“Falmede” forlygter

Home Forums Alfa Forum Type 932 – 156 “Falmede” forlygter

Viewing 10 posts - 16 through 25 (of 25 total)
  • Author
    Morten Svendsen
    Participant

Det er næsten identisk med hvad Klaus skiver, blot virker autosol bedre er min erfaring.

Anonymous
    Inactive

3M har et godt produkt du kan polere dem med og de bliver næsten som nye…..maskine ( skruemaskine/boremaskine med bolerings svamp ) er bedst at bruge…..vh Henrik

quote Jesper Jensen” post=5592:

Det har jeg lige bestilt til min rst. Kommer med en update når jeg har prøvet det 🙂

Så fik jeg pudset lidt på dem. Meget nemt at bruge og har givet et fint resultat. Skal lige efter højre lygte igen, da den er lidt mere mat end venstre. Der følger også 2 slibeklodser korn 1800 med. Dem har jeg ikke brugt, men det vil jeg nok gøre næste gang for at få bugt med nogle af stenslagene 🙂
    Edit. Skal vist have taget et bedre billede udenfor. Det er svært at se på dette :laugh:

Kan måske bedre se det på dette billede. Skulle nok have taget et før billede :laugh:

Så fik jeg poleret min lygter med turtle headlight lens restorer til find polering til sidt er det en fordel at bruge ø50 polerskive til boremaskin og give sig god tid

Attachments:

quote Lars Kjærulff Floreza” post=11303:

Så fik jeg poleret min lygter med turtle headlight lens restorer til find polering til sidt er det en fordel at bruge ø50 polerskive til boremaskin og give sig god tid

Ser godt ud 🙂 Der fulgte også noget vandslibnings papir med til det jeg købte. 4 forskellige slags korn. Det skal jeg lige have prøvet på et tidspunkt for at se om det kan tage nogle af de små stenslag

ja der fulgte 4 st vandslibnings papir og en slibe krem og forsejler

Anonymous
    Inactive

Hei! Har selv slitt med falmede frontlykter på min 156, dette kan fint løses på flere måter. Måten jeg ble kvitt dette var å bruke 3m sin headlight restoration kit, her følger det med alt man trenger for å få flotte framlykter.

Det man skal være obs på er at frontlyktene blir matte over tid da et UVlag som ligger over frontlykten blir borte, når man bruker diverse poleringsmidler på lykten så slipes UVlaget enda raskere, og de vil bli matte over tid igjen. Løsningen på dette vil være å legge et lag med klarlakk over frontlykten når denne er nypolert.

quote Hans Einan” post=11335:

Hei! Har selv slitt med falmede frontlykter på min 156, dette kan fint løses på flere måter. Måten jeg ble kvitt dette var å bruke 3m sin headlight restoration kit, her følger det med alt man trenger for å få flotte framlykter.

Det man skal være obs på er at frontlyktene blir matte over tid da et UVlag som ligger over frontlykten blir borte, når man bruker diverse poleringsmidler på lykten så slipes UVlaget enda raskere, og de vil bli matte over tid igjen. Løsningen på dette vil være å legge et lag med klarlakk over frontlykten når denne er nypolert.

Nu prøver jeg med vandslibning først, så ser jeg hvor længe det holder. Næste skridt må være at købe et sæt nye. De er ikke så kostbare. Ca 750 kr stykket 🙂

Viewing 10 posts - 16 through 25 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.