Elruder, vil ikke køre op!

Home Forums Alfa Forum Type 932 – 156 Elruder, vil ikke køre op!

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Jesper Mørkhøj
    Participant

Min 156/Crosswagon har fået et problem, det elektriske rudehejs i førerdøren vil kun køre ruden ned, ikke op! Jeg har skilt døren ad og fået ruden op igen ved at sætte strøm direkte på motoren så den er ikke problemet. Men hvad er det så? Det er en 15 år gammel bil med 355.000 km så den er brugt. Er der en sikring, ruden kører fint ned og det er vel samme sikring… . Er det kontakten? Eller et relæ? Ledningsfejl et eller andet sted? Nogen ideer? Hvad siger erfaringen?

Henrik Leegaard
    Participant

Det kan være kontakten, men det kan også være en fejl i kontrol enheden (M40) i det vedhæftede wiring diagram

Jesper Mørkhøj
    Participant

Takker. Håber da bare det er kontakten, en kontrolboks lyder som noget det koster… ER der ikke nogen relæer?

Du kan prøve at tage en kontakt fra en af de andre ruder og se, om den virker. Det kan hjælpe med at udelukke, hvor fejlen er.

Henrik Leegaard
    Participant
    quote Jesper Mørkhøj” post=31588:

ER der ikke nogen relæer?

Nej, styring af motoren sker i kontrol boksen

Jesper Mørkhøj
    Participant

Slettet…

Jesper Mørkhøj
    Participant

Desværre ikke muligt at tage en kontakt fra de andre ruder, tilslutningen på kontakten i førerdøren er forskellig…

Jesper Mørkhøj
    Participant

Hm ja giver egentlig god mening at der ikke er relæer. Så er det on/off og ikke strømstyring og dermed momentstyring som nu… Men sværere at fejlfinde!:(

Tak for diagrammer

Anonymous
    Inactive

Ifølge denne snak https://www.alfaowner.com/threads/how-to-reset-windows.332354/ så kan det være noget så simpelt som dårlig forbindelse i det hvide stik på kontrolboksen, måske forårsaget af korrosion.

PS Min bedre halvdel havde en VW, hvor elruden i førersiden kun virkede, når det regnede… 🙂
    Mekanikeren fandt aldrig fejlen, men det kunne også have været en dårlig forbindelse et eller andet sted.
    PPS En autoelektriker måske som sidste udvej?

Jesper Mørkhøj
    Participant

Super, tak, jeg kigger på det:)

El-fejl på en VW!! Svært at tro… :laugh: :laugh: Har selv haft et prdoukt fra den svindelbiks og det er det dårligste køretøj jeg har haft…

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.