Home › Forums › Alfa Forum › Type 940 – Giulietta › Køb af Giulietta JTD (M)
- This topic has 30 replies, 14 voices, and was last updated 10 years ago by
Anonymous.
-
AuthorPosts
-
31. July 2014 at 9:06 #6326
Klaus Albrechtsen
ParticipantHej med jer
Sikkert et gammelt emne som jeg dog håber i vil hjælpe mig lidt på vej med alligevel.
Min 147 JTDM nærmer sig de 200 kkm og mit indre fortæller mig, at jeg snart må have en ny model ((min kone er ikke helt enig!), (Super bil i øvrigt og ligeledes min kone!))
Jeg er bekendt med heste og moment, men er usikker på om der er “børnesygdomme” (årgange, model).
Må erkende at når det kommer til “ekstra” udstyr, så kan jeg ikke finde hoved eller hale i hvad der faktisk er med når jeg læser annoncerne. Findes der en liste over hvad man kan forvente de enkelte årgange har med?
Mit udgangspunkt er:
– Max 75 kkm.
– Læder (kan det betale sig at eftermontere?)
På forhånd tak.
Sommerlige Alfa Hilsner Klaus31. July 2014 at 16:03 #20930Anonymous
InactiveHej Klaus
Min QV har netop kørt 75.000 km på tre år og jeg har først i sidste måned oplevet lidt negativt, ved nedbrud på turboen. Jeg fik samtidig med ny turbo også skiftet min bremseskiver og klodser hele vejen rundt (hvilket var billigere end hvad min kammerat gav for tilsvarende på sin Polo). Ellers har jeg kun haft udgifter til service og dæk. Så jeg er en glad og meget tilfreds Giulietta-ejer.
Der har i sidste weeekend været en artikel i JP om brugtvogne, hvor det fremgik, at Giulietta er et godt brugtvognskøb på grund af få og mindre fejl.
1. August 2014 at 2:54 #20934Klaus Albrechtsen
ParticipantHej Ole
Tak for positivt svar.1. August 2014 at 6:47 #20935Anonymous
InactiveJeg har haft min 1,4 MultiAir i 2 år og har lige rundet 43k. Der har ikke været nogen problemer bortset fra en utæthed ved bagrudeviskeren og tagantennen, som fik en defekt. Begge dele udbedret på garantien.
Mht. læderstue, så tror jeg ikke det kan betale sig at eftermontere. Led hellere efter en, hvor den er monteret fra fabrikken. Jeg har selv købt min med sportspakken, hvor man får dellæder. Det er jeg ganske godt tilfreds med.
1. August 2014 at 14:41 #20937Anonymous
Inactivequote Roar Jensen” post=14794:Jeg har haft min 1,4 MultiAir i 2 år og har lige rundet 43k. Der har ikke været nogen problemer bortset fra en utæthed ved bagrudeviskeren og tagantennen, som fik en defekt. Begge dele udbedret på garantien.Det samme billede her, næsten 2 år og 26.000 km problemfrit. Jeg har endnu ikke hørt om alvorlige børnesygdomme. Når du er glad for 147, så bliver du ikke skuffet med Giulietta. 🙂
Roar, på min egen har jeg oplevet lidt vand i bunden af låsebrønden efter skybrud/bilvask, kan det mon være samme utæthed?
1. August 2014 at 17:40 #20938Anonymous
Inactive200 kkm er jo ingenting og slet ikke for en diesel. Og eftersom man vel kører 35-40k årligt for at rode med oliebrændere, så ville jeg da køre 147’eren helt ned – du får næppe noget for den alligevel?
2. August 2014 at 5:41 #20942Klaus Albrechtsen
ParticipantTak for jeres input. Ja jeg har tænkt på et par år mere i 147’eren, men hvad nu hvis jeg kun lever en’ gang.
Tænker at en QV med ca. 75 på klokken er overkommeligt for min pengepung, så er det bare at finde den rigtige.2. August 2014 at 5:48 #20943Anonymous
InactiveNow you’re talking – så forstummer jo al snak om diesel 😉
2. August 2014 at 15:18 #20946Michael Riis
ParticipantJa nu kom fornuften ind i tråden. Find en i Tyskland de har mere udstyr.
Dem der er til salg i DK er stort det helt plukket for udstyr. Og så er prisen lige høj nok.2. August 2014 at 15:42 #20947Anonymous
InactiveHan mener vel 2,0 JTD?…den kalder de også QV på f.eks. DBA er uforklarlige årsager….vel udstyret fra QV benzin?
2. August 2014 at 17:44 #20949Anonymous
Inactivequote Michael Riis” post=14806:Dem der er til salg i DK er stort det helt plukket for udstyr.Korrekt, men der kommer måske snart en meget veludstyret til salg. B)
2. August 2014 at 18:52 #20950Lars R. Nissen
Keymasterquote Ole Jørgensen” post=14809:… men der kommer måske snart en meget veludstyret til salg. B)… med en helt ny turbo :laugh:
3. August 2014 at 3:09 #20951Klaus Albrechtsen
ParticipantUps der kom jeg til at få et andet aspekt ind i debatten Benzin kontra Diesel. Jeg har nu også 2 biler med Nord motorer, den ene en smule ændret med manifold, knasker mm. så lyden af “god benzin” kender jeg. Men i dagligdagen med 30 kkm om året synes en diesel som et godt alternativ, jeg nyder også momentet. Ja det var nu en forklædt JTD med QV outfit jeg mente.:) (nogle JTD har nu også QV mærke på forskærmen, om det er originalt ved jeg ikke!).
3. August 2014 at 13:14 #20957Arvid Dannevang
ParticipantDen trekant du taler om, er det ikke den lille trekant hvor der står sportiva QV eller sådan noget ved siden af?
Det er den udstyrspakke der giver en dødelig Giulietta samme udstyr som en QV dvs tonede ruder, de store bremser sænkning og lidt andre småting.
Men en QV er det altså ikke 😉
Jeg nåede at køre næsten 80.000 km i min QV uden de store problemer.
Den skulle have resat radioen/blue&me 1 gang med tester og jeg havde et sideblinklys der blev byttet, samt den sædvanlige gearknop der gik i stykker alt ordnet på garanti…
Så var der en smule raslen fra passagerdøren og lidt fra H A-stolpe, men ikke noget der virkelig var slemt.
Jeg har tænkt mig at købe en magen til når forsikringssagen er afsluttet, det siger vist alt!
Vand i bagklappen er forresten en kendt sag, det er gummimanchetten til bagrude viskeren som bliver utæt, derudover er der gearknoppen som er kendt for at knække, og så har der været nogle af de første som brændte turboer af (på QV) den olie de brugte i starten er under meget kraftig mistanke som årsag, specielt fordi der blev ændret olietype midt i det hele.
Ellers kan jeg ikke komme på nogen børnesygdomme, og det er godt nok noget af en forskel i forhold til hvad der var på hhv 147 og 156 i starten.4. August 2014 at 16:23 #20961Klaus Albrechtsen
ParticipantHej med jer
Endnu engang tak.
Jeg har været i Roskilde ved en forhandler og har set på en brugt eksemplar, måske mere brugt end jeg havde regnet med. Jeg kender ikke de etiske regler omkring hvad man kan tillade sig her på debatforum… så jeg vil blot fortælle at den er med 170 hk, med sort læder interiører (ikke originalt)alle 4 alufælge 18″ kantstensmærkede. Jeg synes den var en smule sløv den skulle vel have omkring 40 Nm mere end min 147, men den har sikkert stået stille i lang tid, dækkene var “firkantede”. Er der nogle der kender til bilen . Tænker at hvis det har været en konebil kan den være ok, men hvis den har fået den hårde tur kan 41 kkm nok så ødelæggende.
Det undre mig stadig at bilen ikke var som et suttet bolsje, men så kan man jo selv danne sig et indtryk. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.