Home › Forums › Klubforum › Alfa Romeo Klub Danmark, Debat og Spørgsmål › Fremtidens træf
- This topic has 17 replies, 12 voices, and was last updated 15 years, 1 month ago by Johnny Levy.
-
AuthorPosts
-
31. August 2009 at 10:49 #4660Vernon PedersenParticipant
Hej
I næste måned skal vi afholde fællesmøde (bestyrelsen fra alle tre sktioner, classico osv.)
Her har vi bla. et punkt det kort og godt hedder “træf”
For at have lid idéer med fra jer medlemmer har jeg et par spørgsmål.
1. hvad kan gøres for at træffet bliver noget som alle medlemmer har lyst til at deltage i?
– afholdes årligt?
– bør det afholdes mere centralt i landet?Tænk lidt over det – kom gerne med friske idéer.
mvh
oo=v=oo
Vernon P.31. August 2009 at 11:16 #10038Morten SvendsenParticipantHej.
Måske skulle man lige nærmere definere hvad det menes med “træf”, altså hvilket, der er jo en del forskellige året igennem…
31. August 2009 at 12:32 #10039Vernon PedersenParticipantJa det er lige det 😉
– Skal vi have mere end et træf?
– Skal det køre som i dag – med alt fra store Internationale til sparke dæk ved en café?
– Eller skal vi konsentrere os om årlige “netværks træf” – som fx. boxer og Classico?
– Og et enkelt stort fælles træf en gang hvert andet eller femte år – og så gøre lidt mere ud af de lidt færre træf.
– Bella italia på Fyn i september, kunne måske afsluttes med en middag for medlemmer, som eneste store fælles årlige begivenhed?vi vil gerne have noget mere at arbejde med 🙂
flere idéer ønskes B)
Mvh
oo=v=oo
Vernon P.31. August 2009 at 14:38 #10040Arvid DannevangParticipantJeg personligt synes det er noget kedligt med de pudsetræf som det normalt er, og har derfor ikke gidet deltage i nogle år efterhånden.
Så synes jeg at den måde som spettacolo sportivo træffet i holland er opbygget på er noget sjovere, mest fordi det mere handler om race på banen og så kan man kigge på alfaer hvis man gider. Og så har man jo også mulighed for selv at få et par runder til en meget menneskelig pris, mener jeg betalte 10 euro extra for biletten for 20 min på banen sidst jeg var der.
Jeg er klar over at man nok ikke vil kunne få det i samme målestok i DK, men det skulle vel ikke være umuligt at afholde årstræf i fx tune, eller padborg eller på jyllandsringen. Ligger der nogen baner på fyn?.
På den måde så er der noget for en hver smag, og man kunne jo som i holland afholde klubrace etc. i samme weekend for på den måde at få dækket omkostninger til banen, og som en lille kuriositet er der jo så lidt mere at kigge på.
1 stort træf om året opbygget på den måde er bestemt noget jeg ville komme til.31. August 2009 at 17:08 #10041AnonymousInactivei første omgang vil jeg håbe i holder fast ved at ARKD træf, skifter mellem landsdelene, da det ellers vil blive kort/langt for de samme hver gang.
alle træf for alle
(måske kommer jeg med flere komentarer ligesom debatten skrider frem)31. August 2009 at 17:16 #10042AnonymousInactiveNu ved jeg ikke hvilke træf der hentydes til, men overskriften in mente har jeg følgende kommentarer:
Jeg har gode oplevelser fra især Als-træffet, hvor der køres på lukketbane, lokalt orienteringsløb afsluttende med et hyggeligt samvær med bespisning og eventuel overnatning.
Coast-to-coast træffet var også en succesoplevelse for mig og min familie, som igen handlede om orienteringsløb over to dage, igen med hyggelig samvær.
Det trejde træf er selvfølgelig den årlige pilgrimstur til Nürburgringen, som jeg helst ikke vil undvære.
Jeg har på det seneste ikke deltaget i så mange sparke-dæk-træf, selvom det giver et godt netværk blandt alfister, så de er også velkommen.
Så er det en dags familieturer, som f.eks. det lige afholdte træf ved Giveskud dyrepark.
Men generelt synes jeg, at der måske i øjeblikket mangler træf, som det Classico lige har afholdt, nemlig hvor der efter samling køres samlet rundt i landskabet med indbyggede kaffepauser afsluttende med en italiensk aften på en restaurant med italienske specialiteter og eventuel også med overnatning. Det virker hyggeligt.
31. August 2009 at 17:54 #10043Troels NielsenParticipantjeg synes at det er hyggeligt og uforpligtende med SDT, hvor man møder forskellige ligesindede hver gang.
Herudover kunne jeg godt tænke mig en klubtur (i egen bil – ikke bustur) til SpaItalia, evt. med en afstikker til Nurburgring.
Bella Italia virker også som et godt arrangement – placeret ca. midt i landet.
Hvad er kriterierne egentlig for Classico regisrtet? På forsiden er der en omtale af seneste arrangement. Ifølge omtalen glæder man tilsyneladende sig over at flere “nyere” AR har deltaget. Det er ikke lige den opfattelse man får, når man læser tråden på CS..
31. August 2009 at 18:17 #10044Vernon PedersenParticipantTroels Kock Nielsen skrev:
quote :Hvad er kriterierne egentlig for Classico regisrtet? På forsiden er der en omtale af seneste arrangement. Ifølge omtalen glæder man tilsyneladende sig over at flere “nyere” AR har deltaget. Det er ikke lige den opfattelse man får, når man læser tråden på CS..“Du skal være medlem af Alfa Romeo Klub Danmark. Alle med interesse for Classico kan blive optaget/registreret for at derved vil blive inviteret til Classico arrangementer.”
Idéen er at mødes med ligesindet og vise “de gamle frem” – der kan være flere grunde til at troppe op i en “nyere” Alfa Romeo, Klassikeren kan være under resturering, ikke indkøbt endnu eller måske “bare” interesseret i de ældre Alfa Romeoer.
Der står meget inde på CS 😉Mvh
oo=v=oo
Vernon P.1. September 2009 at 21:06 #10048Helle Justesen & Ole JørgensenParticipantHvis man deltager i De store landstræf, der strækker sig over flere dage.Skal man enten deltage fuldt ud eller springe over. Det fungere ikke, hvis man evt. kun deltager i noget af arrangementet. Så føler man som en hund i et spil kegler. Jeg vil godt tilslutte mig Arvids ide med at holde et landstræf som et stort “Als” træf. En blanding af SDT, lettere banekørsel samt mulighed for et social arrangement, som spisning, hvor de forskellige fraktioner kunne blive rystet lidt sammen. Her tænker jeg både geografisk og interesse mæssigt. Alfaklubben består efterhånden af en hel del fraktioner med særinteresser: Classico, banekørsel, boxer, transaksel, modelbiler etc. Os “nye” medlemmer (11 år) med kun nyere alfaer, mangler ind imellem en 156 fraktion, som et fast holdepunkt.På trods af 156 repræsenterer flest medlemmer, drejer meget klubaktivitet sig stadig om de forskellige etablerede fraktioner. For endnu ældre alfaer
Ole
2. September 2009 at 9:47 #10050Vernon PedersenParticipantOle
Som sagt tidligere, mener jeg ARKD, skal for at kunne overleve som stor klub, måske være en “paraply klub” med en masse mere velfungerende og mere specialiceret “netværk” under sig – fortsat i tre sektioner for nærhedens skyld – vi kan ikke forlange alle medlemmerne interesser sig for alle Alfas 100årige hisorie!
– så “hoved klubben/erne” kunne stå for Alfa Romeo NYT, hjemmeside og klubaftner af mere bred interesse.
– Så kan man tilmelde sig et eller flere af “netværkene”Et netværk for 156 (inkl. måske 147 og GT) vil være yderst velkommen, – det er bare at komme igang 🙂
Mvh
oo=v=oo
Vernon P.2. September 2009 at 10:52 #10051Peter RobozParticipantDet er fint med netværk for dem, der er meget interesserede i et specielt emne, men vi er sikkert en del som jo blot er generelt interesserede i Alfa’er, det kan være på grund af køreegenskaberne eller design og har derfor ikke lyst til at være specifikt medlem af et specielt netværk, men gerne vil deltage i de arrangementer, der interesserer os.
Derfor ville det være fint, hvis et træf á la det som Arvid foreslår kunne samle mange af disse netværk på ét sted og så kan man jo snuse til lidt af hvert.
2. September 2009 at 16:32 #10053Helle Justesen & Ole JørgensenParticipantJeg har som Peter Roboz ikke behov for at være medlem af et specielt netværk. Jeg vil også helst kunne “shoppe” lidt rundt og deltage i de arrangementer jeg finder interessante.
Men jeg mener stadig at interesse netværkene fylder meget i klubben og virker meget sammenspiste. Og jeg ved også godt at det sikkert er en fordom og hvis jeg ønsker at ændre det skal det ske indefra.
Ole
2. September 2009 at 19:28 #10056Vernon PedersenParticipantDet er helt klart – alle skal som i dag kunne deltage i alle arrangementer i ARKD
– denne tråd er udelukkende for at få nogle idéer.– Ja det kan vel godt virke sammenspist når man kommer til en gruppe der i forvejen kender hinanden – det har jeg selv oplevet – det er nok nødvendigt at give sammenholdet en changce mere, ved at møde op et par gange.
mvh
oo=v=oo
Vernon P.8. September 2009 at 10:01 #10073AnonymousInactiveFørst og fremmest så vil jeg godt sige tak for mange årtiers gode træf og arrangementer – Der findes INGEN anden klub i danmark, med så stort et udbud af aktiviteter. Selvom jeg har været uden Alfa i mere end ti år (indtil i år heldigvis), har jeg været medlem af klubben siden 1993 – Tak for det store arbejde.
Mit bud på lidt nytænkning er berørt før i svarene til denne tråd. Jeg kunne godt tænke mig et “hyggearrangement” kombineret med muligheden for lidt banekørsel, men UDEN at man skal ud og køre hjulene af fælgene (som til trackdays). Gerne som endags arrangementer og gerne i danmark, hvis det da er muligt at arrangere med tanke på de få banemuligheder der er.
Den slags arrangementer er jeg ikke stødt på igennem årene!
Mvh.
Lars Pehrsson
Spider S4
FIAT Panda 100HP8. September 2009 at 16:31 #10075AnonymousInactiveja klart der mangler noget nytænkning for både de “unge” og de gamle i bestyrelsen som man så sjældent ser til træf.
Men det bliver spændende at se hvad der sker med det, men synes der skulle stå noget mere i bladet om de træf der har været, og komme så hurtigt som muligt. Så man ikke til vinter læser noget som skete om sommeren.
Jeg har på det senere overtaget en facebook gruppe “Alfa romeo klubben” og vil til at lave nogen af de begivenheder som er i årsløb. Alle er jo på Facebook, så det vil jeg prøve på, indtil man en dag kan forbinde denne side med Facebook, som man kan med så mange andre sider nu.
Til dem som ikke er på face, så er det det en begivenheds-invitation, hvor alle kan se hvem der er inviteret, hvor mange der har meldt sig til begivenheden, hvor mange der afventer, og så kan man invitere andre til begivenheden. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.