Home › Forums › Klubforum › Alfa Romeo Klub Danmark, Debat og Spørgsmål › Foreslag til de 3 sektioner i Alfa klub DK.
- This topic has 58 replies, 13 voices, and was last updated 16 years, 1 month ago by Anonymous.
-
AuthorPosts
-
16. November 2008 at 17:36 #8840AnonymousInactive
Michael Ryhl skrev:
quote :FRANK:
Du burde opstille som politiker, – eller i hvert fald have opstillet til den Jyske bestyrelse.
Jeg tror du kan snakke selv Kaj, under bordet … Ha ha :laugh: :laugh: :laugh:😆 Du har sgi humor B)
Har desværre ikke tiden til det, ellers havde jeg
skam gjort det, syntes faktisk det kunne være ret
spændende.
Men ved også der skal bruges rimelig meget tid, og
ved man på forhånd at man ikke kan finde/afse det,
ville det jo bare være et tilbage skridt at få mig
i bestyrelsen 😉Vil dog hjælpe vores nye Midt mand Kim, så meget jeg nu kan 🙂
Jeg har skam slet ingen problemer med at være i lokale med Kaj eller nogen anden fra den Jyske Sektion.
Og syntes da helt sikker de er nogle hyggelig “fætre” 🙂quote :😉 Nej, Pjat, men en ting jeg ikke helt kan genkende, er problematikken omkr. Oldtimer kontra “Newstyle”. Jo jeg har faktisk hørt det før, fra Jyske medlemmer, – men har altså bare aldrig selv oplevet noget problem med hvilken årgang Alfa man kører. Tværtimod, så oplever jeg igen og igen dem stå parkeret side om side, på skønneste vis.
Lige der har jeg ikke forstået pointen…
Tror ihvertfald problemet er ret Jysk så, og ikke særlig landsdækkende.Nej jeg kan også høre/forstå udfra denne debat, at
det virker til det er et jysk fænomen. 😉
(bla. derfor der er den utilfredshed 😉 )Men det vil jeg ikke spilde mere krudtet på at
diskutere, i denne tråd.Syntes nemlig det er mer aktuel hvad vi kan gøre
fælles i/for hele DK B)16. November 2008 at 19:16 #8841AnonymousInactiveFrank skrev:
quote :Jeg har skam slet ingen problemer med at være i lokale med Kaj eller nogen anden fra den Jyske Sektion.
Og syntes da helt sikker de er nogle hyggelig “fætre”Godt at høre, kan ikke være mere enig 😉
Mon ikke også de kan hygge sig inde på Christiansborg, selvom de kan have lidt mere end en bilklub, at være uenige om … 😆
16. November 2008 at 19:34 #8842Lars R. NissenKeymasterFrank Bojsen Nielsen skrev:
quote :Det kræver de menige medlemmer vågner op 🙂Her mener jeg, at du har fat i det grundliggende “problem” i klubben. :cheer:
Der er medlemmer, der stiller sig tilfreds med at få ARN hver anden måned – og mener at det er nok for dem (fair nok).
Der er medlemmer, der også stiller op til de forskellige arrangementer – der nu appelerer til netop deres interesser.
Der er medlemmer, der involverer sig i klubarbejdet, og leverer et stort stykke arbejde, fordi de syntes at de kan hjælpe på den ene eller anden måde (hurra for dem! :)).Og så er der os andre …
Os der ikke kan holde vores k…, når der er et eller andet vi syntes der burde “justeres” i klubben. 😆Nogle få (bl.a. dig Frank ;)) fremkommer med konstruktive forslag, hvor de er åbne overfor at andre kan have en anden menig (hurra for dem). 🙂
Nogle enkelte siger kun at det hele er noget l… og stiller sig “tøsesure” på sidelinien, og bruger enhver lejlighed til at udtrykke deres utilfredshed (i utvetydige vendinger). :dry:
Andre tager konsekvensen af deres holdninger og “gør noget” ved sagen. Her vil jeg gerne fremhæve det seneste eksempel, jeg kender til: Det sønderjydske aktivitetsudvalg (et rigtigt stort hurra for dem)!! :woohoo:Så ja! Vi skal have det “menige” medlem op af stolen! Hvordan det skal ske, syntes jeg, kunne være en rigtig spændende diskussion – for jeg har ingen anelse … :whistle:
16. November 2008 at 19:54 #8843AnonymousInactivemja det første man burde undersøge er vel hvad flertallet af medlemmerne vil ha ud af den her klub , når man ved hvad flertallet ønsker er det vel lettere at få arrangeret noget der fanger dem og derved gøre dem mere interreseret i at deltage i tingene .
mvh steffan
16. November 2008 at 20:05 #8844AnonymousInactive@ Lars
Ja det er et problem at folk, ikke er aktive nok.
Og det er også “nogle” steder et problem at der ikke
blive lyttet til de folk der siger hvad de vil 😉@ steffan
Giver dig ret..
Og er da rimelig sikker på, det netop er derfor i har
fået banket noget rigtig godt i gang i det sønderjyske
Respekt B)16. November 2008 at 20:13 #8845Lars R. NissenKeymasterFrank Bojsen Nielsen skrev:
quote :Ja det er et problem at folk, ikke er aktive nok.
Og det er også “nogle” steder et problem at der ikke
blive lyttet til de folk der siger hvad de vil 😉:laugh:
Nu er det jo højsæson for generalforsamlinger, så hvis der er nok medlemmer, der har samme “problem”, burde det jo med forudgående forslagsstillelse ikke være den store udfordring i “at blive hørt” 😉16. November 2008 at 20:19 #8846AnonymousInactivesom jeg ser det med feks general forsamling er der mange der tror det er en tør omgang snak om økonomi og alverdens uinteresante ting , det er den mening vi skal ha ændret så de ved at det er der de bliver hørt og der der bliver gjort noget ved det . jeg har såmænd ik noget at udsætte over den nuværende bestyrelse men det kan gøres bedre , vi var feks inde på at der skulle uddeles div opgaver til andre folk og det tror jeg personligt ville gavne meget så kaj og de andre ik følte at det kun er dem der skal knokle hele deres fritid væk . Jeg tror man skulle se om der ik kunne laves en form for tilfredsheds undersøgelse eller hvad mangler/savner i i klubben undersøgelse for at pejle hvad der ska til for at folk kan bruge de 3-4 timer engang om året for at komme til GF .
mvh steffan
16. November 2008 at 20:48 #8848Ulrik JensenParticipantSteffan Ludvigsen skrev:
quote :mja det første man burde undersøge er vel hvad flertallet af medlemmerne vil ha ud af den her klub , når man ved hvad flertallet ønsker er det vel lettere at få arrangeret noget der fanger dem og derved gøre dem mere interreseret i at deltage i tingene .mvh steffan
Den er nem nok, flertallet vil have et godt klubblad og så er de (næsten) ligeglade med resten, det er selvfølgelig sat lidt på spidsen, men sådan har det stort set været i de medlemsundersøgelser vi har lavet.
På Sjælland ser vi måske 20 % af vores medlemmer i løbet af året, nogle af dem kommer stort set hver gang uanset hvad der er på programmet (og det er vi da glade for) lidt mere foruroligende er det at det mest besøgte arrangement vi har er vores julebanko, måske er det en forkert klub vi har:laugh:
Det ser dog også ud til at folk fortrækker noget man kan nå på en dag, det er lidt mere besværligt at få folk op af sofaen en hel weekend.
Jeg tror et af de grundliggende problemer er at folk gerne vil alt muligt, men når så tiden kommer kan de bare ikke nå det, jeg kender det i hvert fald fra mig selv, når jeg får klubbladet og kikker i kalenderen er det altid en hel masse jeg gerne vil med til, men inden jeg får set mig om er det for sent at melde sig til og så var der også lige noget andet der kom i vejen.
En del siger også at de ikke lige syntes der er noget for dem i klubben, men når man så spørger om hvad de syntes der skulle være, ved de ikke lige hvad de skal sige eller også er det noget som ikke er muligt for en klub som vores at arrangere.
Jeg syntes vi (på Sjælland) prøver at lave meget forskelligt, spørgsmålet er så hvor meget skal vi brede os ? vi er jo trods alt kun en bilklub.16. November 2008 at 20:55 #8849Ulrik JensenParticipantNoget andet man lige burde spørge sig selv om er hvor meget kan man forlange af en klub hvor det koster 350 kr om året at være medlem ?
og hvor meget ville man selv kunne bidrage med af arbejde og fritid for at drive sådan en klub ? der skal ligesom være et rimeligt forhold mellem de ting.
Jeg har ikke noget godt svar på de spørgsmål, men de er vel ikke helt ligegyldige ?16. November 2008 at 21:02 #8851AnonymousInactivekorrekt ulrik men lad os så sige at 80% vil ha bladet og intet andet det jo fair nok ,men derfor skal de resterende 20% vel ik glemmes for så kunne man med fordel lukke det her og lave et blad abbonoment ud af det 🙂 . men det nytter jo ik at det er de samme folk der hvergang møder op til de forskellige træf og arrangementer , for som kaj sagde til vores GF havde de afholdt et stumpemarked hvor der mødte hele 3 folk op :woohoo: det er der jo ingen der gider bøvle med at arrangere mere så og det er nok det alt vores bøvl og sager munder ud i herovre . jeg kan udemærket se det fra deres side bruge flere dage på at arrangere et eller andet og så er der ik en sjæl der melder sig så bliver man træt af det , og derfor skal vi ha fundet ud af hvad der skal til for at mønstre en god tilmelding .
vh steffan
16. November 2008 at 21:07 #8852AnonymousInactiveså ik lige dit andet indlæg inden jeg postede , det blev feks nævnt med kontigent her i går , om den ik skulle sættes op men det mente man så ik fordi netop de 80% nok ik ville give den sidste 50kr seddel fo bladet . det er fair nok og jeg tror såmænd også at bruger betaling er vejen frem , ellers vil det give nye problemer ( hvorfor skal 10 medlemmer ha penge til at køre race eller høre dario campeotto osv :huh: ) .
mvh steffan
16. November 2008 at 21:23 #8855Ulrik JensenParticipantSteffan Ludvigsen skrev:
quote :korrekt ulrik men lad os så sige at 80% vil ha bladet og intet andet det jo fair nok ,men derfor skal de resterende 20% vel ik glemmes for så kunne man med fordel lukke det her og lave et blad abbonoment ud af det 🙂 . men det nytter jo ik at det er de samme folk der hvergang møder op til de forskellige træf og arrangementer
vh steffanSelvfølgelig skal vi ikke glemme de 20%, problemet er at en meget stor del af de 80% ikke kommer uanset hvad vi finde på, med mindre vi laver noget helt andet end noget der har med Alfa at gøre.
Ikke dermed sagt at vi ikke skal prøve at forny os 🙂16. November 2008 at 21:33 #8856AnonymousInactivetror da helt bestemt vi r meget enige ulrik , så nu skal vi så bare ha de resterende 1858 medlemmer med B) .
mvh steffan
16. November 2008 at 21:42 #8857Ulrik JensenParticipantSteffan Ludvigsen skrev:
quote :tror da helt bestemt vi r meget enige ulrikHelt sikkert:)
Steffan Ludvigsen skrev:
quote :så nu skal vi så bare ha de resterende 1858 medlemmer med B) .
mvh steffanJa det er så lige det :woohoo:
16. November 2008 at 22:00 #8858AnonymousInactiveJeg tror vi alle er klar over, at det store flertal, bare vil have klubbladet, evt. et klublogo i forruden, – og ellers fred og ro til familien, jobbet, flimmeren eller Whatever…
Tror nu også en del gerne vil have website, forum, mulighed for råd og vejledning i tekniske spørgsmål, o.l.. Jeg ved faktisk ikke hvor meget de tekniske konsulenter bliver brugt ?
Men ellers, er vi kun et seriøst lille mindretal, der vil ret meget mere. Om du så tilbød folk gratis kontingent, for at møde op til GF, – tror jeg ikke der kom så mange flere Steffan … :dry:
Jeg tror bare vi skal vende det om, og “se flasken som halvfuld i stedet for halvtom”. Være glade for at disse medlemmer trods alt støtter klubben, selvom de “kun” bidrager økonomisk. Hvis alle medlemmer mødte op til alle arrangementer, eller bare et om året, eller GF, måtte vi jo nok sætte kontingentet en hel del i vejret ( GF i Herninghallerne, Fyens Forum, Bella centret o.l. :woohoo: )
Hvad så flertallet af det tilbageværende lille mindretal helst vil, trackdays, familiebanko eller i forvejen “udsolgte” busture :whistle: , ja det er da et godt spørgsmål.
Udover at debattere og efterspørge det her, eller i bladet som det jævnligt bliver gjort, eller når vi mødes, tror jeg bare vi må lade det være op til de respektive bestyrelser og aktivitetsudvalg, at finde på og beslutte hvad de formår at arrangere. Fungerer det ikke tilfredsstillende, stemmer medlemmerne vel nogle andre ind, ved næste GF… øøøhhh nej, måske fungerer det så ikke helt sådan alle steder 😉 , men der har jeg så ikke lige de vises sten …:unsure:
Personligt må jeg sige jeg er godt tilfreds med udbuddet, – men jeg er så heller ikke så bange for at køre et par km. i min Alfa Romeo for at opsøge klubsamværet. (det er vel en bilklub). Problemet er noget større for dem der mener aktiviterne max. må ligge 30 km. fra bopælen.
I indeværende år har jeg været til de første 15 SDT rundt i alle 3 landsdele, Forårskøretur på Fyn, Sommerkøretur på Sjælland, Årstræf på Fyn, Roskilde Ring foredrag i Svendborg, Peter Sporleder foredrag i Århus, 2 Trackdays og div. klubaftener på Sjælland, kørekursus på Padborg Park, og div. Kammeratlige besøg hos alfister, tur til Nurburgring (dog uden for alm. ARKD-regi), MiTo præsentation i Odense, besøg på Strøjer-samlingen, – ja og jeg havde også været til Als-træf og Bella Italia, hvis ikke h.h.v. Bella og jeg havde måttet sygemelde os der…;)
Jeg kan ikke rigtig klage, eller sige jeg har savnet noget, – uden at føle mig urimelig…:ohmy:
-Jeg har faktisk måtte fravælge en del, jeg havde lyst til, – for der er jo også andet der skal passes …;)Det er så bare mit syn på klubbens evt. “manglende aktiviteter” eller “manglende tilslutning” til dem. Jeg synes i grunden ikke det er så galt.
B) Og om der for hver af min slags, så er 5 eller 10 der er godt tilfreds med bare at modtage bladet, er egentlig OK med mig.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.