Hvad er tophastigheden

Home Forums Alfa Forum Type 932 – 156 Hvad er tophastigheden

Viewing 12 posts - 16 through 27 (of 27 total)
  • Author
    Posts
  • #12924
    Anonymous
    Inactive
    quote Vernon Pedersen” post=5575:

    quote René Wilhelm” post=5570:

    ……..10.000 km. eller mindst en gang per år!

    Ikke med 10W/60 – det er for hver 10.000km
    …… med mindre naturligvis du køre mindre end 10.000km/årligt :whistle:
    mvh
    oo=v=oo
    Vernon p.

    Er det ikke også det han skriver (sådan læser jeg det) :laugh: :whistle:

    #12926
    Anonymous
    Inactive
    quote Frank Bojsen Nielsen” post=5576:

    quote Vernon Pedersen” post=5575:

    quote René Wilhelm” post=5570:

    ……..10.000 km. eller mindst en gang per år!

    Ikke med 10W/60 – det er for hver 10.000km
    …… med mindre naturligvis du køre mindre end 10.000km/årligt :whistle:
    mvh
    oo=v=oo
    Vernon p.

    Er det ikke også det han skriver (sådan læser jeg det) :laugh: :whistle:

    Det handler om at kunne læse…..:lol:

    #12927
    Michael Riis
    Participant
    quote :

    Hvilken olie kører i med til jeres TS, sommer og vinter

    10/40 året rundt, 1.6 og 1.8 drikker ikke olie som 2.0 gør.
    Du burde ha et forbrug på ca 0.5 til 0.75L på 5000km.

    Din topfart skulle være omkring de 210 på en sund motor.

    #12928
    Vernon Pedersen
    Participant
    quote René Wilhelm” post=5578:

    quote Frank Bojsen Nielsen” post=5576:

    quote Vernon Pedersen” post=5575:

    quote René Wilhelm” post=5570:

    ……..10.000 km. eller mindst en gang per år!

    Ikke med 10W/60 – det er for hver 10.000km
    …… med mindre naturligvis du køre mindre end 10.000km/årligt :whistle:
    mvh
    oo=v=oo
    Vernon p.

    Er det ikke også det han skriver (sådan læser jeg det) :laugh: :whistle:

    Det handler om at kunne læseB)

    :blush:
    mvh
    oo=v=oo
    Vernon P.

    #13047
    Anonymous
    Inactive

    Ja jeg lovede at vende tilbage når bilen havde været på værksted… Knastforstilleren er nu skiftet men, den tikker stadigvæk som en diesel… også når motoren er varm, med lidt fodgas. Lyden forsvinder dog ved lidt højere omdr….. Forhandler har stadigvæk bilen på værkstedet men han aner ikke hvad tikken-lyden kommer af…..Har dog efterspurgt forhandler om han var 110% sikker på at tandremmen stod korret, og det var han, ellers kunne fejlen jo godt havde ligge der…

    Jeg mistænker ventil-løfter for at have skylden nu, men har i nogle bud på tikkenlyden når det ikke er knastforstilleren ??

    Det er en mærkelig følse at man ikke kan undvære sin bil. Man er nærmest desperat for at få den tilbage. Det første gang jeg nogensinde har følt sådan :woohoo:

    #13050
    Anonymous
    Inactive

    Nu er det jo svært at gætte tigge lyd via tekst 😛
    Men jeg har haft en tigge lyd, som kom fra drivrem’s strammeren.
    Det forsvandt helt da jeg skiftede medløber hjul + strammer samt drivrem
    Måske det kunne være det, men igen et gæt….

    #13051
    Troels Nielsen
    Participant

    På min GT opdagede jeg en lignende tikkelyd nogen tid efter tandremsskift – kørte ud til “værkstedet” ingen nævnt – ingen glemt – fik at vide det var ventilløfterne – bilen blev solgt, og umiddelbart efter fejl på motorstyring p.g.a. Fejlmonteret tandrem:(

    #13052
    Anonymous
    Inactive

    Så er tikkende lyden væk… knastforstiller skiftet men ikke der fejlen lå… den var utæt i manifold…. men den kommer stadigvæk ikke over 190 i timen 🙁 ….

    #13054
    Anonymous
    Inactive

    Så har bilen været på rullefelt og der er fejl på styringen eller andet i motoren….. Har i set lign.måling ?? Prøv at se hvordan den sætter on/off hele tiden under acceleration, mærkeligt ikk??

    #13055
    Vernon Pedersen
    Participant

    Jeg tror ikke på du opnår den opgivet tophastighed med de brede dæk – du skal prøve med standard størelse 185/65-15 (like it or not 🙂 ) – der er alt for meget rulle og luftmodstand med den hastighed.

    Har du fået læst fejlkoder ud – du vil med meget stor sandsynlighed kunne se der er noget der ikke regulere som det skal!

    – Men brede døk gør ikke noget godt for topfarten ….. 😉
    mvh
    oo=v=oo
    Vernon P.

    #13113
    Anonymous
    Inactive

    der er ingen fejl på udlæsning på værksted…fejlkoder skal udlæses på rullefelt med pc til styring..
    har snakket med flere tuningsfirmaer som hårdnakket påstår at bilen med dækkene 225/45 – 17″ burde kunne trække 200+…

    #13133
    Anonymous
    Inactive

    Er det ikke meget teoretisk… det med topfart!?? Der er selvfølgeligt forskel på folk, men jeg har aldrig været på topfart på nogle af mine biler (ved dermed ikke om de har holdt fabriksspec.).

Viewing 12 posts - 16 through 27 (of 27 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.