Foreslag til de 3 sektioner i Alfa klub DK.

Home Forums Klubforum Alfa Romeo Klub Danmark, Debat og Spørgsmål Foreslag til de 3 sektioner i Alfa klub DK.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 59 total)
  • Author
    Lars R. Nissen
    Keymaster

Frank Bojsen Nielsen skrev:

quote :

Nuvel det var da fint den Jydske del kunne tage,
    den store og første skridt, men hvis den nu er
    så fastlåst kunne det jo være en stor hjælp fra
    vores 2 med sektioner, på at få noget til at ske.

Eller vil man hellere bar se til, og lade noget
    godt falde til jorden 😉

Nej da! Jeg er overbevist om at både Sektion Sjælland og Sektion Fyn (og for den sags skyld Sektion Jylland) vil hjælpe alt det de kan – hvis de bliver spurgt! De hverken kan eller vil blande sig i interne anliggender uden en “officiel” henvendelse. 🙂

Men derfra til en egentlig sammenlægning, er der alligevel et stykke vej. 😉

Anonymous
    Inactive

Tja som sagt kunne en sammenlægning p åsin vis være en go ting og som andre siger så kræver det en del planlægning, og ja det vil involvere en del kørsel fra evt bestyrelses medlemmer til mødes etc. men som Frank er inde på lever vi i 2008(næsten 2009) og der kan altså laves video møder via nettet i dagens danmark, det virker faktisk godt(bruger det selv jævnligt) men ud over det så synes jeg da at du Frank skulle fremlægge dit forslag på GF idag og se hvad der bliver sagt til det for jeg er sikker på der vil være en del modarbejden fra visse personer, men oz en del opbakning på et eller andet plan. men lad os nu se hvad der i det hele taget kommer til at ske på det GF, det er jo ved at udvikle sig til en hel film med alle de “intriger” efterhånden… :blink: Vi ses derude i Pårup Jeg er der selv fra kl.ca 12

kim

Vernon Pedersen
    Participant

Jeg er naturligvis enig med lars og Ulrik – vi har naturligvis diskuteret dette ved div. best.møder.

Men somm Ulrik omtaler, så skal vi være meget varsomme med at lade en sektion tage ledelsen, for så vil klubben kun være stærk i en sektion/region – vi er i lille Danmark – som desværre også har “janteloven” – du skal ikke tro du er noget;)
    Regionale aktivitets udvalg (5 eller 7) – som vælger en hovedbestyrelse, fx. bestående af formand, næstformand, hovedkassere, Redaktør, og Web-master.
    Regions AU skal så føre regnskab og have penge efter fordelings nøgle fra “hovedkassen” – det tror jeg faktisk godt kunne fungere, hvis “hovedbestyrelsen” vælges rationelt og ikke med regionale følelser;)
    men det er ikke bare lige ……!:S
    Mvh
    oo=v=oo
    Vernon P.

Lars R. Nissen
    Keymaster

Kim Simonsen skrev:

quote :

Tja som sagt kunne en sammenlægning p åsin vis være en go ting og som andre siger så kræver det en del planlægning, og ja det vil involvere en del kørsel fra evt bestyrelses medlemmer til mødes etc. men som Frank er inde på lever vi i 2008(næsten 2009) og der kan altså laves video møder via nettet i dagens danmark, det virker faktisk godt(bruger det selv jævnligt)

Nu har jeg vist aldrig nævnt, at det ikke kan lade sig gøre, for selvfølgelig kan det det! :cheer:

Men jeg syntes stadig I mangler, at påpege “den go’e ting” ved en eventuel sammenlægning – for andre end jer, der tilsyneladende er utilfredse med arbejdet den nuværende jydske bestyrelse gør. 😉

Som forslaget foreligger nu, vil jeg, hvis der er nogen der er i tvivl (;)), stemme imod – for jeg kan som sagt ikke se formålet … :huh:

Anonymous
    Inactive

Hej Frank

Et udmærket forslag, som har været debatteret ved mange tidligere lejligheder, – ofte af de nogenlunde samme årsager…

Selv har jeg også i starten syntes, at det var det mest logiske og rigtige, med en landsdækkende klub, med EN bestyrelse. Men efterhånden som jeg med årene har været land og rige rundt, lært en masse Alfister at kende, og været til en masse arrangementer i alle 3 sektioner, – har jeg med tiden ændret mening, og er sikker på at den nuværende struktur er bedst for alle, – lige p.t..

I de sidste mange år, i denne søde tid, – og lige før generalforsamlingerne – har vi igen, igen, igen – oplevet en mindre gruppe Jyske medlemmer, der bl.a. på http://www.cuoresportivo.dk giver udtyk for stærk utilfredshed, med deres klub og bestyrelse. Og hvert år ser vi, – igen, igen,igen, – at utilfredsheden alligevel ikke er fysisk nok til stede ved generalforsamlingen, til at ændre noget i sektionen.
    Som en af de (i mine øjne) ret gæve Jyder bl. a. udtrykker det: “En flok kaglende høns, der bliver forbavsende stille, nærmest grydeklare, NÅR DET GÆLDER” :huh:

😉 Jeg har dog stor respekt for mange af de Jyder, der gerne vil gøre en forskel og indgyde “yngre blod” i den Jyske klubs bestyrelse ( jeg kender efterhånden en hel del af dem, – nogle endda ret godt), – men det bliver altså bare ikke rigtigt til noget :dry: , – ( nu må vi selvfølgelig lige afvente generalforsamlingen i Jylland, der jo foregår netop medens dette skrives).

Som jeg også har svaret dig (Frank) på CS.dk, mener jeg ikke at ovenstående “polemik”, kan eller bør, – være argumentet for at lægge de 3 klubber sammen til en. TVÆRTIMOD !

Der er fordele og ulemper ved begge dele, og for at kunne veje dem op mod hinanden så objektivt som muligt, bør alle 3 sektioner nok fungere rimeligt tilfredsstillende, både internt – og i samarbejdet om de fælles landsdækkende aktiviteter som klubblad, website, administration m.m..

Lad os nu afvente alle 3 generalforsamlinger, hvordan bestyrelserne så ser ud, og hvordan de samarbejder på landsplan fremover, – så kan forslaget måske rejses og debatteres videre.
    Men hvis forslaget kun dukker op, hver gang en mindre gruppe Jyder er utilfredse med deres bestyrelse, – som de – på demokratisk vis, alligevel ikke formår at ændre – så ser jeg foreløbig heller ikke den store grund, til at gøre forsøget… – og måske heller ikke alligevel, – men måske kunne fordelene opveje ulemperne, – men altså ikke lige med den nuværende situation som udgangspunkt…:S

Johnny Steen Hansen
    Participant

Michael Ryhl skrev:
    [quote]Hej Frank

Et udmærket forslag, som har været debatteret ved mange tidligere lejligheder, – ofte af de nogenlunde samme årsager…

Selv har jeg også i starten syntes, at det var det mest logiske og rigtige, med en landsdækkende klub, med EN bestyrelse. Men efterhånden som jeg med årene har været land og rige rundt, lært en masse Alfister at kende, og været til en masse arrangementer i alle 3 sektioner, – har jeg med tiden ændret mening, og er sikker på at den nuværende struktur er bedst for alle, – lige p.t..

osv. osv…

Vise ord Michael…ser frem til at få dig valgt ind i den fynske bestyrelse..:)
    Skulle et sådant forslag dukke op på en fynsk GF. ville min indstilling pt. være den samme….

mvh.
    Mads

Anonymous
    Inactive

Jo tak, Johnny 😉

Nu får vi jo se på tirsdag. Er der unge håbefulde talenter, eller andre gode kræfter, der gerne vil ind, – ønsker jeg bestemt ikke at stå i vejen……..

Omvendt, – hvis der er brug for mig – står jeg klart til rådighed for klubben, – nu da jeg ikke længere er plaget af evindeligt aften og week-end arbejde.

B) Det ser da heldigvis ud til at der er bred enighed i alle 3 klubbestyrelser, – om at strukturen på landsplan foreløbig er bedst som den er.
    Jeg fornemmer at samarbejdet mellem de 3 sektioner også er blevet en del bedre, på det sidste, – og kan noget gøres endnu bedre – er det måske det.
    Men her udtaler jeg mig dog, om noget jeg ikke ved meget om, – da jeg jo ikke er med i de kredse…..

Anonymous
    Inactive

Jamen der er meget der kan arbejdes for/med her i
    det jyske 😉
    Det er faktisk ikke lige hoved pointen i dette
    foreslag, men nok noget af det som har i gang sat den..

Men mit foreslag er jo heller ikke noget som skal gennemføres på rekord tid 🙂

Syntes det er noget man måske skulle arbejde hen af
    over en år række måske om 3 eller 5 eller 10 år.
    Men nu før man kommer i gang med en evt. planlægning
    af hvordan det skulle gøres, og få medlemmerne med
    på ide’n osv osv.

Sådan at det ikke blive noget hast/last værk.

Hvis alt kørte 200% i alle 3 sektioner, er jeg også
    rimelig sikker og der ikke var mange der ville mene
    det var en mulighed at forynge klubben med et sådan tiltag, så ville man bare læne sig tilbage…

SÅ utilfredshed olg. er desværre nok en af de ting
    som kan sætte gang i folks tanker om der ikke er noget
    der, kunne gøres bedre eller anderledes..

Så en planlagt Roadmap hvor man fra de 3 bestyrelser snakkede om dette som en mulig løsning og så hvis man blev enig, begyndte at arbejde hen mod dette.

Hvordan det så skal strikkes sammen som den rigtige model
    er jo netop noget af det man skal havde lavet som en
    “plan”

Skal det laves som jeg skriver.
    Eller Skal vi have en hovedbestyrelse for hele
    landet med ansvar for reklame + blad + web + landsdækkende
    træf, og kordinerer 2 eller 3 under bestyrelse som så
    tager sig af de enkelte aktivitets udvalg m.m

Disse ting skal jo overvejes nøje og helst gøres rigtig i
    første hug og ikke laves som noget hovsa løsning.

Igen skal vi huske på at mister vi 20 mand i en af
    de 3 sektioner, så berører det os alle sammen.
    Da der er en indtægt til “fælles” kassen som forsvinder
    den til web, Bladet og de landsdækkende træf.

Så tro ikke at problemer i en Sektion ikke på en eller
    anden niveau berører de 2 andre 😉

Så derfor har det indirekte indflydelse på at, der skal
    ske noget så “vi” kan fastholde og få flere medlemmer
    total på landsplan B)

Lars R. Nissen
    Keymaster

quote :

Det er faktisk ikke lige hoved pointen i dette foreslag, men nok noget af det som har i gang sat den..

Nu kan det godt være, at det er mig der er tungnem (faktisk er det overvejende sandsynligt :P), men jeg syntes stadig ikke det fremgå klart af forslaget, hvad hovedpointen er :huh:

“en go’ ting” og “foryngelse” er jo ikke rigtigt en kvalificering af målet :S

quote :

Hvordan det så skal strikkes sammen som den rigtige model er jo netop noget af det man skal havde lavet som en “plan”

Mon ikke man burde fastlægge “hvorfor” og “hvad” inden man begynder, at planlægge “hvordan”? 😉

quote :

Igen skal vi huske på at mister vi 20 mand i en af de 3 sektioner, så berører det os alle sammen.
    Da der er en indtægt til “fælles” kassen som forsvinder den til web, Bladet og de landsdækkende træf.

Ja, og vi kan risikere at miste endnu flere medlemmer ved en eventuel sammenlægning :blink: Så uanset hvad, vil der, med over 1880 forskellige mennesker i en forening, altid være nogen der vil være utilfredse med et eller andet 😉

Anonymous
    Inactive

Lars R. Nissen skrev:

quote :

Nu kan det godt være, at det er mig der er tungnem (faktisk er det overvejende sandsynligt :P), men jeg syntes stadig ikke det fremgå klart af forslaget, hvad hovedpointen er :huh:

Ja det skal jeg ikke sige :laugh: (Nej spøg til side)

Hovedmålet med indlægget er, helt klart at få en dialog
    i gang med hvad VI vil i klubben, hvad er der af muligheder for udvikling m.m

Hvad ønsker folk i de 3 sektioner ???
    Hvad er visionerne i de 3 sektioner ???
    Kunne vi få ide’r og lære af hinanden ???
    Kan vi gøre det bedre end det er nu ???

Kort og kort hvad vil vi i Klubben som helhed ???

Ved du det eller er du lige glad 😉

Men jeg fornemmer lidt det med at sådan har det altid
    været, det skal der ikke ændres på fordi det går godt nok hos OS holdning 😉

quote :

“en go’ ting” og “foryngelse” er jo ikke rigtigt en kvalificering af målet :S
    Mon ikke man burde fastlægge “hvorfor” og “hvad” inden man begynder, at planlægge “hvordan”? 😉

:huh: IMØ hænger det nu rimelig sammen.
    Fastholde medlemmer, brede aktiviteter

quote :

Ja, og vi kan risikere at miste endnu flere medlemmer ved en eventuel sammenlægning :blink: Så uanset hvad, vil der, med over 1880 forskellige mennesker i en forening, altid være nogen der vil være utilfredse med et eller andet 😉

Netop derfor at planlægningen m.m er utrolig vigtig B)

Anonymous
    Inactive

Frank Bojsen skrev:

quote :

Igen skal vi huske på at mister vi 20 mand i en af
    de 3 sektioner, så berører det os alle sammen.
    Da der er en indtægt til “fælles” kassen som forsvinder
    den til web, Bladet og de landsdækkende træf.

Så tro ikke at problemer i en Sektion ikke på en eller
    anden niveau berører de 2 andre

Du har da fat i noget der, Frank. Om en sektion lige har 20 medl. mere el. mindre tror jeg nu ikke har den store mærkbare virkning ( Bortset fra internt her på Fyn, hvor vi er så få).

Men sammensætningen af BESTYRELSEN i hver enkelt sektion, – har bestemt mærkbar virkning på alle sektionernes medlemmer, JA!

Nu sidder vi f.eks her (endelig) og debatterer på klubbens eget debatforum, – og det synes jeg jo er skønt…:P
    CS – hvor dette også debatteres, – har jo lige præcis 5 års forspring for dette, klubbens eget forum. Hvorfor ??? – :huh: ja det er jo så lige netop en af ulemperne ved at have 3 forskellige bestyrelser, der først skal blive enige, – før nogetsomhelst kan føres ud i livet…:blink:

Det er vist ingen hemmelighed, at nogle få best.medlemmer, i nogle få sektioner – har kunne forsinke dette web-tiltag i årevis – imod et stort flertal af medlemmernes ønsker – i alle 3 sektioner…

Så – JA – 😉 på visse områder er vi bestemt EN stor klub, – og jeg føler det nu også mest sådan, når jeg kommer rundt i landet og mødes med andre klubmedlemmer. Vores klub, – mere end hver sin….

Om det hele så er rosenrødt, – de 3 bestyrelser imellem, nu hvor vi endelig har fået dette “web-upgrade” skudt i gang – ved jeg sørme ikke… Vi menige medlemmer hører jo ikke så meget fra bestyrelsernes fællesmøder, der mig bekendt foregår hvert kvartal. Der “udkommer” ikke ligefrem referat fra møderne…:P – Om det er godt eller skidt, og hvad sådan en åbenhed evt. ville medføre af fordele og ulemper for samarbejdet, – ved jeg faktisk ikke…

Som Lars skriver, 1880 medl. med forskellige meninger… Der kan også blive så mange høns, der kagler i kor – at ingen længere kan høre hvad nogen siger :laugh:

Men iøvrigt en udmærket debat, for dem/os – der har de lyster….;)

Anonymous
    Inactive
    quote :

Så – JA – på visse områder er vi bestemt EN stor klub, – og jeg føler det nu også mest sådan, når jeg kommer rundt i landet og mødes med andre klubmedlemmer. Vores klub, – mere end hver sin….

Det gør jeg også ude blandt folket 🙂
    Så vi kunne jo godt tage skridtet på papiret også 😉

quote :

Om det hele så er rosenrødt, – de 3 bestyrelser imellem, nu hvor vi endelig har fået dette “web-upgrade” skudt i gang – ved jeg sørme ikke… Vi menige medlemmer hører jo ikke så meget fra bestyrelsernes fællesmøder, der mig bekendt foregår hvert kvartal. Der “udkommer” ikke ligefrem referat fra møderne… – Om det er godt eller skidt, og hvad sådan en åbenhed evt. ville medføre af fordele og ulemper for samarbejdet, – ved jeg faktisk ikke…

Jeg tror ikke det fungerer optimalt, men aner det jo
    ikke, da der ikke kommer nogen referat ud omkring det.

Men nu har vi jo fået vores egen Web/Forum så der kunne de jo hurtig kommer 😉

Om det vil være godt, hmm nok ikke også alligevel :silly:

quote :

Som Lars skriver, 1880 medl. med forskellige meninger… Der kan også blive så mange høns, der kagler i kor – at ingen længere kan høre hvad nogen siger

Ja helt enige blive man aldrig, og heldigvis for det,
    bare der er gensidigt respekt B)

quote :

Men iøvrigt en udmærket debat, for dem/os – der har de lyster….

Syntes også det er fint, og det giver jo nogle ide’r
    nok også til dem som bare kigger med 😉

Lars R. Nissen
    Keymaster

quote :

Hovedmålet med indlægget er, helt klart at få en dialog i gang med hvad VI vil i klubben, hvad er der af muligheder for udvikling m.m

Hvad ønsker folk i de 3 sektioner ???
    Hvad er visionerne i de 3 sektioner ???
    Kunne vi få ide’r og lære af hinanden ???
    Kan vi gøre det bedre end det er nu ???

Ved du det eller er du lige glad 😉

Se nu kommer der noget kød på! :cheer: Det er jo nogen rasende gode spørgsmål, der selvfølgelig skal overvejes og diskuteres. 🙂

Konklusionen på en sådan debat kunne så munde ud i en sammenlægning af de tre sektioner – eller ikke … 😉

Hvis det oprindelige indlæg primært havde beskæftiget sig med disse spørgsmål i stedet for, at lægge ud med en sammenlægning samt planlægningen af den, ville i hvert fald jeg kunne se formålet med forslaget/debatten.

quote :

Men jeg fornemmer lidt det med at sådan har det altid været, det skal der ikke ændres på fordi det går godt nok hos OS holdning 😉

Omvendt kunne man også læse forlaget som “forandring for forandringens skyld”, hvilket jeg er overbevist om vi alle har erfaring med, at det ikke altid går godt. 😉

quote :

:huh: IMØ hænger det nu rimelig sammen.
    Fastholde medlemmer, brede aktiviteter

Hvilket da allerede kan lade sig gøre indenfor de nuværende rammer. :dry:

quote :

Hold nu op med at planlægge før behovet og formålet er “fundet”! 😛

Michael Ryhl

quote :

CS – hvor dette også debatteres, – har jo lige præcis 5 års forspring for dette, klubbens eget forum. Hvorfor ??? – :huh: ja det er jo så lige netop en af ulemperne ved at have 3 forskellige bestyrelser, der først skal blive enige, – før nogetsomhelst kan føres ud i livet… :blink:

Ja, det der demokrati er noget overvurderet noget (det er nok bare et modelune, der snart går over). 👿

Selvfølgelig er det nemmere, at gennemføre noget som helst på CS, da der har Jørgen “livstids-diktator-hatten” og kan (retteligt) gøre hvad han vil. B)

quote :

Men sammensætningen af BESTYRELSEN i hver enkelt sektion, – har bestemt mærkbar virkning på alle sektionernes medlemmer, JA!

Og den virkning reduceres ved at vælge løsningen med en enkelt bestyrelse? :whistle:

quote :

Men iøvrigt en udmærket debat, for dem/os – der har de lyster…. 😉

Jeps! Bare den foregår på det rigtige grundlag 😉

Anonymous
    Inactive

Ja det er det med at få sig forklaret tydelig nok
    på det skrevne ord :blush:

Lars R. Nissen skrev:

quote :

quote :

Hold nu op med at planlægge før behovet og formålet er “fundet”! 😛

Jamen selv om du ikke kan lide ordet “planlægning”
    Så er ordet korrekt i min terminologi.
    Hvad,Hvorfor,Hvem,Hvordan,Behov og Formål osv =
    Planlægning / Roadmap som til slut ender ud i en endelig
    Plan på hvad vi gør eller ikke gør 🙂

Så lad os tage den herfra, hvor jeg så håber jeg har helt
    klarlagt hvad det er jeg ønsker med denne tråd 😉

1) Hvad ønsker folk i de 3 sektioner ??
    2) Hvad er visionerne i de 3 sektioner ??
    3) Kunne vi få ide’r og lære af hinanden ??
    4) Kan vi gøre det bedre end det er nu ??
    5) Hvordan fast holder vi medlemmer ??
    6) Sikre en bred tilslutning fra alle ??
    7) Sikre en bred aktivitet for alle ??
    8) Sikre en sund økonomi ??

Mit egen syn er så som følger :

1) Hvad ønsker folk i de 3 sektioner ??
    Et bredere aktivitet, for new/old timer biler og folk
    Syntes det er for snævert idag.
    På kryds og tværs af broerne m.m

2) Hvad er visionerne i de 3 sektioner ??
    At arbejde på at udbrede kendskab til vores fine
    mærke (Alfa) og klubben..
    Noget mere offentlig optræden Avis/TV

3) Kunne vi få ide’r og lære af hinanden ??
    Helt sikkert, men føler man har berørings angst
    mellem de forskellige sektioner

4) Kan vi gøre det bedre end det er nu ??
    Det mener jeg, har dog ikke løsningen på det, men
    er sikker på at med tilslutning og ide’r nok fra
    folk, vil vi komme langt.
    Det kræver de menige medlemmer vågner op 🙂

5) Hvordan fast holder vi medlemmer ??
    6) Sikre en bred tilslutning fra alle ??
    7) Sikre en bred aktivitet for alle ??
    8) Sikre en sund økonomi ??

Kunne løsningen på disse sidste 4 punkter være, på sigt
    at lave en ny struktur i klubben, som helhed.
    Bestående af :
    Hovedbestyrelse bestående af 6 mand 2 fra hver sektion.
    Som har Blad, Annoncer,WEB, Økonomi og Landstræf.

3 sektioner. bestående af de 2 fra hovedbestyrelse
    samt de ansvarlige fra Aktivitets udvalgene.

Sørge for økonomien i sektionen samt kordinere aktiviteter.

Aktivitets udvalgende.

3 Aktivitets udvalg i Jylland.
    1 Aktivitets udvalg på Fyn.
    1 – 2 Aktivitets udvalg Sjælland.

Anonymous
    Inactive

“Netnissen” skrev:

quote :

Ja, det der demokrati er noget overvurderet noget (det er nok bare et modelune, der snart går over).

😉 Tjaaah – samfundsudviklingen går jo den vej, for tiden…

Sidst det kom til yderligheder, endte en Italiener klynget op i benene, og en lille Østrigsk tapetserermester måtte også møde sit Waterloo.
    Om de i grunden var så meget værre end den sovjetskij duma m.m. , vil jeg undlade at oddse på…:P

Men man behøver jo ikke at gå til yderligheder.
    I dette tilfælde omkr. de 2 websites fødselshistorie, kunne en gylden middelvej, måske have haft sine fordele, f. eks éen demokratisk valgt bestyrelse, i stedet for ENTEN hele 3 af slagsen, ELLER ingen… he he B) .

FRANK:
    Du burde opstille som politiker, – eller i hvert fald have opstillet til den Jyske bestyrelse.
    Jeg tror du kan snakke selv Kaj, under bordet … Ha ha :laugh: :laugh: :laugh:

😉 Nej, Pjat, men en ting jeg ikke helt kan genkende, er problematikken omkr. Oldtimer kontra “Newstyle”. Jo jeg har faktisk hørt det før, fra Jyske medlemmer, – men har altså bare aldrig selv oplevet noget problem med hvilken årgang Alfa man kører. Tværtimod, så oplever jeg igen og igen dem stå parkeret side om side, på skønneste vis.
    Lige der har jeg ikke forstået pointen…
    Tror ihvertfald problemet er ret Jysk så, og ikke særlig landsdækkende.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 59 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.