører med 1,7/1,9 for/bag på mine 185/70-14 hjul, det synes jeg passer godt.
Erik
NB! Ville nødig have meget bredere dæk, der skal lægges godt med kræfter i rattet ved parkering – men jeg er nok mere cruiser end racer;)
Kører med 1.8 både for og bag, men en 1300 er vel også lidt lettere 😆 Erik, 185/70-14, er de ikke noget større i omkreds end de originale 165/82-14 ? Jeg har 175/70-14 Michelin MX, de er vist noget gamle, men med masser af mønster, og sikke en larm. Mine arme kommer også på arbejde ved parkering, men det er heldigvis sjældent, at vi parallelparkerer her i udkantsdanmark 😛
Jeg kører 195/60 x 15 på min Giulia men synes da ikke der er nogle synderlige problemer ved parkeringsmanøvrer. Bridgestone Turanza ER 30 eller 300 – mener jeg dækkene hedder.
Dæktryk 2,0 – 2,2 – både for og bag.