Home › Forums › Alfa Forum › Type 939 – 159, Brera og Spider › Jeg har set den nye TBI 1750’er
- This topic has 21 replies, 10 voices, and was last updated 14 years, 4 months ago by
Peter Roboz.
-
AuthorPosts
-
22. October 2009 at 6:37 #10188
Anonymous
InactiveAng klimaanlæg i den “faceliftede”.
Der er ikke behov for at justere i begge sider, hvis man ønsker ens temperatur. Skal bare holde autoknappen i førersiden inde i et par sek, så kører klima også mono i den nye udgave.
Håber det giver mening.
Vh
Jesper
30. October 2009 at 23:55 #10246Ole Steen Rasmussen
ParticipantHej
Jeg har været på CS i 3½ år, men altså først kommet til ARK nu :blush: Det her bliver dermed også mit første indlæg her.De fleste af jer er sikkert også på CS, så jeg vil ikke gentage mig selv, men blot sige at jeg har haft heldet af at få den første TBI´er for 5.000 km siden og at glæden ikke er blevet mindre – Det er et supert stykke Auto B) Jeg har prøvet diverse 159-modeller (dog ikke 1,9´erne) og TBI´en er, efter min mening, klart den der lever bedst op til Alfa-ånden. Det skyldes det bedre miks af effekt og vægt. Kraften ligner 2,4 og agiliteten ligger meget tæt op ad min gl. 156 2,0 JTS…Jeg havde for nylig en rigtig sjov dag på Jyllandsringen med FDM…og glæder mig til næste uge hvor jeg skal afsted igen.
2. November 2009 at 7:45 #10254Peter Roboz
ParticipantJesper German skrev:
quote :Ang klimaanlæg i den “faceliftede”.Der er ikke behov for at justere i begge sider, hvis man ønsker ens temperatur. Skal bare holde autoknappen i førersiden inde i et par sek, så kører klima også mono i den nye udgave.
Håber det giver mening.
Vh
Jesper
Jeg kan ikke få det til at virke 🙁 – ellers ville det have givet mening B)
2. November 2009 at 10:15 #10255Vernon Pedersen
ParticipantOle Steen Rasmussen skrev:
quote :Hej
Jeg har været på CS i 3½ år, men altså først kommet til ARK nu :blush: Det her bliver dermed også mit første indlæg her.velkommen til 🙂
Det er sjovt (underligt) at se mange “Alfistis” ser ført “lystet” i en ny model når efterfølgeren er lanceret andre igen siger: “Jeg synes dog at 159éren begynder at virke lidt “altmodisch” – det sidste har jeg dog aldrig hørt tidligere ….. ! slet ikke om en Italiensk bil 🙂
Problemet for Alfa er nok lang de fleste Alfister er ret konseravative, og ønsker derfor at fastholde de klassiske detaljer! ……… gudske lov for det 😉
Mvh
oo=v=oo
Vernon P.2. November 2009 at 19:06 #10256Troels Nielsen
Participantnu er det jo mig, der er forfatter til bemærkningen om “altmodisch”, og det er da muligt at jeg er konservativ, og ser lyset lidt sent.. 🙁
Jeg har altid været begejstret for 156éren og efterhånden ejet 3 stk. Det er dog ikke sådan at jeg synes at den er toppen af poppen, designmæssigt (interiør) i dag, så det..
Ikke desto mindre synes jeg at 159éren, især indvendigt, begynder at trænge til en afløser, og det er måske meget uitaliensk at skrive på dette forum, men hvad f….., man har vel lov at have en mening.
Derimod synes jeg, at de nye Fiat interiør design (Bravo, Evo Punto) ser spændende ud, så måske man næste gang skulle nedgradere til en Fiat. Motormæssigt er der jo efterhånden ikke den store forskel, og netop motorsiden ser spændende ud de kommende år med Multiair etc. 😆
2. November 2009 at 21:24 #10257Vernon Pedersen
ParticipantTroels – det var ikke dig jeg mente var konservativ – det var Alfa Romeo design – på instrumentbordet mener jeg Alfa i mange år har haft en konsekvent konservativ stil (som jeg syntes godt om :blush: ) som vidreføre de tre instrumenter i midten oma.
Fiat har ikke haft (mig bekendt) nogen desigen elementer der har fulgt modeludviklingen i mange år!De spionfoto jeg har set af Milanoen/940’s indretning ser den meget “modene” ud – det skal der nok også være nogen der brokker sig over 🙂
mvh
oo=v=oo
Vernon P.12. October 2010 at 6:02 #11751Peter Roboz
Participantquote Peter Roboz” post=2375:Jesper German skrev:quote :Ang klimaanlæg i den “faceliftede”.Der er ikke behov for at justere i begge sider, hvis man ønsker ens temperatur. Skal bare holde autoknappen i førersiden inde i et par sek, så kører klima også mono i den nye udgave.
Håber det giver mening.
Vh
Jesper
Jeg kan ikke få det til at virke 🙁 – ellers ville det have givet mening B)
Okay, efter at du igen fremsatte påstanden i en anden tråd 😉 prøvede jeg igen. Jeg ved ikke, hvad jeg gjorde anderledes, men denne gang virkede det B) Det mærkelige er så, at hvor jeg indtil jeg fik det til at virke, kunne trykke på AUTO-knappen som ON/OFF til AUTO, så kan det nu ikke længere lade sig gøre. Nu er jeg nødt til at ændre på en af parametrene (blæserhastighed, fordeling ..) for at slå AUTO fra :unsure:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.