- This topic has 1 reply, 1 voice, and was last updated 10 years, 6 months ago by .
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Alfa Forum › Type 916 – GTV og Spider › Erfaring med Spider 2.0
Er der nogen, der ar erfaringer med Spider (har set på en 2.0 JTS fra 2004 med kun 55.000 kørte km)? Både gode og dårlige erfaringer. Jeg synes, det var en fed bil, men to prøveture fortæller næppe alt….
De er jo som de er. En velkørende, skæg åben bil, med et helt forrygende lidt stift karrosseri 😉
Et rigtigt styretøj og en masse charme. Det grundlæggende design er vel så italiensk som det kan blive, og ligeså er mange af de tekniske løsninger. Den er gude smuk uden en windjammer, men efter kort tid ønsker man sig sådan en, som vist mest af alt er en “afterthought” fra alfa romeos side.
Biler med el kaleche kan udvikle kedelige fejl, der er svære at finde nogen der kan fikse. Jeg ville vælge en med MANUEL kaleche. Bilen er ikke så slidstærk i interiøret.
Jeg kan varmt anbefale bogen” 916 GTV and spider, the complete story” af robert foskett, med denne bliver du 916 ekspert på et par timer. Han gennemgår stort set alle aspekter af ejerskab og vedligehold, typiske problemer og løsninger. Den var utrolig værdifuld for mig da jeg købte en skøn spider (3.0) fra 2001, som jeg har haft en helt fantastisk sommer sammen med.