Hvid røg fra udstødning

Home Forums Alfa Forum Type 939 – 159, Brera og Spider Hvid røg fra udstødning

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Anonymous
    Inactive

Hej igen

Denne gang har jeg et spørgsmål om udstødningen. Det er en 159 2,2 jts fra 2010 Som jeg har erhvervet mig og som har kørt 132000

Jeg har bemærket at der kommer meget røg ud fra udstødningerne. Er det normalt eller skal den en tur forbi en automekaniker. Det er hvid røg og der er ikke nogen advarselslamper der lyser. Min frygt er at motoren tager skade hvis der er et eller andet ved motoren som ikke er normalt

Det skal lige nævnes hurtigt at den har sportsudstødning på hvilket jeg ikke ved om har nogen indvirkning

Pft

Det kan eventuelt være grundet en utæt toppakning, således at der kommer kølevand ind i forbrændingskammeret:

Henrik Leegaard
    Participant

Det kan også være kondensvand hvis du kun kører korte ture.
    Er det noget der er begyndt her efter at det er blevet koldere om natten?

Morten Svendsen
    Participant

Det er normalt med lidt kondensrøg indtil motoren er varm, men så bør det gå væk. Lugter det af noget udover benzin?

Anonymous
    Inactive

Hej alle

Tak for svar. Jeg tror det må være en pakning der er gået. Der lugter ikke af noget andet end udstødningsgas ude fra bilen. Jeg kører både lange og korte ture. Jeg har lige fået den så jeg ved ikke hvor lang tid den har gjort det men jeg tænker at den nok skal forbi en mekaniker

Morten Svendsen
    Participant

Du kan starte med at checke om den bruger kølevæske, olie eller bremsevæske. Hvis den ikke gør det, er der nok ikke noget i vejen …

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.