Home › Forums › Klubforum › Classico Register › Historiske nummerplader
- This topic has 9 replies, 5 voices, and was last updated 6 years, 5 months ago by
Mogens Kirkegaard Thomsen.
-
AuthorPosts
-
18. August 2018 at 5:30 #7843
Mogens Kirkegaard Thomsen
ParticipantHej alle.
Jeg søger lidt tips/råd meget gerne billeder ,til fastgørelse af historiske nummerplader.
Motorkontoret skriver jeg skal bruge nogle specielle bolte som ikke følger med (Utroligt til den pris:evil: ) hvad er det for nogen bolte?Jeg har bestilt en kvadratisk plade til bag,alm foran,jeg har set man kan købe nummerpladeholdere med krom kant,er det ok eller noget skrammel?
Til sidst, hvis der en i klubben der har det emblem der sidder over venstre baglygte (2000) er jeg interesseret i at købe,hvis ikke hvor får man så fat i det?
Venlig hilsen og god weekend
Mugge18. August 2018 at 6:25 #33513Lars R. Nissen
KeymasterMht. montering af historiske nummerplader kan du evt. finde lidt inspiration i denne tråd: https://www.alfaklub.dk/index.php?option=com_kunena&func=view&catid=61&id=9971&Itemid=119
19. August 2018 at 4:27 #33515Mogens Kirkegaard Thomsen
ParticipantHej igen.
Man har altså lavet et rundt hul i stedet for det firkantede,så man skal bruge runde bolte, så langt så godt.
.
Det jeg efterlyser er selve måden jeg skal montere den nye kvadratiske nummerplade bag på bilen.
Skal den monteres direkte på karrossen? eller skal man købe en nummerplade holder med krom kant? eller noget helt 3 .Jeg vil ikke lave flere huller i bilen og vil derfor “genbruge”de 2 huller, der er der i forvejen, fra den gamle rektangulære plade.Der må være flere i klubben der har prøvet manøvren 🙂 Så gerne indlæg fra medlemmer der har udført missionen og meget gerne billeder med hvordan i har gjort/det ser ud.
Venlig hilsen.
Mugge19. August 2018 at 16:33 #33518Morten Svendsen
ParticipantDu bliver nødt til at acceptere boltafstanden på de nye historiske plader, så passer det ikke med hullerne i bilen, må noget gøres. Et forslag kunne være at købe en flot rustfri nummerpladeramme og tilpasse den til bilens huller. Dvs. bore huller i nummerpladerammen og svejse et par møtrikker på så rammen kan monteres indefra bilen. I og med at de gamle plader er foldet, har de en vis højde, så der burde være plads til en M6-møtrik i højden. Når nummerpladerammen prøvemonteres på bilen, afkortes boldene, så de netopikke kigger igennem. Andet trin er at montere nummerpladen på rammen og få den til at sidde korrekt. Da boltene i nummerpladen kan forskydes, burde du kunne undgå kollision mellem boltene der holder nummerpladen i rammen, og boltene der holder nummerpladerammen monteret til bilen. Der er en gut, der laver nogle fine rustfri rammer, prøv at søge ham på veteranposten.
20. August 2018 at 6:11 #33519Anonymous
InactiveMin (ex) Spider S2 1970 havde en krom nr. plade holder bag på, hvor jeg satte en kvadratisk nummer plade og den aflange foran.
Fra min tid som bilforhandler husker jeg hvor besværlige de sorte emalje plader var, så jeg valgte ikke dem. Spider har en lille nr. plade holder og med de nuværende plader, kan man krumme den så den følger kofangerens krumning.20. August 2018 at 7:26 #33521Helle Justesen & Ole Jørgensen
ParticipantJeg vil følge Mortens råd, med en ramme , hvor nummerpladen monteres først. Til GT´en fremstillede jeg selv en ramme vha. af nogle POM klodser og galvaniseret plade. Løsningen kræver noget mere arbejde men du får et godt resultat. Husk gummi mellem ramme og anlægspunkter på karrosseriet.
Tilykke med Spideren
Ole20. August 2018 at 15:27 #33528Morten Svendsen
ParticipantDisse plejer at være rigtig flotte:
25. August 2018 at 18:34 #33548Mogens Kirkegaard Thomsen
ParticipantHej igen.
Tak til alle for gode råd og tips 🙂
Jeg bestiller den forkromede nummerpladeholder gennem veteranposten.dk
Det er en ældre vestjysk gut der håndlaver dem selv,efter mål på nummerpladen.Den koster 400.00 krSå foreløbig er den limet på med dobbelt klæbende tape (elefantsnot) ,jeg har sikret pladen med bindetråd gennem de gamle huller,hvis nu tapen skulle svigte,så taber jeg i det mindste ikke pladen indtil jeg modtager holderen.
Foran synes jeg det ser okay ud ,er lidt i tvivl om jeg skal bestille en holder til den? Hvad synes i?
Her er foreløbig et par billeder.Når jeg har fået monteret det hele rigtigt, lægger jeg et par billeder med det færdige resultat.
Venlig hilsen og god weekend.
Mugge.PS.Læg mærke til (tågelygterne foran) B)
25. August 2018 at 19:15 #33549Morten Svendsen
Participant26. August 2018 at 3:34 #33550Mogens Kirkegaard Thomsen
ParticipantDu har helt ret Morten, men når jeg får holderen bliver det hele meget mere centreret ,så jeg får samme afstand hele vejen rundt.
Da jeg skulle hente pladerne,skulle jeg samtidig aflevere de gamle ,så det du ser er blot en nødløsning indtil holderen kommer.
Venlig hilsen.
Mugge.Fin bil du har, dejligt med billeder.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.