- This topic has 9 replies, 4 voices, and was last updated 4 years, 8 months ago by .
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Alfa Forum › Type 932 – 156 › Elruder, vil ikke køre op!
Min 156/Crosswagon har fået et problem, det elektriske rudehejs i førerdøren vil kun køre ruden ned, ikke op! Jeg har skilt døren ad og fået ruden op igen ved at sætte strøm direkte på motoren så den er ikke problemet. Men hvad er det så? Det er en 15 år gammel bil med 355.000 km så den er brugt. Er der en sikring, ruden kører fint ned og det er vel samme sikring… . Er det kontakten? Eller et relæ? Ledningsfejl et eller andet sted? Nogen ideer? Hvad siger erfaringen?
Takker. Håber da bare det er kontakten, en kontrolboks lyder som noget det koster… ER der ikke nogen relæer?
Du kan prøve at tage en kontakt fra en af de andre ruder og se, om den virker. Det kan hjælpe med at udelukke, hvor fejlen er.
Nej, styring af motoren sker i kontrol boksen
Slettet…
Desværre ikke muligt at tage en kontakt fra de andre ruder, tilslutningen på kontakten i førerdøren er forskellig…
Hm ja giver egentlig god mening at der ikke er relæer. Så er det on/off og ikke strømstyring og dermed momentstyring som nu… Men sværere at fejlfinde!:(
Tak for diagrammer
Ifølge denne snak https://www.alfaowner.com/threads/how-to-reset-windows.332354/ så kan det være noget så simpelt som dårlig forbindelse i det hvide stik på kontrolboksen, måske forårsaget af korrosion.
PS Min bedre halvdel havde en VW, hvor elruden i førersiden kun virkede, når det regnede… 🙂
Mekanikeren fandt aldrig fejlen, men det kunne også have været en dårlig forbindelse et eller andet sted.
PPS En autoelektriker måske som sidste udvej?
Super, tak, jeg kigger på det:)
El-fejl på en VW!! Svært at tro… :laugh: :laugh: Har selv haft et prdoukt fra den svindelbiks og det er det dårligste køretøj jeg har haft…