Dataerklæring/Typegodk. til importeret Spider

Home Forums Klubforum Classico Register Dataerklæring/Typegodk. til importeret Spider

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Lars Hermansen
    Participant

Hej

Jeg har fået toldsynet mit Spider projekt (2000 fra 1979), men mangler nogle officielle tekniske data. Synsmanden nævnt erklæring fra importør, typegodkendelse eller f.eks. tekniske info fra bilrevyen 1979. Det er primært motorydelse på den oprindelige motor (min har motornummer fra 1972). Totalvægt står på en plade i motorrummet og jeg har fået den vejet for at dokumentere egenvægt.

Jeg har søgt bilrevyen på nettet, men kan ikke finde spideren i hverken 1979 eller 1978. Data fra 1977 bilrevyen stillede ikke helt synsmanden tilfreds. Jeg har derfor skrevet til museoalfaromeo, men har ikke umiddelbart fået et svar.

Er der nogen der har importeret en spider for nylig og ved hvordan man skaffer oplysningerne?

Anonymous
    Inactive

Du kan får et “Certifikat de origine” hos Fiat. Det er en bekræftelse på at det stelnummer. Er en Alfa Romeo af den og den dat og er monteret med motor så og så.
    Med et sådant kan han ikke nægte.
    Men vil han ikke acceptere den registrerings attest, jeg formoder at du har.
    Hvilket told syns forme er det du har været hos.
    De fortjener en generel forbi kørsel af AlfaIster.
    Jeg har importeret forskellige Alfaer fra 1960 til årgang 2000. Har aldrig mødt et sådant krav.
    Var bilsynsmanden selvhævdende missundelig. Fordi du havde erhvervet et eksemplarisk køretøj.
    Jeg har en ejers håndbog Amerikansk fra 1977 2000 spider der er specifikationer Amerikanske mål. 27,1 MB er nok for stor til mail. Og spørgsmålet er om han vil acceptere Amerikanske specifikationer. Han nok heller ikke læse.
    Så har jeg en Europæisk 1976 på 15,2 MB. Den kan måske gå på mail. Men der er ikke tilsvarende specifikationer som den Amrikanske.
    Hvis du syne at vi skal prøv at sende dig håndbøgerne.
    Så giv mig en mail.
    aunsbjorn@mail.dk
    Ellers held og lykke.

Anonymous
    Inactive

Hollansk bruchure med specifikationer
    [attachment:1]C:\fakepath\1978 Spider Veloce & Spider Junior Brochure (Dutch).pdf[/attachment]

Anonymous
    Inactive

Den bruchure var tilsyneladende for stor.
    Her er etb par kopier fra den Ameri

kanske håndbog

Attachments:

Lars Hermansen
    Participant

Hej Bjarke,

Tak for fremsendte. Jeg glemte selvfølgelig at skrive at jeg har købt bilen uden registreringsattest, men har fået skat’s tilladelse til at stille til syn. Det er nok derfor at de skal have ekstra dokumentation for vægt og motor.

Jeg har købt et certifikat fra museo Alfa-Romeo, men da motoren ikke var original er der ingen informationer om den motor der burde have ligget i bilen. Kun en info om at motornummeret ikke passer.

Jeg vil meget gerne have den brochure du har på den europæiske model. Sender et dropbox link på mail.

Mvh. Lars

Anonymous
    Inactive

har du motornummer.
    Så kan det også identificeres.

Bo Jørgensen
    Participant

Hej Lars,

Jeg har bilrevyen fra 1978, hvor Spider 2000 er med….

Jeg har også 2 originale spider 2000-brochurer, der begge er fra 1977/1978, hvis noget af det kan bruges. Der var jo ingen tekniske ændringer i alle årene fra 72 og til – ja, sikker indtil produktionen stoppede i 92/93…

Meld tilbage, hvis vi skal finde ud af noget….

Vh, Bo

Lars Hermansen
    Participant

Hej Bjarke og Bo,

Motornummeret er 00512-10425. Jeg tror ikke synsmanden er interesseret i den specifikke motor, med mindre den har flere kræfter end bilen oprindeligt er leveret med. Men det er selvfølgelig interessant at vide hvad det er for en motor der ligger i.

Mht. bilrevyen har jeg sendt brochuren fra Bjarke til dem. Hvis de ønsker mere kan det godt være at jeg skal bruge et billede af info fra den.

Mange tak for jeres hjælp
    Mvh. Lars
    PS – venter pt. på svar fra skat med afgift. Er noget spændt på om de nye regler betyder højere afgift end forventet 🙂

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.