Ikke ønsket adresse ændring

Home Forums Sektion Fyn Debat og Spørgsmål Ikke ønsket adresse ændring

• This topic has 11 replies, 7 voices, and was last updated 5 years ago by Anonymous.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Anonymous
    Inactive

Hej

Noget i jeres system har ændret min adresse til Klaregade 14B 2 i 5000 Odense.

Denne adresse er min datters.

Hvem kan hjælpe med at få den tilbage til Kirsebærhaven 38 i Ullerslev.

Ulrik Sonne

Søren Grøndberg
    Participant
    quote Ulrik Sonne-Schmidt” post=26337:

Hej

Noget i jeres system har ændret min adresse til Klaregade 14B 2 i 5000 Odense.

Denne adresse er min datters.

Hvem kan hjælpe med at få den tilbage til Kirsebærhaven 38 i Ullerslev.

Ulrik Sonne

Hej

Tryk på medlemsprofil, så kommer du ind på din side, tryk derefter på rediger øverst oppe på din side, så mener jeg at du kan redigerer din adresse 🙂

Anonymous
    Inactive

Hej Søren.

Oplysninger i medlemsprofilen er korrekte.

Erik Schifter-Holm samt sektion Fyn undersøger nu, hvad der er sket.

Ulrik Sonne

Søren Grøndberg
    Participant
    quote Ulrik Sonne-Schmidt” post=26339:

Hej Søren.

Oplysninger i medlemsprofilen er korrekte.

Erik Schifter-Holm samt sektion Fyn undersøger nu, hvad der er sket.

Ulrik Sonne

OK 🙂

Anonymous
    Inactive

Hej.
    Hjælp, så er den gal igen.
    Ingen adresse ændringer, men igen flytter mit blad med når min datter flytter, sidst til Odense denne gang til KBH.
    Hvem kontakter jeg, min profil er ok i klubben.
    Ulrik Sonne

Lars R. Nissen
    Keymaster
    quote Ulrik Sonne-Schmidt” post=31031:

Umiddelbart lyder det som en sag for postvæsnet … :dry:

Jesper Jensen
    Participant
    quote Ulrik Sonne-Schmidt” post=31031:

Hej.
    Hjælp, så er den gal igen.
    Ingen adresse ændringer, men igen flytter mit blad med når min datter flytter, sidst til Odense denne gang til KBH.
    Ulrik Sonne

Hvordan blev problemet løst dér tllbage i 2017?

Anonymous
    Inactive

Hvilken adresse står der på selve bladet? Din eller din datters?
    Listen, som vi sender til Postnord, er baseret på de oplysninger, som står herinde.

Anonymous
    Inactive

Jeg håber, at vores gamle, sjællandske kasserer Peter Roboz eller sekretær Erik Schifter-Holm kan forklare dette helt.

Men jeg kender en lille smule til det.

Hver gang, vi skal sende blad ud, bliver der sendt en adressefil til PostNord, som er baseret på oplysningerne, som ligger i medlemslisten (som du altså selv kan rette her på din profil).

Listen bliver udsat for en “adressevask”, og så får vi den retur og sender til trykkeriet. Ved denne “adressevask” ændrer PostNord adresserne i afhængighed af, om der ligger en flyttemeddelelser hos PostNord.

Du vil altså få dit klubblad på din nye adresse, selv om du glemmer at rette din adresse her.

Jeg ved så ikke, om vi får returmelding om de ting, der er blevet “vasket” til de korrekte adresser, eller om vi bare får en ny komplet liste. Det vil Peter R eller Erik formentlig kunne fortælle.

Men af ovenstående kan du forstå, at det er en fejl, der sker hos PostNord, når du flere gange oplever, at dit blad kommer til din datters adresse. Er din datter f.eks. for nylig flyttet hjemmefra, så der af den grund går kuk i systemet hos PostNord?

Som sagt kan jeg ikke komme 100% til bunds i problemet, men du kan se, at det er en fejl, der sker hos PostNord.

Håber at Erik kan finde ud af det.

Erik Schifter-Holm
    Participant

Som Peter D skriver, så sender Sektion Sjælland (tidl. Peter Roboz og nu mig) medlemslisten til Postnord før hver udsendelse af et klubblad. Postnord foretager en “adressevask”, og vi får to lister retur.

I liste nr. 1 er alle rettelser gennemført, og den kan sendes til trykkeriet, der får modtagernes navn og adresse trykt på bagsiden af hvert blad.

Liste nr. 2 er med markering af de rettelser, som Postnords adressevask har medført. Det kan være flytning, stavefejl eller mangel, og jeg sørger derefter for, at klubbens medlemsregister bliver opdateret, så det er i overensstemmelse med resultatet af Postnords adressevask. Hvis man meddeler flytning via http://www.borger.dk, men glemmer at meddele det til klubben, får klubben besked ved adressevasken, og jeg opdaterer klubbens medlemsregister.

Jeg har undersøgt, hvortil vi har sendt klubblade til Ulrik. I 2017 sendte vi alle klubblade til adressen K38 (K er vejens første bogstav, og 38 er husnummeret). I 2018 sendte vi blad nr. 1+2+3 til K38, blad nr. 4 til T16 og blad nr. 5+6 til T19. I 2019 og 2020 har vi sendt alle blade til T19. Adresseændringen ved blad nr. 4/2018 og 5/2018 skyldes ikke adressevask hos Postnord, så Ulrik har selv ændret sin adresse via hjemmesiden eller kontaktet sin sektion, der så har gjort det via hjemmesiden.

Det tyder på, at Postnord ikke kan skelne mellem post til Ulrik og post til Ulriks datter. Jeg vil foreslå, at Ulrik kontakter Postnords kundeservice på https://subscription.postnord.dk/app/kulguide/index.html?the=207 (vælg Modtager og Andet) og forklarer problemet. Ulrik kan oplyse, at klubbladet udsendes som “Sorteret Magasinpost” med ID-nr. 46418. Hvis Ulrik også oplever, at andre forsendelser ikke leveres på hans adresse, bør han nævne det.

Når man flytter er det en god idé at kontakte alle de personer/firmaer/foreninger, som man ved, at man får post fra, og informere om flytningen. Dermed bliver posten i første forsøg sendt til den nye adresse, og man slipper for at forlade sig på, at Postnord kan finde ud af at levere posten på en anden adresse, end den der står på brevet. Det er også en god idé at have sit navn stående på postkassen, så man gør livet lettere for postbuddet.

Postnords historie går tilbage til 1624, og vi kan konkludere, at al begyndelse er svær…

Mvh. Erik
    (sekretær, Sektion Sjælland)

Jesper Jensen
    Participant
    quote Erik Schifter-Holm” post=31072:

Postnords historie går tilbage til 1624, og vi kan konkludere, at al begyndelse er svær…

Mvh. Erik
    (sekretær, Sektion Sjælland)

:laugh: :laugh: :laugh:

Anonymous
    Inactive

Ups. Har ikke været inde i noget tid, takker alle for jeres indlæg
    Nogen må have foretaget ændringer, så tusinde tak for det.
    Jeg har nu fået bladet på min adresse i Ullerslev.
    Ulrik Sonne 🙂

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.