Home › Forums › Alfa Forum › Type 939 – 159, Brera og Spider › Diagnoseværktøj
- This topic has 6 replies, 5 voices, and was last updated 10 years, 6 months ago by
Michael Riis.
-
AuthorPosts
-
18. August 2014 at 19:48 #6348
Bo Sommerby
ParticipantKære alle.
Hvis jeg selv skal kunne aflæse fejl, resette fejl og service/ olibeskeder på min Alfa 159 TBI hvilket hardware og software kan så anbefales?
Uden at vide meget om det så mener jeg at der kan købes et billigt interfacekabel hvis man vil bruge sin labtop? Og at man kan downloade gratis demosoftware (som dog er begrænset i funktionen)
Nogle der har erfaringer med dette? Nogle anbefalinger/ links til udstyr der virker?19. August 2014 at 15:52 #21069Bo Sommerby
ParticipantNogle der har gode erfaringer med nedennævnte produkt?
24. August 2014 at 14:51 #21100Jesper Bach
ParticipantSiden til hvor det kommer fra er den her
http://multiecuscan.netJeg synes det er om software, har dog ikke det kabel der selv skan skifte bare et alm elm interface og et gammelt vagcom
29. August 2014 at 12:35 #21146Jørn Sabroe
ParticipantDu kan købe et interfacemodu der hedder Mobilscan hvor du kan få udlæst fejlkoder og se alle dine data på motoren. Du skal have en Smartphone hvor du downloader en app som er gratis.Prisen er ca 500kr,for modulet som sættes i diagnosestikket, den virker perfekt på min 159 JTS 2,2.
Se nærmere på internettet.Jørn
29. August 2014 at 16:07 #21152Jesper Bach
ParticipantMig bekendt kan mobilscan ikke alt
Efter hvad jeg ved kan den kun se obd fejlkoder og ikke reserve service og olie29. August 2014 at 17:58 #21153Vernon Pedersen
ParticipantEn der er næsten gratis der kan det hele er vist bare en drøm 🙂
jeg overvejer at købe denne:
http://www.jtac.dk/Tecnotest/Reflex%20plus%201-dk%20web.pdfDen har jeg fået demonstret på min bil af Jørgen Turking – det kan det hele og checkke alle elektriske kredse i bilen – og set up – bla fjerne fx sele alarmen (hvis man er dum nok til det)
Du kan både få fejlkoder og clear text – den findes i en mindre udgave som skal betjenes via en laptop.
Jeg mener det var kr. 18.000.- for den der har det hele og kr. 13.000.- for den der skal bruge en laptop
Langt de fleste biler er lagt ind – kan købes med årlig opdatering – eller “låst” til de modeller der var aktuelle ved køb (dvs den skal så opdateres hvis man efter et par år køber ny bil – opdatering ca. kr. 4.000.-)
21. September 2014 at 16:13 #21349Michael Riis
Participantquote Jesper Bach” post=15051:Mig bekendt kan mobilscan ikke alt
Efter hvad jeg ved kan den kun se obd fejlkoder og ikke reserve service og olieJeg ved godt det er en gammel tråd, men jeg var på ferie.
Jo den kan stort set det hele med en 159, pin i OBD stikket skal bare side rigtig. Det er kan også nulstille service bla.
Men det koster 50 øvpenge. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.