Generalforsamling 2010

Home Forums Sektion Jylland Debat og Spørgsmål Generalforsamling 2010

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Lars Henrik Koch
    Participant

Jeg har d.d. modtaget indkaldelsen til ordinær generalforsamling den 8/11.

I dagsordenen kan jeg læse, at der er et punkt 7, hvor der stilles forslag om vedtægtsændringer. Jeg vil lige gøre opmærksom på, at hvis der vitterligt er tale om vedtægtændringer, så skal indholdet af disse jf. vedtægterne, være opført under dagsordenen i indkaldelsen, således vi (medlemmerne) kan forholde sig til disse inden generalforsamlingen og evt. har kunnet afgive fuldmagter, hvis nu man skulle være forhindret i at deltage.

Hvis det “blot” er normale forslag, der skal stemmes om, kunne disse jo også angives her på debatsiderne! 😉

Anonymous
    Inactive

Hej Lars!

Der er ikke foreslået nogen vedtægtsændringer, og der er ikke indkommet andre forslag fra medlemmerne.

Mvh.
    Klaus Hasselbal

Peter Binderup
    Participant

Hej Lars.

Det er alene ud fra vedtægterne hvor teksten er:
    Stk. 6.
    “Dagsordenen skal indeholde mindst følgende punkter”.

Men da der ikke er indkommet forslag til ændringer af vedtægterne, er der heller ikke anført nogen, hverken fra medlemmerne eller bestyrelsen.

Dit forslag til, at Generalforsamlingen 2011 afholdes den lørdag den 12/11 2011 kl. 10.00.forventer jeg går ind under evt.

Vi har ligeledes fra bestyrelsens side et punkt der skal drøftes omkring udsendelse af dagsorden og regnskab, da der kan være store porto besparelser ved at medlemmerne selv kan gå på hjemmesiden og hente dem, men dette går heller ikke ind under vedtægts ændringer, ligeledes er dette også kommet til efter udsendelse af dagsorden.
    Ligledes kan det drøftes om normale forslag til GF. kan fremlægges her på debatsiderne, under evt.

Lars Henrik Koch
    Participant

Nu indeholder Stk.6 så lidt mere:

“6. Bestyrelsens forslag, herunder fastlæggelse af kontingentet.
    7. Indkomne forslag fra medlemmerne.”

hvor I så har valgt at lægge det under et punkt. Det kan jeg leve med.

Forslag kan bestå at to typer:

– normale forslag, som ikke kræver vedtægtsændringer
    – forslag til vedtægtsændringer

Den eneste forskel er, at vedtægtændringer kræver 2/3 flertal ved afstemninger om disse, hvor normale forslag kræver almindeligt flertal.

Men alle indkomne forslag fra medlemmer har krav på at blive drøftet, og evt. stemt om, under forslagspunktet. Dette gælder også mit! ;o)

Punktet “Eventuelt” kan ikke anvendes til at beslutte noget som helst. Alt kan drøftes her, men intet besluttes.

Grunden til, at der i vedtægterne er nævnt en deadline for indsendelse af forslag, er jo netop fordi, at I skal have disse med på dagsordenen, når denne udsendes senest en uge før generalforsamlingen. ;o)

Peter Binderup
    Participant

Der er stadig ikke indkommet forslag til vedtægts ændringer.

Vedrørende dit forslag, bliver der nok af dirigenten, gjort opmærksomt på at der er kommet forslag fra medlemmerne.

Lars Henrik Koch
    Participant
    quote Peter Binderup” post=4201:

Vedrørende dit forslag, bliver der nok af dirigenten, gjort opmærksomt på at der er kommet forslag fra medlemmerne.

Nok??

Jeg formoder, at dette er jysk for “Dirigenten korrigerer vores lille forglemmelse, og sørger for at forslaget bliver nævnt under pkt. 7″… :cheer:

Anonymous
    Inactive

Hejsa.

Peder Binderup, der står i vedtægterne at citat.
    ” § 9 – Vedtægtsændringer
    Stk. l.
    For forslag til vedtægtsændringer kræves, at forslaget skal være opført under dagsorden til
    ordinær generalforsamling og være bestyrelsen i hænde senest 4 uger før generalforsamlingen.
    Stk. 2.
    En ændring af nærværende vedtægter kan kun gennemføres såfremt mindst to tredjedele af de på
    generalforsamlingen repræsenterede stemmer afgives til fordel for denne. Dog kræves der jvf. 5
    stk.1 på en ekstraordinær generalforsamling kun almindeligt flertal” citat slut.

Har Lars Henrik Kock indsendt et forslag om, at generalforsamling skal afholdes lørdag og dette skal indføres i vedtægterne.
    Ja, da skal det det føres i dagsorden under § 9. 2. og der skal 2/3 af de fremmødte eller afgivende fuldmagt, dog max 5 stk. pr. fuldmagthaver/medlem. Jævnføre § 5.5.

Mvh.
    Dan 🙂

Lars Henrik Koch
    Participant

Dan, der er ikke tale om en vedtægtsændring!

Der er tale om et normalt forslag, hvor jeg foreslår, at 2011 GF’en afholdes på en lørdag.

Vedtægterne blev netop ændret på dette punkt tilbage i 2008, således det IKKE stod i vedtægterne på hvilken dag GF’en skulle afholdes. Så kan bestyrelsen selv vælge dagen, eller medlemmerne kan få vedtaget et forslag til en konkret dag, hvis ikke de mener, at bestyrelsen kan vælge en passende dag for dem. 😉

Så der er IKKE behov for en vedtægtsændring på dette punkt. Jeg foreslår blot, at vi næste år holder GF’en på en lørdag, idet mandag aftener passer mig utroligt dårligt.

Anonymous
    Inactive

Ok Lars.

Havde ikke selv tid i 2008, så..;)

Du vil med forslaget, at generalforsamlingen bestemmer hvilke dag næste år generalforsamling skal afholdes på.:silly:

Jamen så skal dit forslag ind under punkt 7.2 og ikke punkt 9.

Troede du ville gå hele vejen og have at der i vedtægterne skulle stå at generalforsamlingen skulle afholdes på en lørdag.:)

Derfor mit svar, kunne ikke lige læse her på forum, at det blot var en almen beslutning du ønskede.

Håber vi ses mandag d. 8 nov. på Pårup dejlige kro.
    Dan

Anonymous
    Inactive

HUSK NU. At vil du være med til at præge klubben og meget gerne komme med, for dig, super ideer, så det i aften kl. 19 på Pårup kro.

Klubben er jo intet uden aktive medlemmer, såååå :silly:

Jeg kommer,så vi ses på Pårup kro.

Dan

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.