Home › Forums › Alfa Forum › Type 952 – Giulia › Gode/dårlige oplevelser med Giulia
- This topic has 10 replies, 8 voices, and was last updated 5 years, 1 month ago by
Anonymous.
-
AuthorPosts
-
3. February 2020 at 16:36 #8157
Vernon Pedersen
ParticipantJeg er under et andet emne blevet spurgt om mine oplevelser med min Giulia som jeg netop har købt efter 2,5 års lease – (før nogen spørger – så er den køb af Aut. forhandler – som har købt den af leasing selskabet)
Selv om jeg har haft den i 2,5år har jeg ikke kørt mere end 27000km.
men til nu har det intet været med den – jeg har været indkaldt gennem færdselsstyrelsen til tjek og udskiftning af et bremserør som var fejlmonteret på de først Q4’er – ellers har den kun været til planlagt service. – da jeg fik den tilbage var infotainment opdateret med den nyere grafik og funktioner
Jeg ved Lars Gotved Jacobsen har rundet de 100000km i sin Giulia 200T – mon ikke han kommer med et “indspark”
– Efter 2,5år i min Giulia, og et par test biler – mener jeg fortsat det er den bedste bil jeg har kørt i til de penge.
– En fejl i konstruktionen, er udstødningen under bagagerummet kan ikke komme ordentligt af med varmen – så gulvet bliver meget varmt ved meget lange ture (Italien) – jeg ved ikke om det er samme problem med de Giulia, med et afgangs rør.?4. February 2020 at 15:17 #35280Lars Gotved Jacobsen
ParticipantJeg har nu kørt små 104.000 km på lidt over tre år og har stort set ikke haft problemer:
- En kølevandslækage ved turboladeren – et kendt problem, omfattet af en kampagne i forbindelse med normal service
- En Xenon-lygte der gav problemer med spændingsfald, når det lange lys blev tændt (ikke blot blink) – skiftet under garantien
- Problemer med selv at opdatere kort i navigationssystemet – det fungerer ikke ved at følge vejledningen på MOPARs hjemmeside, men værkstedet kan så klare det i forbindelse med service. Vist et kendt problem – se separat tråd her på forumet
- Ellers blot normalt slid – for- og bagbremser skiftet – og skiftevis stort og lille service for hver 15.000 km
Har kørt i bjerge i Norge og på Færøerne og lange motorvejsstræk i Tyskland, Holland og Frankrig. Det er en behagelig rejsevogn, også med læs på og fire personer i bilen.
5. February 2020 at 13:04 #35283Anonymous
InactiveSnakkede med min (autoriserede) mekaniker til GarageTræf her i weekenden.
Han fortalte, at min Giulia havde meget få fejl til seneste service i forhold til, hvad der normalt var, når de var til service.
Min havde 4 fejlkoder lagret (hvoraf en var fra opdatering af navi på trods af, at der stod, at det blev gennemført uden problemer).Iflg ham havde de i gennemsnit 12-15 fejlkoder lagret.
Har rundet 30.000km i min 200T Edizione.
Og bortset fra lidt bøvl ved første service (elektronikken drillede), så har jeg som sådan ingen problemer oplevet.Jeg har fået rettet benzindækslet lidt, så det flugter karossen bedre + rettet på kølerhjelmen, da den 1) vibrerede over 130km/t og 2) den gabte lige lovlig meget ude i fronten.
6. February 2020 at 20:52 #35286Ole Steen Rasmussen
Participant50.000 fede km. herunder en tur på en trackday B) :laugh:
Den skarpeste styring og bremse jeg har oplevet i denne klasse.
Kølevandslækage ved turboladeren – det kendte problem, ordnet under garanti
Problem med opdatering af navi – fik værkstedet til at lave opdateringen det under service.
Sæderne skulle “siddes til”, men nu er de gode.8. February 2020 at 8:58 #35295Vernon Pedersen
ParticipantForelöbig tak for indspark – kom gerne med flere.
også hvis du har oplevet noget som andre allered har skrevet op
Jeg glemte mine bagbremser – de blev skiftet på garanti – det tror jeg mange har oplevet.
alt har interesse – fejl og mangler ved Giulia som model – også hvad du fortyder du köbte eller “glemte” at tilköbe ved levering (fabriksmonteret udstyr)8. February 2020 at 11:24 #35296Palle Hermansen
ParticipantOgså her tak for indlæg, men er det alle bidrag fra benzinudgaver, skriv venligst hvilken model I kører, da det ikke står ved alle medlemmer.
Har selv en Giulia 2,2D 180Aut Edizione årg. 2/19 men model 2018(går jeg ud fra) med nuværende km ca10000 hvor af de fleste fra en tur til Italien sommer 2019. Bruger den kun til længere ture da vi bruger konens lille Citr. C3 benziner til daglige småture.
Jeg har ikke kørt ret meget Alfa før, kun 1 enkelt tur til Sydfrankrig i en 156-1,6 i 1998, hviket i øvrigt var en fin bil også med meget vellykket design og gode køreegenskaber. Bliver mere og mere glad for Giulia´én efter lidt tilvænning, mangler dog flere indstillingsmuligheder af førersæde bla lændestøtte.
8. February 2020 at 12:05 #35297Kristian Westh
ParticipantKører til,dagligt i en Stelvio 2,2 D 190 Edizione, både til/fra arbejde og dagsture til Jylland 4-6 gange om måneden (600 km/tur). 28.000 km fra 1.juni 2019 (fabriksny) Kører fantastisk og uden problemer. DNA knap døde dagen inden 20.000 km service, ellers intet!
Tilkøbte lille assistentpakke med bakkamera og parkeringssensorer foran. Har ikke savnet
mere udstyr. Adaptiv fartpilot virker ikke helt så smooth som i f.eks. Audi men ellers en framragende bil der er både sjov, komfortabel og praktisk.9. February 2020 at 12:16 #35299Vernon Pedersen
ParticipantEnig med Palle – det er relevant med motor men bare i tilfällede af oplysninger om forbrug eller motor specifikke oplevelser
Stelvio oplevelser er ligeledes velkommen
13. February 2020 at 9:39 #35303Klaus Hahn
ParticipantJeg checkede desværre ikke om der var nedfældeligt bagsæde. Jeg troede simpelthen det var standard – ærgerligt, jeg mangler det – ligesom Apple carplay så man bruge en ordentlig navigator.
Kommer fra en Brera 3,2, så der skulle noget tilvænning til, at gå fra det mere analoge til “syntetisk elektrisk”, men den kører fantastisk og yderst komfortabelt. Sidespejle burde sidde dybere i huset, så der ikke kommer så meget snavs på. Solskærm er for afrundet mod A-stolpen. Men det er altsammen under bagatelgrænsen. Glimrende rejsevogn til italiensture, men det er den gamle Giulia nu også 🙂
Forbrug 11 km/l over 20.000 km og op til 13,7 på motorvej.
Giulia 200T Super fra 10-2017 og 1300 Junior fra 1969.13. February 2020 at 9:52 #35304Klaus Hahn
ParticipantForbrug 11 km/l i gennemsnit over 20.000 km. Kan komme op på 13,5 ved motorvejskørsel.
13. February 2020 at 18:28 #35305Anonymous
InactiveEr yderst tilfreds med min Giulia 200. Måske den bedste bil jeg har haft, men selvfølgelig også den nyeste.
Bagklappen gik imod kofangeren og det blev lavet på garanti.
Har haft lidt bøvl med pasagerdøren, hvor knappen til det nøglefri system har sat sig fast. Det har jeg selv afhjulpet med luftpistol og lidt tålmodighed. Det krævede lidt ‘pilleri’ på knappen, og så kom den.
Sælger havde ellers tilbudt garantireperation, men da jeg ikke gad undvære bilen, fiskede jeg det selv.
Økonomien kan jeg heller ikke klage over.
Normal bykørsel ligger jeg lige under 10 km/l.
Landevej med familien topper jeg 15 Km/l
Motorvej. Ja…….. men stadig acceptabelt :laugh:
Alt i alt, en meget god oplevelse over de kørte 10000 km -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.