Home › Forums › Alfa Forum › Type 952 – Giulia › Ikke muligt at få alfa Romeo som leasing?
- This topic has 24 replies, 10 voices, and was last updated 4 years ago by
Anonymous.
-
AuthorPosts
-
23. January 2021 at 14:31 #36136
Anonymous
InactiveNøgternt set er Alfa Romeo jo “bare” et varemærke som så mange andre. Tænk på tøjbranchen, hvor mange brands der er, og hvor meget især unge mennesker kan gå op i det og spendere deres skillinger på netop det brand, der rammer deres drømmeverden og identitet nærmest. Jeg syntes, det er opløftende, at Stelantis ikke har trukket stikket helt ud og sagt, det mærke har ikke nogen fremtid, vi lukker det, men om så puristerne kan affinde sig med PSA platforme og FCA motorer, det kan de vel. Problematikken var den samme, da det “rigtige” Alfa Romeo i november 1986 blev videregivet til Fiat. Den overgang med modelskifte og samtidig formå at fastholde kernekunderne, syntes jeg Fiat i sin tid klarede godt.
23. January 2021 at 15:43 #36137Anonymous
InactiveSelvom jeg elskede tiden med 156, så er Giulia en bil på et helt andet niveau, hvilket også afspejler sig i prisen. Mit indtryk er, at reintroduktionen i USA har været med rimelig succes, og at de med hud og hår vil holde fast i det marked – i det lys bliver det europæiske marked negligeret. Personligt så jeg gerne en efterfølger til Giulietta snart, men det er ikke en bil til det amerikanske marked og bliver derfor ikke prioriteret.
PS Sony har også problemer, PS5 er IKKE på lager…
23. January 2021 at 15:57 #36138Anonymous
Inactivequote Kim Hansen” post=32156:Problemet er bare at en del af versionerne af de 3 modeller er udsolgt og har været det i noget tid ligesom leasing er helt forsvundet. Dertil kommer at udfasningen af Giuliettaen (som jeg har pt) går allllllttttt for langsom.samlet set gør det bare at det kun er virkelig alfa fans som køber bilerne. Jeg selv elsker mærket men jeg forstår ikke deres strategi ud over at man gør det svært for sig selv…..Vi må lige holde tingene adskilt: prislisten fra december indeholder kun lagermodeller – som i sagens natur sælges til der ikke er flere.
Der er så hverken priser på leasing eller 2021 modeller. Det er åbenlyst en fejl fra importørens side.
Småbiler som MiTo og Giulietta – eller andre modeller meget under en halv million – kommer vi næppe til at se med Alfa logo igen ..
23. January 2021 at 16:06 #36139Anonymous
Inactivequote Kim Hansen” post=32161:Personlig syntes jeg ikke 159 var fantastisk. Derimod var 156eren en skøn bil så de valgte den forkerte model dengang ???? men nu har de jo igen nogen skønne modeller så hvorfor de ikke udnytter det ……..det forstår jeg ikke..159 var en italiensk Audi – klart et skridt i den gale retning. Hvis man vil have en Audi – forstå det hvem der kan – så køber man jo en Audi.
Det er jo før set med Stilo, der var en bedre Golf – men floppede fælt.
Giulia er en køredynamisk bedre BMW3 – men her er det værd at huske at langt de fleste der bliver solgt af dem er 320 diesel – som trods fin dynamik ikke ejer et gram emozione. Så der er stor forskel på hvad der er fedt og hvad der sælger.
Folk som der er flest prioriterer plads, store infoskærme og hybrid – igen rent nul på emozione.
Og nej, hybrid er ikke fremtiden – højst en trist parentes ..26. January 2021 at 13:21 #36143Tage Juul Rasmussen
ParticipantHej
Jeg ved fra Fiat forhandleren i Slagelse, at Fiat i Nord Italien har været lukket helt ned p.g.a. corona, så de har ikke kunnet få biler. Hans forretning var støvsuget for nye og brugte biler.
Da Alfa nu om dage bliver bygget på de samme fabrikker i Nord Italien er der, af samme grund, ikke bygget nogen.
M.h.t. leasing er der flere på dba der tilbyder leasing på alfaer, mon ikke Djarlo,Nærum eller AT Biler, Vejle også kan tilbyde leasing?Tage
5. February 2021 at 8:00 #36158Christoffer Stokbæk
ParticipantDe er udsolgt med en grund. Der mangeles dele til biler i hele verden. Der er næsten ikke nogen bilmærker som pt laver nye biler.
5. February 2021 at 8:18 #36161Anonymous
InactiveHar lige snakket med en aut forhandler og der er pt lukket for leasing pga afgiftudfordringer hos importøren men det skulle komme. Dertil kommer at det måske også er bilmangel
5. February 2021 at 8:35 #36162Anonymous
Inactivequote Kim Hansen” post=32196:Har lige snakket med en aut forhandler og der er pt lukket for leasing pga afgiftudfordringer hos importøren men det skulle komme. Dertil kommer at det måske også er bilmangelPudsigt – de kan godt lave leasing på FIAT og Jeep: https://www.fcaprivatleasing.dk/leasing-overview?brand=fiat
5. February 2021 at 9:06 #36163Anonymous
Inactivequote Mikkel Lund” post=32197:quote Kim Hansen” post=32196:Har lige snakket med en aut forhandler og der er pt lukket for leasing pga afgiftudfordringer hos importøren men det skulle komme. Dertil kommer at det måske også er bilmangelPudsigt – de kan godt lave leasing på FIAT og Jeep: https://www.fcaprivatleasing.dk/leasing-overview?brand=fiat
——————
Ja det er lidt sært men syntes også de var langsomme sidste gang der skulle laves om i leasingerne. Alfa må desværre bare have lav prioritet hos dem. Men det er jo desværre lidt selvforstærkende i en negativ spiral at alfa gang på gang nedprioriteres af producenten og importøren. Det sker jo ikke hos alfas konkurrenter – tværtimod desværre ????
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.