Home › Forums › Alfa Forum › Type 939 – 159, Brera og Spider › Klima anlæg 159 Ti
- This topic has 12 replies, 5 voices, and was last updated 14 years, 4 months ago by
Peter Roboz.
-
AuthorPosts
-
29. September 2010 at 18:08 #4957
Anonymous
InactiveHej med jer
har lige et lille spørgsmål hvis man kigger på displayet til klima anlægget kan man se at der kan stå (full auto) men jeg kan altså kun få min til at skrive auto ?? er der nogle der har en ide om hvad jeg gør forkert ?
Bilen er en 159 SW 1,9 sw jtdm Ti fra 08på forhånd tak
mvh. Rasmus Stetter
29. September 2010 at 20:21 #11697Anonymous
InactiveJeg trykker vistnok på knappen Auto og så viser displayet full auto.
29. September 2010 at 20:26 #11698Anonymous
InactiveHej ole
Det har jeg prøvet uden held !
30. September 2010 at 8:41 #11699Vernon Pedersen
ParticipantHej
Jeg er ikke helt sikker – men fra MY2008 findes “Full Auto” ikke i displayet – det er desværre fortsat omtalt i instruktions bogen, som om det skulle være der.
Så “Auto” fra MY2008 er det samme som “Full Auto” på de tidligere modeller.
Mvh
oo=v=oo
Vernon P.30. September 2010 at 16:22 #11702Peter Roboz
ParticipantJeg kan bekræfte Vernons udsagn og du kan jo let tjekke om det er en MY2008 udgave af klimaanlægget du har:
Der er ingen MONO knap i midten, men derimod en OFF knap
30. September 2010 at 19:20 #11703Anonymous
InactiveTak for hjælpen mysteriet er opklaret 🙂 det er en My model og har heller ikke rigtigt forstået hvad forskellen på auto og full Auto er ??? altså enten er det auto eller også er det manuelt ! Men de har åbenbart brugt det samme display som i de ældre modeller for hvis solen skinner ind i displayet kan man se at der kan stå full auto 🙂
1. October 2010 at 8:19 #11705Vernon Pedersen
ParticipantRasmus – den med displayet kan du sagtens bilde mig ind 🙂
Under alle omstendigheder er det for dårligt der ike gives tydlige oplysninger om om ændringer i betjæning og indikering.
Mvh
oo=v=oo
Vernon P.1. October 2010 at 11:04 #11706Anonymous
InactiveNu er det min nr.4 italienske bil 3xFIAT og nu ALFA og der vil jo altid være lidt fejl hist og her 🙂 men godt man kan få løst mysteriet her på forummet og det er sku en fantastisk bil sådan en 159 glæder mig vær gang jeg jeg får muligheden for at køre en tur i den ! Ja konen bruger den mest da jeg har firma bil selvfølgelig en italiener (FIAT Ducato)
Tak for hjælpen1. October 2010 at 16:45 #11711Peter Roboz
ParticipantVernon Pedersen skrev:
quote :Rasmus – den med displayet kan du sagtens bilde mig ind 🙂
Under alle omstendigheder er det for dårligt der ike gives tydlige oplysninger om om ændringer i betjæning og indikering.og
quote :det er desværre fortsat omtalt i instruktions bogen, som om det skulle være der.Vernon – det er muligt du mener du har fået fat i en instruktionsbog til en MY2008 model, selv om din egen bil ikke er det, men i så fald er der tale om at man lige skulle bruge et oplag op først. 🙂
I min instruktionsbog fra marts 2009 er der en tegning, hvor der kun vises AUTO og med OFF knappen i midten og ingen steder i teksten står noget om FULL AUTO.
Jeg er så også i besiddelse af en instruktionsbog fra januar 2007 og her er en god forklaring på FULL AUTO kontra AUTO.
Det fandtes faktisk også i 147/GT, her var det bare AUTO kontra delvist AUTO, men står altså for det samme:
Hvis du manuelt ændrer på én af parametrene
- blæserhastighed
- fordeling i kabine
- recirkulation
kan den godt forsøge at køre AUTO på de andre.
Men det er så ikke noget man gør længere i MY2008 modellerne, så det er ikke noget du behøver tænke mere over, Rasmus 😉 .
11. October 2010 at 17:10 #11744Anonymous
InactiveJeg er rimelig sikker på at hvis du holder “auto” knappen inde i mere end 3 sek, så kommer der til at stå full auto i displayet. Mener jeg der gjorde på min MY model.
Vh
Jesper
11. October 2010 at 18:39 #11746Peter Roboz
ParticipantDer har i en tidligere tråd været foreslået at hvis man holdt AUTO-knappen ned i et stykke tíd kunne man på MY2008-modellen få den til at agere som MONO-knap.
Det kan jeg afvise 🙁 og dermed kan jeg så også sige, at der på intet tidspunkt i forsøget stod FULL nogen steder :dry:
12. October 2010 at 4:07 #11750Anonymous
InactiveDet kan være jeg husker galt selvfølgelig.
Men er 100 % sikker på at temeperaturen ændrede sig i begge sider når jeg drejede på knappen i førersiden.
Vh
Jesper
12. October 2010 at 6:04 #11752Peter Roboz
ParticipantOK, jeg må indrømme at du huskede delvist rigtigt, NU er det lykkedes mig at få anlægget til at virke MONO 🙂 men jeg så stadig ikke noget med FULL
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.