Home › Forums › Alfa Forum › Type 952 – Giulia › Eftermontering af gear shifting paddles på Giulia
- This topic has 21 replies, 8 voices, and was last updated 3 years, 10 months ago by
Karsten Rørbo.
-
AuthorPosts
-
3. July 2020 at 4:20 #35726
Kristian Westh
ParticipantJeg synes at min Stelvio bliver i det lavere gear så længe det giver mening når den står i Dynamic mode. Den bliver endda ofte i gearet et par sekunder efter at jeg har lettet på gassen, nogle gange længere end hvad der virker logisk.
Er der nogen der har konkrete erfaringer med uønsket opgearing under kraftig acceleration? Jeg har aldrig selv oplevet det, har haft bilen et år/38.000 km.
3. July 2020 at 17:36 #35728Anonymous
InactiveKickdown er langt henad vejen tilstrækkeligt. Men indimellem mangler jeg den sikre beslutning, nu og her.
PS Og gearstangen virker unaturlig i den sammenhæng…
17. April 2021 at 20:44 #36356Karsten Rørbo
ParticipantSå fandt jeg et firma som kunne åbne op for eftermonterede gear shifting paddles (2020 model) på min Giulia. Det er Lars Thidemann’s firma High Performance Garage (hpgarage.dk) i Ølstykke/Værebro, som klarede den lille opgave på mindre end en time.
Lars virker som en super reel fyr, der virkelig ved hvad han laver, så jeg fik ved samme lejlighed også monteret DNA-knappen fra en Quadrifoglia, så jeg nu kan sætte bilen i “race mode”, dvs den slår ESP, antispin mm fra, så man kan køre sidelæns og lave hjulspin hvis man vil/tør 😛
Bilen får dog ikke flere heste af det, men det kan han også klare, hvis der er nogen som ønsker det.:evil:
18. April 2021 at 14:56 #36357Mogens Beltoft
Participantquote Karsten Rørbo” post=32425:Så fandt jeg et firma som kunne åbne op for eftermonterede gear shifting paddles (2020 model) på min Giulia. Det er Lars Thidemann’s firma High Performance Garage (hpgarage.dk) i Ølstykke/Værebro, som klarede den lille opgave på mindre end en time.Lars virker som en super reel fyr, der virkelig ved hvad han laver, så jeg fik ved samme lejlighed også monteret DNA-knappen fra en Quadrifoglia, så jeg nu kan sætte bilen i “race mode”, dvs den slår ESP, antispin mm fra, så man kan køre sidelæns og lave hjulspin hvis man vil/tør 😛
Bilen får dog ikke flere heste af det, men det kan han også klare, hvis der er nogen som ønsker det.:evil:
Race positionen har et støddæmper ikon, så vidt jeg husker. Men det kræver vel andre støddæmpere, går jeg ud fra? Har ECU det rigtige program til race mode, eller skal der anden software til?
Hvad kostede det at få paddles i, og hvor langt tilbage i modelårene kan det lade sig gøre?
/Mogens
18. April 2021 at 17:00 #36358Karsten Rørbo
ParticipantMht at få monteret gear shift paddles, så betalte jeg vist nok 5500 kr hos Djarlo for paddles inkl. montage af dem. Der til betalte jeg så ca 800 kr til High Performance Garage for at få monteret et såkaldt SWG-module (så han kan kommunikere med ECU’en) og så slå gear paddle kommunikatione til, så den faktisk skifter gear når du betjener dem.
Mht race-mode, så ved jeg ikke om det ændre noget på dens støddæmpere. Men det primære som race-mode gør er, at den står alle sikkerhedssystemerne som ESP/ESC, antispin, autobremsning når du er tæt på noget etc. Og hvad skal det så gøre godt for??
Man kan jo godt argumentere for, at det er da dumt at betale penge for at få en bil der bliver mere farlig at køre i! Men med alle disse elektroniske systemer kan du ikke få Giulia’en til at “drifte”, dvs lave hjulspin gennem et sving så du er nødt til at styre kontra,og det er jo næsten synd, nu Alfa har fået baghjulstræk igen. Det er selvfølge risikabelt at drifte på almindelig vej, men sjovt at gøre det ved lav hastighed på en grusvej, regnvåd eller sneglat (tom) parkeringsplads eller lignende. I den helt ekstreme version af drifting, så kan du i vedhæftede link se hvad Top Gear værten Chris Harris kan få ud af en Giulia Quadrofoglia i racemode.Men har du spørgsmål til hvad du kan få fikset på din Alfa, af den slags “legetøj” og havd det koster, så vil jeg anbefale dig at ringe til Lars Thidemann fra High Performance Garage på 72 45 37 66.
19. April 2021 at 9:13 #36359Anonymous
InactiveVil det sige, at Djarlo godt kunne montere paddles? Men bare ikke få dem til at virke?
19. April 2021 at 16:50 #36361Karsten Rørbo
ParticipantJa, Djarlo ville gerne montere paddles (som jo kan købes som en reservedel), men oplyste mig inden montagen, at Alfa ikke ville udlevere koden til selv autoriserede værksteder, så de kunne åbne op for forbindelsen.
Det skal retfærdigvis siges, at de fortalte at de havde en kunde som havde fået åbnet for forbindelsen, så det kan gøres. Men de vidste ikke hvem der der kunne det. Men det ved vi så nu. 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.