Kommentarer vedr. bilsælgere

Home Forums Generelt forum Alfa Romeo snak Kommentarer vedr. bilsælgere

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Anonymous
    Inactive

Jeg har kontaktet en aut. Alfa forhandler vedr. et evt. bytte med en bil de har på Biltorvet. I byttehandlen skulle indgå en brugt Alfa 159. Efter små to dage uden svar kontakter jeg firmaet direkte på mail og skriver at det er dårlig stil ikke at besvare henvendelser. Jeg gør opmærksom på at de ikke nødvendigvis er interesserede i at bytte, men at jeg altid forventer svar når jeg henvender mig. Det var jo trods alt firmaet der har en bil til salg så de må vel forvente en vis kontakt med en evt. kunde. Kort svar tilbage – jeg har svaret fra min Iphone så det må være forsvundet i cyberspace. Dertil en byttepris. Ok så var der da en forklaring om end noget kort og uden beklagelse eller lignende. Jeg svarer tilbage at bytteprisen ikke er acceptabel og forklarer hvorfor jeg mener det. Nu adskillige dage senere ingen respons på mit svar. Mit forsøg på en byttehandel medførte en interesse fra sælger som kunne række til 14 ord. Det er åbenbart ikke tilfældig at diverse tilfredshedsundersøgelser vedr. bla. salgsafdelinger ved FIAT/ALFA ligger i den tunge ende.

Anonymous
    Inactive

Tror desværre ikke det er et enkeltstående tilfælde.
    Det er en tendens man ser i hele vores samfund, service er bare ikke hvad den har været, desværre.

Anonymous
    Inactive

Jeg var bilsælger/forhandler frem til 1986, så min erfaring er nok lidt bedaget.
    Men dengang ville enhver henvendelse altid blive besvaret og en mulig handel blive forfulgt. Bilsælgere havde et element af provision (% af avancer) i deres lønaftaler.
    Hvor seriøst jeg i dag ville betragte en mailhenvendelse ved jeg ikke, men jeg ville nok svare, at du er velkommen til at se og prøve den bil jeg har til salg, og at jeg ikke kan diskuterer evt. byttepris, før jeg har set din indbytningsbil.
    Hvis ikke dette er tilfældet, så har den pågældende sælger og hans arbejdsgiver et problem. I dit tilfælde ville jeg kontakte forhandleren eller evt. salgschefen.
    Erik

Anonymous
    Inactive

Ligegyldigt hvor langt vi er med moderne kommunikation, så vil et opkald altid virke mere seriøst…

Vernon Pedersen
    Participant
    quote Morten Skals” post=14916:

Ligegyldigt hvor langt vi er med moderne kommunikation, så vil et opkald altid virke mere seriøst…

Det tror jeg du har ret i – direkte henvendelse vil altid virke mere seriøs …… med mindre det er en internet butik :whistle:

Anonymous
    Inactive

Nu er det jo sådan at biltorvet er en hjemmeside der repræsenterer de fleste bilforhandlere i Danmark og der står decideret at man skal skrive til forhandleren gennem Biltorvets kontakt. Det er et valg forhandlerne er med til at tage og hvis de gerne vil ringes op kunne de jo bede om det. Jeg syntes personligt altid en telefonsamtale er bedst men som indledning og oplysning om stand, km, pris mm.- også for den bil man selv vil indbytte- er det rart at have det på skrift inden man bevæger sig gennem det halve eller hele land. I mit tilfælde mangler jeg interesse og passion fra sælgeren og det er meget muligt at det som jeg gerne ville med handelen ikke er det samme som hans. Der kunne jo komme en anden gang hvor det måske kunne lykkes, men for mit vedkomne bliver det jo så ikke med dette firma.

Jacob Bengtsson
    Participant

Jeg har nu været en del af branchen i mere end 15 år, og mit svar kan gøres kort: Hvis en sælger ikke giver kunden sin fulde opmærksomhed (lige gyldigt om det er på mail, tlf., eller ved personligt fremmøde), så skal han finde et andet arbejde!

Branchen er hårdere end nogensinde, og hvis jeg havde en sælger siddende, som risikerede at koste bare en enkelt handel, fordi han ikke gad vende tilbage til kunden, ja så ville jeg fyre ham på stedet!

Tiderne hvor en sælger bare kunne sidde bag sit skrivebord og vente på, at kunderne kom med en taxa og kørte væk i en ny bil, er forbi!

Jeg synes du skal give forretningen en chance til, ved at skrive om din oplevelse til salgschefen eller endnu bedre ejeren/direktøren… Kommer der heller ikke noget ud af det, så ville jeg droppe forhandleren helt, da det så er hele butikken, der er syg!

Der er stadig rigtig mange dygtige og servicemindede sælgere derude, som både ønsker at gøre en handel, og som samtidig sætter en ære i at have tilfredse kunder… Jeg håber, at du rammer en af dem næste gang!

God kamp Flemming 😉

Mvh. Jacob

Anonymous
    Inactive

En lille krølle på min historie. Bilen jeg ville købe skulle koste 180000kr. og bytteprisen skulle være 110000kr. I mit svar til sælgeren forklarede jeg at jeg som udgangspunkt syntes at deres Alfa var for dyr, og som tidligere nævnt fik jeg ikke noget svar på det. Nu her godt en uge efter er bilen nedsat til 140000kr!!!!!!. Helt firkantet kan man jo sige at jeg således kun har fået et bud på 30000kr. på min Alfa 159. Sådan kan det selvfølgelig ikke regnes ud, men det er alligevel den tanke jeg sidder tilbage med. Og her snakker vi jo som tidligere nævnt om en aut. Alfa forhandler. Man mister efterhånden tilliden.

Flemming

Jesper Bach
    Participant

Mon ikke der er mange der vil købe din for 30000 😉

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.