Home › Forums › Alfa Forum › Type 932 – 156 › “Falmede” forlygter
- This topic has 24 replies, 15 voices, and was last updated 11 years, 3 months ago by Steffen Juul Simonsen.
-
AuthorPosts
-
28. April 2012 at 17:34 #14243Morten SvendsenParticipant
Det er næsten identisk med hvad Klaus skiver, blot virker autosol bedre er min erfaring.
14. July 2012 at 15:32 #14583AnonymousInactive3M har et godt produkt du kan polere dem med og de bliver næsten som nye…..maskine ( skruemaskine/boremaskine med bolerings svamp ) er bedst at bruge…..vh Henrik
22. July 2013 at 20:19 #17170Steffen Juul SimonsenParticipantquote Jesper Jensen” post=5592:http://www.meguiarsshop.dk/bilpleje/exterior-pleje/meguiar-s-headlight-restoration-kit.htmlDette her er måske en mulighed.
Det har jeg lige bestilt til min rst. Kommer med en update når jeg har prøvet det 🙂
1. September 2013 at 7:43 #17597Steffen Juul SimonsenParticipantSå fik jeg pudset lidt på dem. Meget nemt at bruge og har givet et fint resultat. Skal lige efter højre lygte igen, da den er lidt mere mat end venstre. Der følger også 2 slibeklodser korn 1800 med. Dem har jeg ikke brugt, men det vil jeg nok gøre næste gang for at få bugt med nogle af stenslagene 🙂
Edit. Skal vist have taget et bedre billede udenfor. Det er svært at se på dette :laugh:7. September 2013 at 18:13 #17657Steffen Juul SimonsenParticipant30. September 2013 at 4:48 #17832Lars Kjærulff FlorezaParticipant30. September 2013 at 8:31 #17835Steffen Juul SimonsenParticipantquote Lars Kjærulff Floreza” post=11303:Så fik jeg poleret min lygter med turtle headlight lens restorer til find polering til sidt er det en fordel at bruge ø50 polerskive til boremaskin og give sig god tidSer godt ud 🙂 Der fulgte også noget vandslibnings papir med til det jeg købte. 4 forskellige slags korn. Det skal jeg lige have prøvet på et tidspunkt for at se om det kan tage nogle af de små stenslag
30. September 2013 at 17:26 #17842Lars Kjærulff FlorezaParticipantja der fulgte 4 st vandslibnings papir og en slibe krem og forsejler
5. October 2013 at 10:27 #17858AnonymousInactiveHei! Har selv slitt med falmede frontlykter på min 156, dette kan fint løses på flere måter. Måten jeg ble kvitt dette var å bruke 3m sin headlight restoration kit, her følger det med alt man trenger for å få flotte framlykter.
Det man skal være obs på er at frontlyktene blir matte over tid da et UVlag som ligger over frontlykten blir borte, når man bruker diverse poleringsmidler på lykten så slipes UVlaget enda raskere, og de vil bli matte over tid igjen. Løsningen på dette vil være å legge et lag med klarlakk over frontlykten når denne er nypolert.
5. October 2013 at 13:49 #17867Steffen Juul SimonsenParticipantquote Hans Einan” post=11335:Hei! Har selv slitt med falmede frontlykter på min 156, dette kan fint løses på flere måter. Måten jeg ble kvitt dette var å bruke 3m sin headlight restoration kit, her følger det med alt man trenger for å få flotte framlykter.Det man skal være obs på er at frontlyktene blir matte over tid da et UVlag som ligger over frontlykten blir borte, når man bruker diverse poleringsmidler på lykten så slipes UVlaget enda raskere, og de vil bli matte over tid igjen. Løsningen på dette vil være å legge et lag med klarlakk over frontlykten når denne er nypolert.
Nu prøver jeg med vandslibning først, så ser jeg hvor længe det holder. Næste skridt må være at købe et sæt nye. De er ikke så kostbare. Ca 750 kr stykket 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.