- This topic has 1 reply, 1 voice, and was last updated 13 years, 5 months ago by .
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Alfa Forum › Type 916 – GTV og Spider › JTS motor
Hej- jeg har en GTV fra 2004 med 2,0 JTS motor. Jeg fik den da den havde kørt 47000km og den har altid haft urolig tomgang især når den er varm. På det sidste er den med varm motor og i tomgang begyndt ligesom at “hoppe over” og den lyder noget ukultiveret. Så snart den får omdrejninger er det væk og den lyder godt og trækker jævnt. Udover det er den nogle gange begyndt at prutte og buldre i udstødningen, stadig kun i tomgang og med varm motor. Når den er kold ligger den omkring 1000 – 1100 omdr./ min. så er det væk, mens den ved varm motor ligger på omkring 800 – 900 omdr./ min. Hvis det en enkelt gang ikke er der ved varm motor kan jeg nogle gange få den til det blot ved at stoppe motoren og derefter start den igen. Herefter kan den pludrer og buldrer lystigt indtil jeg træder på speederen. Spørgsmålet er selvfølgelig om nogen har en ide om hvad problemet er og i det hele taget nogen med erfaring i hvor kultiveret et JTS motor skal opføre sig.
Mvh. Flemming
Har du haf en tester på?
Den JTS motor jeg havde i min GT havde nogenlunde samme problem – det var en tændspole der var “træt” – jeg fik at vide det var et kendt problem!
– jeg tog “plast låget” oven på motoren af om sommeren for bedre køling af tændspolerne – jeg fik aldrig problem igen (efter den deffekte tændspole var skiftet)
mvh
oo=v=oo
Vernon P.