Kopholder i 156 sw

Home Forums Alfa Forum Type 932 – 156 Kopholder i 156 sw

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 24 total)
  • Author

Hej alle.
    Er der nogen af jer der har monteret kopholdere i jeres ? Synes det er ret irriterende at skulle sidde med drikkevarerne i skødet når man skal køre langt.Jeg har kigget på dem der er monteret på dørene og dem der skal monteres i luftdyserne , alle er noget billigt plastik som jeg synes ikke rigtigt passer i min bil.Hvis nogen af jer har et alternativ , måske noget fra et andet mærke, eller hjemmelavet, modtages ideer med kyshånd, gerne billeder eller links. Har hørt man skulle kunne få en der monteres i cd, eller under armlæn.
    Venlig hilsen
    Mugge

Jeg irritere mig over det samme :laugh: Overvejer at sætte en eller anden holder ned i armlænet

Anonymous
    Inactive

😛

Peter Søndergaard
    Participant

Jeg monterede i min 156 to udklappelige kopholdere fra Fischer. De blev skruet ind i plastikken på siderne af midterkonsollen, hvor de faktisk ikke var i vejen – og med lidt omhu i placeringen heller ikke generede, når de var i brug. Kvaliteten var god og robust, de kostede så også 2-300 kr pr. stk. Om modellen stadig findes, ved jeg ikke, det er trods alt 8 år siden, men jeg kan se på nettet, at Fischer stadig laver et væld af forskellige smarte kopholdere. Mon ikke en af modellerne passer.

Flemming Hansen
    Participant

Ak og ve! Alfister er ikke hvad de har været… Hvad med en ølhjelm 😉

Anonymous
    Inactive

Nuff said …

Jeg har aldrig forstået den der med alfist og kopholder. Den er da super rar at have til en kop kaffe når man køre sydpå om natten. Er man så ikke alfist fordi man ikke vil have kaffe i hele skødet :huh: I de gamle biler kan jeg godt leve med det, da det var sådan det var dengang, men det er godt nok rart at have i familie flytteren 🙂

Bare for at supplere Steffen.
    Kan kun støtte dit indlæg.Hvad bliver det næste? Må man høre radio? eller kun høre lyden fra motoren.Hvis man må høre radio, må man så udskifte den originale med en med bluetooth?
    Ja man kan blive ved, men uanset hvad ,tror jeg nok jeg i bund og grund er alfist, bare spørg min kone, , kopholder eller ej 🙂 Prøv at lytte til Marguerite Viby’s sang “Før vi fik bil” skift lige Opel ud med Alfa, tror mange kan trække lidt på smilebåndet og nikke genkendende til teksten.
    Jeg vender selvfølgelig tilbage når jeg har fundet en løsning på mit “kopholder”problem, så god weekend til alle og foreløbig tak for input og ideer 🙂
    Hilsen Mugge

Anonymous
    Inactive

“Er man så ikke alfist fordi man ikke vil have kaffe i hele skødet”
    Jo da, men en alfa romeo skulle da gerne være så indlevende at køre, at man slet ikke behøver kaffen undervejs B)

Jeg klarer det på den måde at jeg ikke drikker kaffe i bilen, men i stedet kildevand. Flasken ligger lige så pænt ved siden af håndbremsen. Drikker istedet kaffen når der er pitstop. Problem solved 😉

(I øvrigt er min erfaring at jeg kører længere på kildevand end kaffe. Plus, kildevand er nemmere at tørre af og man bliver heller ikke forbrændt skulle man ske at spilde :whistle: )

Peter Søndergaard
    Participant

Åh ja, alle disse nymodens bekvemmeligheder. Kopholder, føj da. Jeg har overvejet at flå den ud af min 159, afmontere servostyringen og få en usynkroniseret gearkasse for at facilitere den rene køreoplevelse. Ligesom jeg på min skiferie forgæves prøvede at leje et par 220cm lange utaljerede træski med vidjebindinger….
    Det må være hårdt at være purist i 2014;)

Vernon Pedersen
    Participant

Jeg har aldrig forstået det er lovligt for føren af en bil (uanset mærke), jeg kan slet ikke forstå nogen overhovedet tænker på det – at sidde og drikke af en kop eller flaske mens man køre bil – det fjerner om noget opmærksomheden fra vejen, mens flasken eller glasset findes frem, sættes for munden, nakken tilbage (med glas/flaske op foran ansigtet) og til sidst sætte det hele på plads igen – i det tidsrum kan man vælte adskillige skolebusser :huh: !
    – kør for h…. bil når du køre og hold pause med passende mellemrum – det er godt for alle!

quote Steffen Madsen” post=13336:

“Er man så ikke alfist fordi man ikke vil have kaffe i hele skødet”
    Jo da, men en alfa romeo skulle da gerne være så indlevende at køre, at man slet ikke behøver kaffen undervejs B)

Jeg klarer det på den måde at jeg ikke drikker kaffe i bilen, men i stedet kildevand. Flasken ligger lige så pænt ved siden af håndbremsen. Drikker istedet kaffen når der er pitstop. Problem solved 😉

(I øvrigt er min erfaring at jeg kører længere på kildevand end kaffe. Plus, kildevand er nemmere at tørre af og man bliver heller ikke forbrændt skulle man ske at spilde :whistle: )

Så indlevende at køre er 156 SW diesel heller ikke og den er endda monteret med en anden undervogn så den ikke er så blød 🙂 Det er heller ikke tit jeg drikker kaffe i bilen, men en Pepsi Max bliver det da til i ny og næ. Den er købt som familiebil og ikke Le Mans racer 🙂 Til det sjove kørsel har jeg en anden gamle Alfa og bare lige for at komme det i forkøbet er den også monteret med en nyere radio og højtaler. Det er ikke nok for mig at høre på motoren 🙂 Det bliver lidt monotont i længden 🙂
    Vernon jeg er næsten mundlam :blink:

Vernon Pedersen
    Participant
    quote Steffen Jørgensen” post=13344:

…….. Vernon jeg er næsten mundlam :blink:

Der ved jeg der skal noget til ….. ! 🙂

Anonymous
    Inactive

Altså, italienere drikker IKKE kaffe i bilen, de drikker slet ikke kaffe som vi gør. Til gengæld skal der væske til, derfor er der to dåseholdere i min. Heldigvis kan en termokop også presses ned i den, hvis man er tvunget på vejen i embeds medfør. 🙂

Peter Søndergaard
    Participant

Vernon, giver du mig lov til en sjælden gang at tage en slurk vand eller en lakrids under kørslen, når jeg har automatgear? Det frigør jo en hånd. Jeg taler også en gang imellem med mine passagerer, selv om det fjerner lidt opmærksomhed fra kørslen.
    Måske skulle man huske proportionerne.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 24 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.