Debat som nu køre på CS…

Home Forums Klubforum Alfa Romeo Klub Danmark, Debat og Spørgsmål Debat som nu køre på CS…

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 172 total)
  • Author
    Troels Nielsen
    Participant

Nu skal det ikke være et spm. Om ordkløveri, men

Klubben formål handler om bil mærket ALFA ROMEO.

Jeg er da enig i, at de aktiviteter Ikke har så meget med AR at gøre, men at indfortolke Et andet bilmærke, tilfældigvis MASERATI, i formålsbestemmelsen er temmelig vidtstrakt.

Hvis man nu forestillede mig at jeg , og et par andre Alfister, var glade for det lille engelske bilmærke, Peerless, ville vi så også kunne få et register?

Hvis ikke, hvorfor i givet fald ikke?

Johnny Steen Hansen
    Participant

Jeg tor også, at der i de fleste Alfa Romeo ejere er en “skabsmaserati” gemt?
    Hvorfor ikke bare indrage Maserati mærket i Klubben?
    Alfa Romeo & Maserati Klub Danmark…..Ville virke helt naturligt for mig.

Jeg er også sikker på, at deltagerne på (også)et årligt Alfatræf ville finde stor fornøjelse ved det udvidede selskab, og at de også nok ville være i stand til, at kåre en bedste Maserati på dagen.

Jeg kom til på et andet forum, at foreslå referatet fra klubbestyrelsernes fællesmøder lagt ind her på vores hjemmeside…var det en idé?
    Så kunne de respektive bestyrelser måske også få lidt feedback på det der er oppe og vende, som det er sket i dette tilfælde. En given problematik kunne så måske være almen viden, og noget man så er helt afklaret med.
    Man kunne så efterfølgende gøre brug af sin indsigt,(hvis emnet interesserer en) når og hvis det er noget der skulle tages op på f.eks. en GF.

Michael Riis
    Participant
    quote :

Alfister, var glade for det lille engelske bilmærke, Peerless, ville vi så også kunne få et register?

Det vil nok aldrig komme til og ske, og slet ikke med min stemme.
    Eneste grund til at vi godkendte det, var at vi har samme ejer, nemlig Fiat S.p.A. og det er Italiensk, samt at der kun er 10-15 Maserati.

Og hvis det skulle ske at månen faldt ned og vi alle blev rige.
    Og Maserati registeret blev stort nok til at de kunne starte en fornuftig klub op selv.
    Så mener jeg helt klart de skal ud af Alfa klubben igen.
    Men chancen for at det sker er jo næsten lig nul.

Vernon Pedersen
    Participant
    quote Michael Riis” post=6154:

……Og Maserati registeret blev stort nok til at de kunne starte en fornuftig klub op selv.
    Så mener jeg helt klart de skal ud af Alfa klubben igen…………

Helt enig!
    mvh
    oo=v=oo
    Vernon P.

Troels Nielsen
    Participant
    quote Michael Riis” post=6154:

quote :

Alfister, var glade for det lille engelske bilmærke, Peerless, ville vi så også kunne få et register?

Det vil nok aldrig komme til og ske, og slet ikke med min stemme.
    Eneste grund til at vi godkendte det, var at vi har samme ejer, nemlig Fiat S.p.A. og det er Italiensk, samt at der kun er 10-15 Maserati.

Og hvis det skulle ske at månen faldt ned og vi alle blev rige.
    Og Maserati registeret blev stort nok til at de kunne starte en fornuftig klub op selv.
    Så mener jeg helt klart de skal ud af Alfa klubben igen.
    Men chancen for at det sker er jo næsten lig nul.

Troels Nielsen
    Participant

Tak for svaret Riis!
    :laugh:

Anonymous
    Inactive

Som Vernon skriver, så er det ikke så svært, hvis Masser folket har interesse for at have et register. Hvis de ikke er medlem af ARKD, kan de melde sig ind, og en eller flere kan oprette et Maserati registre, og en rubrik i vore model fora kan oprettes til Maserati.
    Hvis de hellere vil noget andet, kan de bare gøre det.
    Men Alfa og Maserati er koncernmæssigt beslægtede, så helt unaturligt vil det ikke være.
    Tror generelt, at Alfisti har interesse for Maserati og Maseratister for Alfa – tror at over 50% af dem har ejet en Alfa.
    NB! Det med stemmeret via hjemmesiden, er en helt anden diskution. Men at man ikke kan møde op på GF, pga. arbejde og arbejdstider holder ikke. Folk i detailhandelen arbejde også kun 37 timer pr. uge og også ret til feriedage.
    Erik Løye

Bo Jørgensen
    Participant

Maserati og Alfa har historisk set ikke en skid med hinanden at gøre…:angry: Og er kun ganske tilfældigt havnet under samme ejerskab.

Hvis der er et andet mærke, man kunne tale om var beslægtet med Alfa Romeo, så er det nærmere Ferrari, – idet disse i sin tid vel nærmest blev “opfundet” i baglokalet hos Alfa Romeo.

Maserati har historisk set altid k u n været en konkurrent ! :huh: Og vi skal hverken ha´ Maserati- eller Ferrari-registre i Alfa Romeo-klubben !”! 👿

Bestyrelserne er ude på et skråplan…. hvilket jeg har tænkt mig at uddybe yderligere i løbet af de nærmeste par dage…

Mvh

Anonymous
    Inactive

Jeg er lidt chokeret over at læse i denne tråd, at jeg skal have begrænset adgang til klubben, blot fordi jeg ejer en Maserati :huh:

Det vil sige, at der skal mere end 2 Alfa’er til for at opveje en Maserati, eller ???

Enten, er man medelem af kluben, eller også er man ikke. Det er til dags dato ikke noget krav, at man skal eje en Alfa Romeo, ikke må eje en Fiat, Mercedes, og / eller en Maserati, for derved at blive ekskluderet, eller få begrænset adgang.

Klubben drejer sig om en fælles interesse, omkrig mærket Alfa Romeo. Enig !!! Men min interese dækker så måske lidt bredere.

Efterhånden er jeg dog meget i tvivl, om ARKD er det rigtige sted for mig, og min Maserati.
    Jeg tror faktisk ikke jeg gider deltage i et register, hvor der vil blive set / talt ned til en, og med garanti lige kan få en sviner med på vejen.

Tror efterhånden også at ARKD heller ikke er noget for mine Alfa’er længere. Har da været en god tid, men vil da overveje fremtiden.
    Tænker blot, at når folk er så snæversynet, og det har intet med Maserati at gøre, men at folk / klubben ikke tør forny sig, så ser jeg ingen fremtid for klubben i dens helhed.

Mads

Anonymous
    Inactive

Læser lige klubbens, som altid hammer gode blad, og ser er der findes flg. registre:

Classico Register – Tjek
    Transaksel Register – Tjek
    Modelbil Register (ikke kun for Alfa’er) – Tjek
    Simracing Register – Øhhhhh….. Velkommen til PC’World ??

Ej, jeg synes det er fedt at medlemmer med fælles interesse, nemlig Alfa Romeo, kan mødes over endnu en fælles interesse i form af PC, modelbil eller f.eks modelbiler. Eller Maserati :whistle:

Mads

Michael Riis
    Participant

Mads, der er som ingen grund til og stikke af, bare fordi nogle få ikke syndes om det.
    Sådan vil det altid være i en demokratisk forening, vi kan ikke alle være enig.
    Men flertallet bestemmer og sådan er det.

Og bo Jørgensen der er ingen grund til og puste dig alt for meget op.
    Det er vedtaget. Og så er den vel ikke længere.

Men derfor har du jo altid lov til og sige dig menig.

Anonymous
    Inactive
    quote Mads Skourup” post=6167:

Jeg er lidt chokeret over at læse i denne tråd, at jeg skal have begrænset adgang til klubben, blot fordi jeg ejer en Maserati :huh:

Det vil sige, at der skal mere end 2 Alfa’er til for at opveje en Maserati, eller ???

Enten, er man medelem af kluben, eller også er man ikke. Det er til dags dato ikke noget krav, at man skal eje en Alfa Romeo, ikke må eje en Fiat, Mercedes, og / eller en Maserati, for derved at blive ekskluderet, eller få begrænset adgang.

Klubben drejer sig om en fælles interesse, omkrig mærket Alfa Romeo. Enig !!! Men min interese dækker så måske lidt bredere.

Efterhånden er jeg dog meget i tvivl, om ARKD er det rigtige sted for mig, og min Maserati.
    Jeg tror faktisk ikke jeg gider deltage i et register, hvor der vil blive set / talt ned til en, og med garanti lige kan få en sviner med på vejen.

Tror efterhånden også at ARKD heller ikke er noget for mine Alfa’er længere. Har da været en god tid, men vil da overveje fremtiden.
    Tænker blot, at når folk er så snæversynet, og det har intet med Maserati at gøre, men at folk / klubben ikke tør forny sig, så ser jeg ingen fremtid for klubben i dens helhed.

Mads

Mads jeg har ikke set nogen der skriver du har begrænset adgang,
    er man medlem af klubben kan man deltage i alle arrangementer, uanset
    hvilken bil man ejer. :blink:

Men jeg har da aldrig set, bil omtale af nogen art i bladet
    og eks Ford Taunus :silly:

Men hvad er det reelt du mener vi/i skal ??

Skal Massa, Fiat, Ford og Toyota osv osv, 100% skal sidestilles med
    Alfa, og havde fuld adgang med artikler osv i Alfa Romeo klubbladet ?

Skal fremmede mærke kunne deltage 100% på
    lige fod, i forskellige konkurrencer klubben har ?

Skal Fremmede Mærker med ind på udstillings
    pladsen når klubben udstiller biler ?

Hvor mener du grænsen skal gå ?

Du/i må da kunne fortælle os ignoranter hvad det er man
    ønsker Alfa klubben skal kaste sig ud i ??

Anonymous
    Inactive

@Riis: Nu er det ikke for jeg vil stikke af, sys bare vi har hørt den samme plade om og om igen, at fornyelse er en meget grim ting.

@Frank. Jow der er en der skriver noget med begrænset adgang, tidligere i tråden.
    Nu vil rende med sladder, at nævne navne. Det må Ole Jørgensen stå for.

Personligt er jeg ligelgad med et Maserati Register. Jeg skal nok få levet mine interesser ud i livet alligevel.

Og nej, Frank. Andre biler skal ikke kunne deltage til bedømmelser og ligestilles med Alfa. Det er jo en Alfa Klub.
    Men det har jo intet med et register at gøre.

Tror jeg sælger Maseren, og blir computernørd i stedet. Så blir jeg da ikke mobbet i Alfa Klubben.

En anden ting er, at os Maser-Nørder har snakket lidt om dette her.
    En ting er sikkert. Vi vil være ydmyge !! Det er stadig Alfa Rome Klub danmark, dette her.

Mads

Anonymous
    Inactive

Forny sig siger du Mads….. Igen siger jeg at jeg har INTET imod et Maserati register i ARKD, bare ejerne af disse biler er medlem af ARKD. det er jo for så vidt os fair nok, der er ik noget krav om at man skal ha en alfa romeo for at være medlem, men interessen for disse biler skulle jo gerne være der.

Et andet “problem” er jo at hvis der bliver åbnet for et Maserati register, jamen så skal der vel også åbnes op for andre mærker? det være sig Fiat, Ferrari,Lamborghini, Ducati…. hvor er vi så??? jamen så er ARKD jo reelt set bare blevet til en anden version af Cuore Sportivo.??? jo det vil give flere medlemmer hvis man gjorde det på denne måde, men er det vejen frem til fornyelse….

Ingen sviner nogen til fordi man er ejer af en Maserati eller andre køretøjer af italiensk herkomst som ikke er Alfa Romeo… ved ik lige hvor du har den idé fra…

Kort sagt alle er velkommen i klubben(ARKD) om man har en Alfa Romeo eller ej, MEN hvorfor skal man ha et register til lige Maserati og så ikke til de andre italienske mærker???

Michael Riis
    Participant

Jeg kan ikke forstå i gide snakke om andre register.
    Det er ligesom i maler fanden på væggen før han kommer.

Jeg har svaret på det, men jeg gentager da gerne.
    Der kommer ikke andre register end Maserati.
    De andre Italienske mærker har en klub i Danmark.
    Og eneste grund er at de er så få, at de ikke kan lave en klub.
    De kunne sikkert også være sammen med Ferrari drengene.
    Men jeg tror ikke de vil passe ind, og nogle af dem jeg kender der køre Maserati har sikkert heller ikke ha råd til deres udflugter.
    De kan godt brænde 10K+ af på en weekend.

Så passer Alfa klubben bedre.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 172 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.