Hvor mange eksemplarer er der bygget. (Alfa 156)

Home Forums Alfa Forum Type 932 – 156 Hvor mange eksemplarer er der bygget. (Alfa 156)

• This topic has 8 replies, 6 voices, and was last updated 4 years ago by Anonymous.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Anonymous
    Inactive

Hej derude
    Er der nogen der tal på hvor mange producerede alfa 156 der er? Gerne med antal producerede med de forskellige motortyper og karroser. Jeg har ikke kunnet finde svaret på google.

Eksempelvis Alfa 156 2.5 V6 Berlina. Hvor mange?

Mvh Hans Henrik

Peter Søndergaard
    Participant

Hej Hans Henrik,

Et delsvar:
    156 GTA 3.2 V6 24V 2625
    156 GTA 3.2 V6 24V SELESPEED 348
    156 GTA 3.2 V6 24V SW 1174
    156 GTA 3.2 V6 24V SW SELESPEED 504

Fundet vha. Qwant. Kilden skulle være Alfa Romeo Italia.

Jeg prøver at søge lidt videre.

Det samlede produktionstal for 156 var >680.000. Og tænk hvor få, der endnu kører i bare nogenlunde tilstand. Snøft.

Vh.
    Peter

Anonymous
    Inactive

Tak – GTA tallene havde jeg også set. Er mest interesseret i tal på 156 berlina med 2.5 V6. Jeg har haft 2 forskellige 156’ere og en 159’er – min nuværende “sommer og for sjov bil” er en 156 2.5 V6 fra 1998 der står nærmest i mint condition – købt i Holland i 2019. Derfor lidt interesseret i at vide hvor mange der er af dem. 🙂

Personligt tror jeg, du skal til Alfamuseet for at få de korrekte oplysninger om antal producerede på de helt specifikke modelvarianter. Realistiske opgørelser over det historiske produktionstal for Alfa, opgjort for hver enkelt model iflg. motorstørrelse mv., har jeg også kun set for GTA.

Fx Heel Jahrbuch (fx nr. 1, fra 2001) hvor de er meget optaget af at bringe korrekte info., er der oplyst det samlede antal af producerede biler af hver model, (fx samtlige Alfasud, Alfa 90, Alfa 156 (pr. 2001) mv. men heller ikke her, var tallet specificeret for hver variation af de enkelte modeller.

Seneste opgørelse, som var i klubbladet 1/2018 af ”Medlemmernes Biler”, viste, at der var 25 stk. ”Alfa 156 2,5 V6 24V” (oplyst pr. 1. DEC 2017) her i landet blandt klubbens medlemmer, og 1 stk. med ”Q-system”. Det er taget forbehold for, at samtlige medlemmer ikke nødvendigvis har registreret deres model 100% korrekt, og kan måske også indeholde fx enkelte SW. Fx er din jo næppe talt med og andre kan være faldet fra siden.

Briterne har en oversigt ”How many left”, der viser, hvor mange registrerede biler – efter model, der er indregistreret i UK – inkl. udviklingen fra år til år:
    https://www.howmanyleft.co.uk/?page=1&q=alfa+romeo+156

Lad os høre det, hvis du får nogle bedre oplysninger andetsteds. Desuden vil vi da også gerne se nogle fotos af din mint condition-bil.B)

Peter Søndergaard
    Participant

Jeg prøvede at lave nogle forskellige søgninger, bl.a. på italiensk Google og med italienske søgetermer i forskellige afskygninger (med forbehold for mit lidt begrænsede italienske). Det gav ikke nogen fornuftige resultater.
    Men man kunne jo evt. skrive til Alfa Romeo museet. Mine overboere er italienske, så måske et venligt brev forfattet på perfekt italiensk kunne generere nogle tal. Hvis de ikke er fremskaffet på anden vis.

Richard Pade
    Participant

I Sverige kan du også slå antal registrerede køretøjer af et/en givent mærke, model, karosseri, brændstof, gearkasse, årgange m.m. op:

https://biluppgifter.se/filter

dog ikke motor eller -baseret modelbetegnelse.

Har dog set en “Hvor mange af samme”-funktion, når jeg er gået ind på en bestemt svensk-registreret bils nummerplade et eller andet sted. Den gav både antal og geografisk registreringsoversigt, husker dog ikke lige nu, hvor det var. Vender tilbage, når hukommelsestågen letter 🙂

Anonymous
    Inactive

Det kan man også for danske køretøjer på http://nrpla.de/ under ‘avanceret søgning’

Richard Pade
    Participant

Åh ja, tak, men uden anden geografisk angivelse end synshal 😉

Og med sædvanlig usikkerhed på model foranlediget af datadusciplinen i oprettelserne, men det er jo alm kendt. Og gælder til dels også i det svenske, kan jeg konstatere ved opslag på en bekendts GTV V6 TB 🙁

Anonymous
    Inactive

Tjae, selvfølgelig kan man snøfte over hvor få 156 der er tilbage. Tænk på det snart er et kvart århundrede siden de første kom på gaden. Hvor mange Audi fra den tid er tilbage, næppe så mange forholdsvis,som 156’r.Selv er jeg så glad for min, 23 år til November, nysynet u bem. Nænner sgu ikke at skille mig af med den.. ????????????

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.